Телевизиите поискаха политическата реклама да не се брои за търговска

СЕМ и АБРО искат тълкувание от комисията по правни въпроси в парламента

СЕМ и частните електронни медии са на различни позиции за политическата реклама
СЕМ и частните електронни медии са на различни позиции за политическата реклама    ©  Надежда Чипева
СЕМ и частните електронни медии са на различни позиции за политическата реклама
СЕМ и частните електронни медии са на различни позиции за политическата реклама    ©  Надежда Чипева

Трябва ли предизборните материали да се приемат за търговска реклама или не - това е основният спор между Съвета за електронни медии (СЕМ)  и Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), която обединява търговските електронни медии. На специалното заседание по казуса в СЕМ участваха и представители на БНТ и БНР. 

Странното е, че едва шест дни след официалния старт на предизборната кампания двете организации СЕМ и АБРО се срещнаха, за да изяснят този въпрос.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


8 коментара
  • 1
    opinionated avatar :-P
    opinionated

    дори и да стигне до конституционния съд, решението ще е ясно: политиците не добавят никаква стойност, не може да се начислява ДДС, следователно рекламата им не е търговска дейност :)

  • 2
    markov6509 avatar :-|
    markov6509

    А санкции за фалшива реклама?

  • 3
    _az_ avatar :-|
    _az_

    До коментар [#2] от "markov6509":

    Това е интересен казус. Ако агитацията е търговска реклама, то мога ли аз да се оплача на КЗП за подвеждаща реклама? Затова, че се , рекламира продукт, за който се твърди, че прави неща, каквито той никога не прави?

  • 4
    kukuband avatar :-|
    kukuband

    ..."политическата реклама попада под дефиницията за търговско съобщение в ЗРТ (чл. 73, ал. 1; чл. 74, ал. 1), за нея важат всички общи изисквания за рекламата, съдържащи се там, включително и предвидените в закона (чл. 89) времеви ограничения"...това е истината..."Това е интересен казус. Ако агитацията е търговска реклама, то мога ли аз да се оплача на КЗП за подвеждаща реклама? Затова, че се , рекламира продукт, за който се твърди, че прави неща, каквито той никога не прави?"...много интересен казус...


    Докладване на модератор

  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22

    Нека политиците да си плащат за рекламата. То така и така ще говорят глупости, нека поне да е по-кратко.

  • 6
    e_mil avatar :-P
    tamada

    "Странното е, че едва шест дни след официалния старт... двете организации... се срещнаха..."

    Напротив. Странното е, че АБРО не са го направили преди кампанията. Резултатът за тях не може да е само мнение от СЕМ - изключението ще трябва да се спомене и в закона. А сега, докато търсят тълкувателни решения, провеждат дебати и организират лобизъм... изборите ще минат. Следващите са чак след 2 години. :)

  • 7
    mto avatar :-?
    mto

    А телевизиите взимат ли пари за излъчването им? Ако да - това е търговска дейност. Ако смятат, че не е такава - да го правят безплатно.

  • 8
    mahito avatar :-P
    mahito

    Напьлно сьм сьгласна с мто, а телевизиите за 30 секунди телевизионно време взимат 5000 лева, то хем искат повече реклами, хем еди какво си и накрая нямаме пари за хубави филми, затова гледаите филми от 1980 за 10 пьт или Иван и Андреи (които навремето в сбльськ имаха прозрения, но сега...) :Д.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход