С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 28 окт 2011, 12:22, 7263 прочитания

Made in USA

Ogilvy Sofia заложиха на творчески директор, който няма опит на българския пазар. Защо?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Робърт Манли, криейтив директор на Ogilvy Sofia
"Понякога компаниите искат присъствие във Facebook, но не се замислят, че този канал може да не е най-добрият начин за достигане до техните потребители."
Творческият директор в рекламната агенция е не просто човекът, призван да намери общ език между маркетинга и изкуството. Негова е и отговорността да увлече енергията и потенциала на талантите, които управлява и да ги превърне в работещи решения за клиента. Такива професионалисти с достатъчно опит и умения винаги са били дефицит на малък пазар като българския, който на всичкото отгоре няма и адекватно образование в областта.

Тъкмо пред този проблем се изправи управляващият директор на една от най-големите рекламни агенции в страната Ogilvy Sofia Екатерина Тупарева, когато преди няколко месеца се раздели със своя криейтив директор Светослав Тодоров. Уговорката с ветерана в рекламата беше той да заеме позицията само временно, след като Мария Тодорова напусна през октомври 2010г., за да създаде собствена рекламна компания. В търсенето на новия лидер на творческия екип на Ogilvy Sofia Екатерина Тупарева решава да разшири границите на креативността. И се спира на американеца Робърт Манли. "В момента, в който започнахме да търсим криейтив директор, тези един-двама, които отговаряха на изискванията, вече бяха намерили своето място", коментира тя пред "Капитал". Според Тупарева професионалистът от друг пазар ще бъде полезен за всички хора в агенцията, защото ще ги запознае с друга бизнес култура с висока трудова етика. А и Робърт Манли идва с мисия - да помогне на Ogilvy Sofia да напредне по-бързо в digital средата.


Кой е той?

Манли има повече от 20 години стаж в рекламната индустрия. Бил е старши копирайтър в офисите на TBWA/Chiat/Day в Далас и Лос Анджелис, както и в D’Arcy Детройт, след което приема длъжността криейтив директор в Rapp Collins, Далас и впоследствие в Nerland Agency, Анкъридж. Познава европейския пазар от работата си по проекти на Ogilvy Будапеща. През годините е работил за клиенти като British Petrolium, Toyota, Virgin Mobile, General Motors, Nissan, Infiniti и водка Absolut.

Питаме го, освен разликите в мащаба какви други несъответствия забелязва в света на рекламата тук и отвъд океана. Кирилицата, веднага отговаря той. И още - чувството за хумор и правните въпроси. "В някои случи регулацията на рекламата в България е много "отпусната", докато в други, като например в сравнителната реклама, правилата са много по-стриктни", споделя впечатленията си Робърт Манли. Казва обаче, че колегите му в агенцията са безценни в опитите си да го запознаят с тези въпроси.



"Имам невероятния късмет да започна работата си с млад и талантлив екип, което е и страшно вълнуващо. Почти всички около мен са на около 30, което е прекрасно. Отделът ми ме държи в постоянно напрежение. Средата е прекрасна, защото не спира да ме предизвиква и ме кара да мисля като тях, тоест по един много нов и млад начин", коментира той пред "Капитал".

Робърт Манли твърди, че не планира мащабни промени в структурата на агенцията, тъй като е заварил добре работеща машина. За него основната задача пред Ogilvy Sofia  в момента е да бъде ефективна за клиентите си, като създаде усещане за марката и предизвика реакция. "Сега, след като отново имаме и лидер в екипа си, предвиждам единствено да продължаваме да се развиваме и да поддържаме доброто ниво на работата си", допълва той.

Освен различия обаче Робърт Манли открива и доста прилики в начина, по който функционират пазарите. Той например смята за универсален синдром факта, че търговците продължават да бъдат по-заинтересувани от това, което те искат да кажат, вместо от това, какво иска да чуе публиката. Българските агенции често обвиняват рекламодателите в пасивност и инертност, но както посочва Манли, "на пазари като американския рекламодателите нямат оправдание да не рискуват в рекламата, тъй като разполагат с огромни ресурси. Сценарият в България е съвсем различен. Тук има около 7 млн. потребители. Ако дадена компания инвестира в мащабни проекти, тя трябва да е сигурна в доброто им изпълнение."

Робърт Манли е човекът, на който мениджмънтът на агенцията разчита да направи успешния преход от традиционните към дигиталните комуникационни канали. В България, както и в цяла Източна Европа, телевизията все още е най-предпочитаният канал за комуникация, а агенциите по презумпция се справят по-добре в използването му, докато едва 5% от общите рекламни бюджети се насочват към digital.

Това е още една разлика, която новият криейтив директор на Ogilvy открива между нашия и американския пазар. Една от основните причини за това е, че клиентите не са напълно уверени в ефективността му, което се дължи на не особено адекватната му употреба заради липсата на опитни експерти сред агенциите в световен мащаб. "Сякаш технологиите определят посоката и темпото, а бизнесът и маркетингът се опитват да ги догонят", пояснява Робърт Манли. Той смята, че дигиталните канали са както благословия, така и проклятие за хората от бранша.
Това се дължи на скоростта, с която технологиите се развиват. Модерна и най-вече достъпна, онлайн комуникацията обаче е й неконтролируема за разлика от телевизия, радио и преса. "Потребителите вече не са пасивни, но са и много скептични към опитите за облъчване на компаниите и агенциите", допълва той.

Според новия творчески директор отговорността на рекламните агенции е да насочат клиента си към използването на дигиталните и социални медии само когато това е релевантно за конкретния продукт и аудиторията му: "Понякога компаниите искат присъствие във Facebook, но не се замислят, че този канал може да не е най-добрият начин за достигане на техните потребители. Вследствие те похабяват огромен ресурс от време и пари за нещо, което не би могло да възвърне инвестицията им. Мисля, че отговорността да дадем съвет на клиентите си за това как да използват новите медии е наша."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1801 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1171 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Стартира вестник "Капитал Daily", наследникът на всекидневниците "Дневник" и "Пари"

Иван Бедров става управляващ редактор на новия вестник, Велислава Попова ще е главен редактор на dnevnik.bg

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10