Предателството на медиите
Масовата продажба на редакционно съдържание е един от най-тъжните феномени в тази предизборна кампания


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Според закона
До 12-ти септември телевизии, радиостанции, вестници и електронн ииздания трябваше да изпратят до Сметната палата тарифите си за отразяване на предизборната кампания. Това са направили: 51 радиостанции, 61 телевизии (вкл. кабелни), 65 вестници и списания, 50 електронни сайта.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
51 коментара
Добре де, ясно е, че е много размита границата между "платено" и "редакционно" съдържание, още повече щом самите "рекламодатели" - в случая партии/кандидати - изрично искат чрез договорите за ПР-отразяване да се избегне споменаването за платени материали... Ясно е също, че въвеждане на публични тариви въобще не създава равнопоставеност. Няма какво да се мъчат "Капитал"-ци да ни убеждават колко било лошо всичко това и как медиите били предатели - нима "Икономедиа" не върши ПР-услуги, без да са ясно обозначени?? Справка - изборите през 2009-та и шумно рекламираните чрез редакционно съдържание тогава С. Дянков, Кр. Георгиева и изобщо целия фин.-иконом. екип на ГЕРБ. Плюс материалите за изборите в Кърджали, където много ясно прозира една неособено хигиенична връзка (В. Рашидов - агенция Д&Д - И. Петрони - Й. Николов)...
Но нещо друго ми се струва по-важно, отвъд тия очевидности. Какво става например, когато отделен журналист прокарва определени материали/тези/кандидати в един вестник, без за това да знаят шефовете му и без непременно той да е взел пари за "услугата"? Имаме ли тогава етичен проблем или не? При положение, че пак не става дума за неравнопоставеност, а за предполичатия и фина манипулация... Конкретен пример - в момента страшно "модерна" е безсмислената, според мене, кандидатура на Светльо Витков (поредния шоу-кандидат, чиято цел е единствено да покаже среден пръст на всички политици. Е, и какво от това? Кво ще стане, ако вземе примерно 8%??). Да не говорим, че в повечето медии ясно ли личат симпатиите на мнозина журналисти към него и твърде често (според мене - прекалено спрямо други кандидати от същия "калибър") го лансират. Това проблем ли е, скъпи журналисти?
Това е омагьосаният кръг: партиите получават милиони от нашите данъчни пари за да водят предизборните си кампании. Отказът им от дарения е чист популистки ход и не нарушава финансовата им мощ. Данъчните ни пари отиват чрез партиите за скъпо платени медийни публикации, които манипулират брутално общественото мнение, за да могат да се налеят отново в гласове за същите тези партии. Перфектното политическо перпето мобиле! Това ли е разбирането ни за демокрация?
Колко месеца минаха между разобличаването на тарифата на Васа Ганчева и кончината й?
Медиите не само че не са си взели поука, ами една през друга са се корумпирали.
Корумпират ги не кои да е, а самите политици, за които гласуваме да ни оправят държавата.
Гуано!
Кой (Икономедия) "плаче" срещу платените статии?!
Кой стои зад машинациите на Уол Стрий: -falling-prey-to-the-new-revolution-business-and-i ts-collectivist-trap/
http://www.infowars.com/ows-are-mindless-americans
Последното, което можеш да намериш в българските медии, е обективност. Радвам се, че Капитал се рови в причините (а "разровиш ли го, ще мирише", както е казал поетът), защото това е една от темите табу. Продължавайте!
Просто в България вече няма медии в истинския смисъл на думата, а само поръчкови издания. Жалко, но като изключим съществуващия скотски интерес да се четат пошлите измислици в жълтите издания (а вече май всички пожълтяха), едва ли вече някой сериозен човек разчита на родните медии, за да се информира.
Исономедия - искам да кажа, че и вие станахте доста беззъби и пасивни - от това до стъпката да почнете и вие да вземате пари - разстоянието е съвсем малко.
Повечето медии в БГ са с шефове от ДС....какво точно искате да става при такава конюнктура?!? Кал и помия..те само това могат. Толкова ли не сте го забелязали? Това и причината интелигнетните хора да се отдръпнат от популярните медии и да се информират от много филтриран брой източници....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.