Скромният чар на равносметките

Творческите директори на топ 3 агенциите на ФАРА за това кое убива креативността

Когато цяла година се опитват да напъхат бизнеса си в неудобната фраза "повече срещу по-малко", тичат по презентации на лов за нови клиенти и търпеливо обясняват, че "нещо във Facebook" не е равнозначно на "диалог с потребителите", за хората, ангажирани в рекламата,  фестивалът на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА) действително е глътка въздух.

Въпреки че в неофициалните разговори ФАРА присъства по-скоро като синоним на серия от партита без особен смисъл, това е единственото събитие, на което рекламистите могат да получат публична оценка за качеството на своите идеи от най-взискателния си критик - колегите в сектора.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


4 коментара
  • 1
    fve avatar :-|
    Федор Езерский

    "Когато слязох от самолета в Холандия, на летището ме посрещнаха два гигантски билборда на конкурентни мобилни оператори. На единия с огромни цифри бяха изписани цените на разговорите и sms-ите, а на другия пишеше само: "А ти обади ли се вкъщи?" Познайте към кой от двата си купих предплатена карта?"

    За да е достоверна легендата - втория оператор, нали? Дето напомня да се звънне вкъщи? И пича купил, казал "Ало?" и после се чул приятен женски глас "Моля презаредете!"

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D

  • 2
    kakawida avatar :-|
    kakawida

    Едните говорят за "креативност в кризата" и колко велики са те в тази област, другите се самоплюят, заявявайки едва ли не, че са "слаба ракия"... ?! Какво иде да рече този материал? И къде, творци ненагледни (криейтори мирърлесс вундербааа...), виждате ролята си? Нямате трибуна, не правите изяви, не подкрепяте някаква кауза... Застинали сте в еснафската си поза на "интересни" и давате продаваеми продукти, от които леко се гнусите. Демек?! Има ли ви? Или силата ви е в пиянските партита на ФЪРКА и във флирт със запленени от "интерестността" ви провинциалистки?
    Дума да няма - велики сте! :):):)

  • 3
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Целта на ФАРА е да научи едни млади хора да се продават в този бизнес? Нима?

    Общо взето, креативността в родните реклами в последните месеци и години поизчезва. Подобни процеси се забелязват и навън. На този фон рекламните блокове заслужават да бъдат оставени без звук и особено внимание, тъй като нищо ново и интересно не се вижда по тях.

  • 4
    rahovec avatar :-P
    rahovec

    Не знам дали някой от интервюираните се е замислял за създаването на рекламна школа, където да се култивират таланти. Ако наистина обичате рекламата, трябва и да знаете кой ще ви наследи някой ден. Иначе тепърва ще има копаене на дъното.

    Не знам и дали са си разхождали задника до някое от местата в БГ, където се учи реклама, за да ни образоват с 1-2 лекции.

    Единственото място с уж чиста реклама е в НБУ. Обаче е зле. Учат се много излишни неща, някои преподаватели видимо са изостанали, криейтив задачите са рядкост, колегите ми са печени, ама повечето учат това нещо просто ей така. Някои са стряскащо неграмотни и тайничко си мечтаят по цял ден да късат салфетки. Лош подбор. Поне са избрали нещо по-забавно от УНСС или ТУ. Няма никаква рекламна библиотека. Дори и един кирлив брой на SIGN CAFE няма. Препоръчителната, достъпна и издадена литература се свежда до брътвежите Огилви, които напомнят старческо мърморене и тропане с бастун. Ужасяващо... Силно се надявам да знаете какви обеми рекламна литература виреят в AMAZON...

    Има страхотни портфолио училища в чужбина. Ама струват майка си + татко си :)

    Гледах преди време една статия в JOBS.BG, която обясняваше на гражданите какво е копирайтър. Копита от почти всички БГ агенции обясняваха за професията си. Може би един-двама от разказващите имаха рекламно образование. Другите? Ха-ха! Физици, филолози, политолози, инженер-химици, някои гордо обясняваха, че наистина случайно са попаднали на това място, даже и те не знаели какво ще работят!?!?! Интелигентни са, няма спор, но останах и с впечатлението, че ми говорят коректори, а не криейтив люде. Ето ви го видеото - http://www.jobs.bg/hc/jobsinbg/146

    Забелязах и още нещо - имаше тая година напън за ФАРА инициатива, която да събере талантливи илюстратори. Хубаво, ама търсите художници. Ще ви дам два жокера какво имам предвид и как би се наместила съвсем идеята ви - вижте Future Lions, вижте Student категориите на всеки от по-известните фестове.

    Напишете в GOOGLE и Portfolio Night. Много е яко :)

    Искате да правите хубава лютеница, ама нямате нито домати, нито чушки :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход