Стъпка назад
SBS Broadcasting продаде българските си радиостанции на офшорна компания, свързана с новите съсобственици в "Стандарт" и "Шоу"
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

През последните две седмици радиопазарът преживя раздвижване, каквото не е имало много отдавна. Ако трябва да сме точни - от златните си години между 2005 и 2007. Тогава в сектора влязоха чуждестранни инвеститори като скандинавската SBS Group, американската Emmis и ирландската Communicorp. Те бяха привлечени от прогнозите за растеж на рекламния пазар. Влизането им в бизнеса беше положителен знак за радиопазара и предвещаваше, че той ще се развива и расте. Новините с днешна дата обаче далеч не са толкова оптимистични.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Тази Лили Георгиева изобщо не е в час. Жалко, че е на такава позиция. Техните клиенти по принцип са "консерви", които рекламират предимно в тв. И за тази жена реакцията в криза е единствено намаляване на цените, така ли?! Иска й се. Много лесно би било. Още един път се доказа, че хората в рекламните агенции не притежават грам креативност и гъвкавост. И докъде стигна, например, Нова Тв като си свали цените близо до кота нула? - всички знаем докъде. Но те и нямаха друг избор - загуба на доверие от страна на клиенти и зрители. Случи се точно обратното, Лили. От тв преминаха в радио. Твоята агенция не може да е показател за цялостната картина на пазара. Струва ми се, че разместването в посока окрупняване на рекламните агенции чрез продажби и сливания, ще се състои по-рано. И дали такива "вещи" в занаята като Лили Георгиева ще успеят да се ориентират в обстановката, е под въпрос.
Ахахахха TGI Bulgaria :) По-измислена агенция не можахте ли да намерите за рейтингите? Capital, не се излагайте.
Трябва да се създадат някакви общи правила за измерване и анализиране на данните от всички подобни агенции и социологически подобни. Кой спонсорира подобни фирми?! Толкова неактуални и неверни резултати не бяха показвани от 2-3 години насам. После защо не им се купуват продуктите, които рекламират. Еми, ако се ръководите от такива фалшиви изследвания на аудиторията, отговорът е ясен. Такива цифри и аз мога да си ги измисля точно за 5 минути. Ще опиша методиката, при която УЖ са анкетирани поне 1000 души и пр. А и всички купуват, ръководейки се от TNS. Колкото и кусури да имат, си остават най-надеждни. При тях цифрите са коренно различни в сравнение с tgi. И когато има такава разлика, очевидно едното проучване не е вярно. И в такъв случай, както аз, така и повечето заинтересовани биха се доверили на TNS.
Чудесна статия! Иска ми се радиата да инвестират повече в съдържание. Да има водещи, които говорят правилно български, да има различни гласове (а не само един човек да води по 8 часа на ден и новини, и поздрави, и сутрешен блок). Радиото да бъде това, което беше, когато бяхме деца. Моите тийнейджърски години (в началото на това десетилетие) преминаха с радио класации, сутрешни блогове, с приятните гласове на водещите по ФМ+ и БГ Радио. Много ми се иска индустрията да се съ
До коментар [#3] от "aneliya":
Първо, оценката за статията е много пресилена.
Второ, не е нужно радиата да спират развитието си заради хора като теб, които живеят в миналото. Търсенето определя предлагането. Може, ако искаш, и радиоточката да се върне, а?
До коментар [#2] от "rouri": Благодаря ви за изразеното мнение! А случайно да имате идеи на кои точно агенции да вярваме.....При положение, че целия радиобизнес не може да се обедини около едни данни и от това произлизат на сериозните му проблеми.
До коментар [#5] от "Весислава Антонова":
Не зная откъде сте останали с такова впечатление. Какво означава целия радиобизнес? То има 3-4 големи компании с няколко радиовериги. И всички те използват данните на TNS, GARB, както искайте я наречете тази агенция. Това, че има някакви малки и без особено доверие в тях агенции и понякога някой ги ползва, само защото изнесените данни ги устройват и не се знае кой ги е поръчал, не означава, че трябва да ги цитираме като официални и меродавни. Аз не мога да Ви кажа на кои агенции да вярвате. Направете си проучвания коя как работи, с кого и пр. И изводите няма да са трудни. Сериозни проблеми имат само тези радиовериги, които не можете да чуете никъде, ако се разходите из градовете, където имат честоти, т.е. както и да се опитват да "извъртят" някакви данни от някъде, нещата са очевидни.
Не ми харесва тази агресивна конкуренция м/у радиоверигите у нас. Стигнаха до там, че за повече рекламно време се копират едни други с плейлисти, награди, начини на интерпретация дори. Изслушайте новините представени от Лили Спиридонова и новинарката на радио1( не и знам името) и ще разберете за какво говоря. Освен в темпото на четене едва ли ще доловите друга разлика. Ще ми се "Витоша" да се раздвижи още малко, все пак то зададе тона на този тип радиа, като примерно N-joy.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход