Предателството на медиите

Масовата продажба на редакционно съдържание е един от най-тъжните феномени в тази предизборна кампания

В печатните и онлайн медии, журналистическите текстове най-често  директно се заменят с PR публикации, без това да е ясно обозначено
В печатните и онлайн медии, журналистическите текстове най-често  директно се заменят с PR публикации, без това да е ясно обозначено
В печатните и онлайн медии, журналистическите текстове най-често директно се заменят с PR публикации, без това да е ясно обозначено    ©  Надежда Чипева
В печатните и онлайн медии, журналистическите текстове най-често директно се заменят с PR публикации, без това да е ясно обозначено    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Според закона

До 12-ти септември телевизии, радиостанции, вестници и електронн ииздания трябваше да изпратят до Сметната палата тарифите си за отразяване на предизборната кампания. Това са направили: 51 радиостанции, 61 телевизии (вкл. кабелни), 65 вестници и списания, 50 електронни сайта.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

51 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    kaun_meloner avatar :-|
    kaun_meloner
    • - 11
    • + 25

    Добре де, ясно е, че е много размита границата между "платено" и "редакционно" съдържание, още повече щом самите "рекламодатели" - в случая партии/кандидати - изрично искат чрез договорите за ПР-отразяване да се избегне споменаването за платени материали... Ясно е също, че въвеждане на публични тариви въобще не създава равнопоставеност. Няма какво да се мъчат "Капитал"-ци да ни убеждават колко било лошо всичко това и как медиите били предатели - нима "Икономедиа" не върши ПР-услуги, без да са ясно обозначени?? Справка - изборите през 2009-та и шумно рекламираните чрез редакционно съдържание тогава С. Дянков, Кр. Георгиева и изобщо целия фин.-иконом. екип на ГЕРБ. Плюс материалите за изборите в Кърджали, където много ясно прозира една неособено хигиенична връзка (В. Рашидов - агенция Д&Д - И. Петрони - Й. Николов)...
    Но нещо друго ми се струва по-важно, отвъд тия очевидности. Какво става например, когато отделен журналист прокарва определени материали/тези/кандидати в един вестник, без за това да знаят шефовете му и без непременно той да е взел пари за "услугата"? Имаме ли тогава етичен проблем или не? При положение, че пак не става дума за неравнопоставеност, а за предполичатия и фина манипулация... Конкретен пример - в момента страшно "модерна" е безсмислената, според мене, кандидатура на Светльо Витков (поредния шоу-кандидат, чиято цел е единствено да покаже среден пръст на всички политици. Е, и какво от това? Кво ще стане, ако вземе примерно 8%??). Да не говорим, че в повечето медии ясно ли личат симпатиите на мнозина журналисти към него и твърде често (според мене - прекалено спрямо други кандидати от същия "калибър") го лансират. Това проблем ли е, скъпи журналисти?

    Нередност?
  • procontra
    • - 2
    • + 62

    Това е омагьосаният кръг: партиите получават милиони от нашите данъчни пари за да водят предизборните си кампании. Отказът им от дарения е чист популистки ход и не нарушава финансовата им мощ. Данъчните ни пари отиват чрез партиите за скъпо платени медийни публикации, които манипулират брутално общественото мнение, за да могат да се налеят отново в гласове за същите тези партии. Перфектното политическо перпето мобиле! Това ли е разбирането ни за демокрация?

    Нередност?
  • 4
    hitrata_svraka avatar :-(
    Хит®ата Св®ака ;)
    • - 3
    • + 55

    Колко месеца минаха между разобличаването на тарифата на Васа Ганчева и кончината й?

    Медиите не само че не са си взели поука, ами една през друга са се корумпирали.

    Корумпират ги не кои да е, а самите политици, за които гласуваме да ни оправят държавата.

    Гуано!

    Нередност?
  • 5
    bga_balkan avatar :-P
    рИформата идва
    • - 12
    • + 35

    Кой (Икономедия) "плаче" срещу платените статии?!

    Нередност?
  • 6
    xmfclick avatar :-|
    xmfclick
    • - 3
    • + 6

    Кой стои зад машинациите на Уол Стрий:
    http://www.infowars.com/ows-are-mindless-americans-falling-prey-to-the-new-revolution-business-and-its-collectivist-trap/

    Нередност?
  • 7
    moreni avatar :-|
    moreni
    • - 8
    • + 44

    Последното, което можеш да намериш в българските медии, е обективност. Радвам се, че Капитал се рови в причините (а "разровиш ли го, ще мирише", както е казал поетът), защото това е една от темите табу. Продължавайте!

    Нередност?
  • 8
    james_bond avatar :-|
    bond
    • - 1
    • + 55

    Просто в България вече няма медии в истинския смисъл на думата, а само поръчкови издания. Жалко, но като изключим съществуващия скотски интерес да се четат пошлите измислици в жълтите издания (а вече май всички пожълтяха), едва ли вече някой сериозен човек разчита на родните медии, за да се информира.

    Нередност?
  • 9
    james_bond avatar :-|
    bond
    • - 7
    • + 38

    Исономедия - искам да кажа, че и вие станахте доста беззъби и пасивни - от това до стъпката да почнете и вие да вземате пари - разстоянието е съвсем малко.

    Нередност?
  • 10
    wizard avatar :-|
    Wizard
    • - 6
    • + 40

    Повечето медии в БГ са с шефове от ДС....какво точно искате да става при такава конюнктура?!? Кал и помия..те само това могат. Толкова ли не сте го забелязали? Това и причината интелигнетните хора да се отдръпнат от популярните медии и да се информират от много филтриран брой източници....

    Нередност?
Нов коментар