"Дневник" + "Пари" = "Капитал Daily"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Дневник" + "Пари" = "Капитал Daily"

"Дневник" + "Пари" = "Капитал Daily"

Bonnier и "Икономедиа" сключиха сделка за стратегическо партньорство и в."Пари" вече ще е част от портфолиото на българската група

24207 прочитания

© Цветелина Белутова


След по-малко месец на вестникарския пазар в България ще се появи нов бизнес всекидневник, който ще събира в себе си най-доброто от досегашните два на този пазар - "Дневник" и "Пари". Новото издание ще се казва "Капитал Daily" и ще предлага познатия микс от качествена журналистика, анализи и коментари на най-важните новини от деня, така че активните хора да имат достоверна и смислена информация, за да планират по-добре работата и живота си.

Това ще е най-видимото последствие от сделката за стратегическо партньорство, която беше сключена преди седмица между "Икономедиа" (издател на "Капитал") и шведската медийна група Bonnier.

Новият изпълнителен директор на "Икономедиа" Лилия Апостолова. До сега тя беше изпълнителен директор и главен редактор на "Пари", а преди това е работила като журналист и управляващ редактор в "Капитал".
Фотограф: Цветелина Белутова

"Логиката на сделката е да се обедини бизнес аудиторията на бг пазара и да има повече потенциал за създаване на качествена журналистика", казва Лилия Апостолова. Досега тя беше изпълнителен директор на българското дружество на Bonnier и главен редактор на "Пари". След сделката Апостолова става изпълнителен директор на Икономедиа. "Със сливането на двете издания техните силни страни ще се допълнят и новият всекидневник ще бъде доста по-добър от двата досегашни", казва още тя.

Преговорите за сключването на сделката продължиха няколко месеца, като към бизнес всекидневника са проявявали интерес и други участници на медийния пазар. "Към "Пари" имаше много голям интерес, но Bonnier избраха като най-логична сделката с "Икономедиа", казва Лилия Апостолова.

Според Андерс Ериксон, изпълнителен директор на Bonnier Business Press International, неговата компания и "Икономедиа" ще формират "по-силна комбинация по отношение на бъдещото развитие на продуктите". "Bonnier очаква дългосрочното си партньорство и сътрудничество с "Икономедиа", което ще последва от подписването на днешното споразумение", каза той.

За Иво Прокопиев, съсобственик на "Икономедиа", подписването на договор ще позволи на двете компании да обменят информация, ноу-хау и добри практики. "Това ще помогне за подобряването на качествената журналистика и ще заздрави независимостта на изданията", категоричен е Прокопиев.

След сливането на "Дневник" и "Пари" издателите ще положат усилия съвпадащите рекламодатели и абонати на двата вестника да получат повече стойност за инвестициите си. "Ще бъде удължен периодът на абонамента, а компаниите, които са предплатили да получават вестниците, ще получат възможности и за контекстуални реклами, които да представят техния бизнес в сайтовете на "Икономедиа", казва Лилия Апостолова.

Непроменен ще остане фокусът на различните продукти, които групата издава. "Трите информационни продукти под марката "Капитал" (седмичника "Капитал", "Капитал Daily" и capital.bg) ще бъдат насочени към групата на активните хора, които взимат решения", обяснява новият изпълнителен директор на "Икономедиа". Промяна ще има в dnevnik.bg. "Той ще се развива като най-широката медийна платформа на издателската група, която ще е насочена към всички активни интернет потребители", казва Апостолова.

Според нея "Икономедиа" ще продължи да бъде водеща компания, която произвежда качествено съдържание и дава цялостни маркетингови решения на своите партньори през всички информационни платформи: хартия, уебсайтове, мобилни приложения за таблети и смартфони, събития и директен маркетинг.

След по-малко месец на вестникарския пазар в България ще се появи нов бизнес всекидневник, който ще събира в себе си най-доброто от досегашните два на този пазар - "Дневник" и "Пари". Новото издание ще се казва "Капитал Daily" и ще предлага познатия микс от качествена журналистика, анализи и коментари на най-важните новини от деня, така че активните хора да имат достоверна и смислена информация, за да планират по-добре работата и живота си.

Това ще е най-видимото последствие от сделката за стратегическо партньорство, която беше сключена преди седмица между "Икономедиа" (издател на "Капитал") и шведската медийна група Bonnier.

Новият изпълнителен директор на "Икономедиа" Лилия Апостолова. До сега тя беше изпълнителен директор и главен редактор на "Пари", а преди това е работила като журналист и управляващ редактор в "Капитал".
Фотограф: Цветелина Белутова

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

62 коментара
  • 1
    voxy avatar :-|
    voxy

    добро решение, капитал > дневник > пари

  • 2
    hypopotam avatar :-?
    Хипчо

    "Промяна ще има в dnevnik.bg. "Той ще се развива като най-широката медийна платформа на издателската група, която ще е насочена към всички активни интернет потребители", казва Апостолова. "

    Това какво означава в превод?

  • 3
    yurukov avatar :-|
    Боян Юруков

    Излязоха спекулации в мрежата, че това е било планирано отдавна с влизането на Бедров вътре :) Хайде да направите една web телевизия или поне няколко предавания по подобие на Булеварда!

  • Гочоолу - премиер без порфтейл!

    Питайте некое друго въпросче...
    Пример за успешно изкупуване на конкуретна медия, да речем. Изкупуване ли казах? Простете. По-скоро поднасяне на тепсия. Тая сделка е типичния пример за българската взаимоизгодна сделка. За единия е взаимна за другия изгодна.
    И когато качеството на един продукт се подобрява със затваряне на конкурентния му, ела ме ритни.

  • 5
    gope avatar :-|
    Gopeто

    От една страна Икономедия е един от малкото свестни издатели. И сигурно обединяването на "Дневник" и "Пари" ще е добро. Поне за аудиторията на "Дневник". Сега се чудя дали ще може да се появи подходящо издание на мястото на "Пари" ? Или ще се окаже, че няма интерес към нещо подобно?

  • 6
    sir_makarenko avatar :-|
    Гочоолу - премиер без порфтейл!

    До коментар [#5] от "Gopeто":

    Я дефинирай "нещо подобно". Че след обединението може да се зададеш въпроса дали ще се намери какво да замести "нещото" "Дневник". А и отговора е ясен - нема такова животно.
    Впрочем, чувал съм Валери Найденов да дефинира много точно "Дневник" - това е чудесен вестник, само дето може да приспи и галопиращ кон от скука.

  • 7
    1951 avatar :-|
    1951

    Нещата са ясни.
    Купува се "Пари" за да не се намъкне друг в нишата на бизнес всекидневниците. След това от "Дневник" и "Пари" правим един вестник и го кръщаваме "Капитал Дейли" (тъъъъъъъъпо заглавие). А по-просто казано, купуваме "Пари" и го закриваме, а след това ребрандираме "Дневник".
    Фактът, че ще се казва "Капитал Дейли" показва, че в слуховете, че в седмичния "Капитал" не е останал много живот са верни. Така, че може да очакваме до година вестник "Капитал" да изчезне, а сайтът му да остане място за аналитични статии и коментари (по подобие на Медиапул), дневник.бг си остава информационен сайт, а "Капитал Дейли" излиза, колкото да не се забрави, че "Икономедия" прави вестници.

  • 8
    avp01573010 avatar :-P
    Monika LOVEinsky

    Капитал Daily е смешльовско име, да не кажа хм...комплексарско и претенциозно. О, времена! О, нрави!

  • 9
    cheta avatar :-|
    cheta

    Чета тези вестници и мисля, че планираното сливане ще засили позициите, но честно казано избраното заглавие "не лепва"!

  • 10
    zumz avatar :-|
    zumz

    До коментар [#8] от "umberta":

    съгласен, "Капитал Daily" не е сполучливо название.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK