С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 11 ное 2011, 17:45, 17709 прочитания

"Шоу" бизнес

След като купи 34% от "Стандарт", "ГМ прес" придоби сайта blitz.bg и групата вестници около него

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Голяма въпросителна

Фактът, че "ГМ прес" е акционер и в "Интермедиа" с 50% и преди това в "Стандарт нюз" с 34% даде повод на пазара да се коментира, че се създава нова медийна групировка. Нещо повече управители на "Интермедиа" според регистъра вече са Георги Илиев и Славка Бозукова - изпълнителният директор и главен редактор на в. "Стандарт". Двамата управляват и "Интермедия трейдинг" - фирмата, която държи правата на търговските марки на издателството. В нея съдружници с равни дялове са Илиев и "ГМ прес". Защо става тази трансформация с главния редактор на "Стандарт"? "След като купихме вестника през лятото, се опознахме и имаме доверие на Славка Бозукова. Няма значение, че е изпълнителен директор и главен редактор на "Стандарт". Тя може да контролира и част от новата медийна група. Това предстои да бъде решено", коментира Георги Георгиев. Въпросът за влизането на Бозукова като член на съвета на директорите на "ГМ прес" (факт от 5 октомври) не се коментира от собственика на "Стандарт" и управителния съвет. "Славка Бозукова отива в "ГМ прес", за да помогне на миноритарния акционер в "Стандарт", да си направи новата структура като професионалист и мисля, че това ще е временно", коментира Мартин Батков, член на съвета на директорите на "Стандарт". Той беше категоричен, че издателството няма нищо общо с "Интермедиа". "Ние сме си отделна издателска група. Това, че акционер в "Стандарт" купува други медии, е негова свобода и не ни интересува, че влиза в друга група", каза Мартин Батков. Той уточни, че няма да продават "Стандарт", и допълни: "Очевидно сме атрактивни, но не се продаваме. На този етап нямаме никакво намерение да се разделяме с вестника. Фактът, че през лятото продадохме 34%, трябва да се тълкува като привличане на свежи капитали в дружеството, за да преодолеем трудната ситуация, в която се намирахме", обясни Батков. Пред "24 часа" Тодор Батков определи слуховете за продажба като "поредната интрига". Фамилията Баткови дава ясни знаци, че не харесва опитите "Стандарт" да бъде слаган в група с жълти медии.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
Кой кой е

Освен Георги Георгиев другите двама собственици в "ГМ прес" са Галина Пеева и Кирил Захариев. Захариев и Георгиев имат еднакъв дял (по 40% от акциите, Пеева притежава останалите 20%). Очевидно дружеството бе създадено специално за сделката със "Стандарт", защото има няколкомесечна история.


От информацията в Търговския регистър става ясно също, че Кирил Захариев е управител на фирмата "Вектор Фикс", собственост на захарната компания "Сигма консултинг". Тя притежава пловдивския производител на цигари "Кингс табако", свързан със собствениците на най-големия алкохолен производител в страната "Винпром Пещера". Оттам обаче коментираха пред "Капитал", че нямат никакво отношение към сделката. "Този човек, чието име цитирате (Кирил Захариев - бел. ред.), няма нищо общо с "Винпром Пещера", категоричен беше Нешо Нешев, рекламен директор в компанията.

На въпроса за връзката на неговия бизнес партньор Кирил Захариев със "Сигма консултинг" и цигарената компания "Кингс табако" Георги Георгиев отговори преди време пред "Капитал", че няма нищо общо с цигарени компании. "Няма други хора зад нас. Аз стоя зад сделката финансово. Това мога да ви го кажа 100%." И след това добави: "С Кирил (Захариев - бел. ред.) се познаваме отдавна. Още в началото на 90-те години изнасяхме цигари и други неща за Русия."

Факт е обаче, че с днешна дата "ГМ прес" влезе като съакционер в един от най-тиражните всекидневници на пазара и на първите места по приходи от реклама. По данни от пазара през седмицата вестникът се отпечатва в 40 хил. копия, а през уикенда достига до 100 хил. бройки. С по-голям тираж са "Телеграф" (115 хил. бройки), "Труд" (60 хил. бройки) и "24 часа" (40 хил. бройки). С днешна дата дружеството придобива влияние в нова вестникарска медийна група, която има сериозно място на пазара. Остава да проследим дали ще се опита да направи синергия между двете издателски групи и да спечели от това.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1029 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4194 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
История на радиосвободата

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг