С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 11 ное 2011, 17:45, 18341 прочитания

"Шоу" бизнес

След като купи 34% от "Стандарт", "ГМ прес" придоби сайта blitz.bg и групата вестници около него

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Тиражи

"Шоу"* - 93 хил.

"Доктор" - 30 хил.

"Над 55" - 103 хил.

"Женски тайни" - 18 хил.

"Врачка" - 6 хил.

*Тиражите са по данни от пазара
Февруари 2011. "Строителният предприемач и собственик на волейболния отбор на ЦСКА Георги Георгиев и бившата Мис България Галена Димова от Коледа обитават четириетажен палат в Бояна...", пише сайтът blitz.bg.

Допреди няколко месеца Георгиев е просто част от светските хроники на онлайн медията. Днес той вече е съдружник в "Интермедиа" ООД, компанията - издател на вестниците "Шоу", "Доктор", "Над 55", "Женски тайни", "Врачка" и blitz.bg (виж тиража в карето).


В края на миналата седмица в. "24 часа" съобщи, че акционерното дружество "ГМ прес", в което съсобственик е и Георги Георгиев, придобива 50% от "Интермедиа". Промените в собствеността и управлението на двете компании са регистрирани в началото на октомври в Търговския регистър. Преди сделката 89% от акциите в "Интермедиа" се държат от Георги Илиев, 10 са на съдружника му Пламен Каменов и 1% е на Милен Милушев. След сделката Илиев прехвърля 50% на "ГМ прес" от своите 89% и така остава само с 39%.

Георги Георгиев има участие във фирми, свързани със строителство, туризъм и търговия. По-известен е като президент на волейболния отбор на ЦСКА. След като придоби дяловете от "Стандарт", в интервю за "Пари" каза, че зад фирмата "ГМ прес" "седи един сериозен инвестиционен фонд, който не иска да влиза в България", но е с български капитали.

Това е втората инвестиция на същото дружество в печатна медия. Преди няколко месеца "ГМ прес" придоби малко над една трета от дружеството, което издава в. "Стандарт". Това беше представено по-скоро като заем за собствениците на всекидневника, който е гарантиран с акции. След влизането на "ГМ прес" и в групата на "Шоу" обаче инвестициите на компанията в медии изглеждат по-дългосрочни. Това е и поредната сделка на вестникарския пазар от началото на годината, след като ВАЦ напусна България и продаде два от най-тиражните всекидневника в България - "Труд" и "24 часа", на Огнян Донев и Любомир Павлов. Малко по-късно от страната се оттегли и шведската медийна група Bonnier. Издаваният от тях в. "Пари" беше купен от "Икономедиа" (собственик на вестниците с марка "Капитал").



През последните две години всяка сделка на пазара на печатни издания е под подозрението, че зад нея стои "Нова българска медийна група" ("Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Уикенд" + "Шок"), която упорито преследва целта си за монопол. Съмнения се породиха и при сделката със "Стандарт", и сега, когато "ГМ прес" прибави към придобивките си нова медийна група - "Интермедиа". Няма обаче преки доказателства, че зад сделките стои собственикът на Корпоративна търговска банка Цветан Василев - основна фигура в експанзията на "Нова българска медийна група".

Сделката

Цената на сделката за "Интермедиа" засега не е публично известна, не са и много ясни причините мажоритарния собственик на дружеството Георги Илиев да се раздели с половината от акциите в изданията си. След 2008 г. кризата доведе до катастрофален срив на рекламния пазар, като вестниците са може би най-силно засегнатият сектор. Това обаче не се отрази сериозно на масови издания като тези от групата на "Интермедиа". Жълтата преса обикновено разчита на големи тиражи и съответно на приходи от продажби, а не толкова на рекламни приходи. Според публикувания в Търговския регистър финансов отчет на "Интермедиа" за 2010 г. компанията няма сериозни финансови проблеми и загуби. Дори напротив. За миналата година печалбата на дружеството е 468 хил. лева и е с 58% по-голяма от 2009 г.

Изданията от групата на "Интермедиа" са преки конкуренти на "Уикенд", "Шок" и останалите издания от портфолиото на "Ню медиа груп" (зад която се смята, че стоят Цветан Василев и депутатът от ДПС Делян Пеевски). От свежи инвестиции обаче има нужда и жълтата преса, а пък инвеститорите в нея със сигурност обичат да се възползват от нарасналото й влияние. Собственикът на "Интермедиа" Георги Илиев твърди, че е приел офертата на новия инвеститор, "защото искаме да растем и да се развиваме и това ще стане с новия ни партньор. Имаме амбиции да се развиваме в интернет".

Слуховете, че Георги Илиев преговаря с потенциални инвеститори в медиите, са се появявали нееднократно. Собственикът на "Блиц" и "Шоу" потвърждава, че сред тях са и собствениците на "Труд" и "24 часа" Огнян Донев и Любомир Павлов. "Усилено преговаряхме, но цената, която те предложиха за "Интермедиа", беше обидно малка. Иначе имах голямо желание да станем партньори", обясни Илиев. Пред "Капитал" той поясни, че през годините е имал много предложения да продаде вестниците си, но не уточни от кого са били отправи. Той не пожела да коментира и каква е стойността на сделката с "ГМ прес". Илиев отрече зад сделката за "Блиц" и "Шоу" да стои Делян Пеевски. "Единственият ми досег с Пеевски е, че си партнирам с неговата Национална агенция за разпространение на печата", коментира Илиев. Пред "24 часа" той се защитава, че ако сделката имаше нещо общо с Пеевски, той ще печата вестниците си в ИПК "Родина", а не в печатница "София".

Новият съсобственик в "Интермедиа" и "Стандарт" Георги Георгиев мотивира поредната си медийна инвестиция с факта, че "издателският бизнес е интересен", и допълни "още когато купихме "Стандарт", казахме, че имаме желание да придобиваме и други вестници". Пред "Капитал" той уточни, че дружеството "ГМ прес" проявява интерес и към пазара на електронни медии. "Защо пък да не купим телевизия. По принцип нашата компания има такава стратегия, но все още е много рано да се говори за това", каза Георгиев. На този етап "ГМ прес" ще се фокусира върху това, което притежаваме, но в бъдеще " имаме желание да развиваме и други медии. Имам някакво виждане по този въпрос", уточни Георгиев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 928 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 896 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
История на радиосвободата

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10