Новият брой:
Какво се случва в държавата

Виж кой гледа

Коректността на данните за гледаемостта на телевизиите също е под въпрос

Дистанционното, с което зрителите гласуват за любимите си предавания.
Дистанционното, с което зрителите гласуват за любимите си предавания.
Дистанционното, с което зрителите гласуват за любимите си предавания.    ©  Цветелина Белутова
Дистанционното, с което зрителите гласуват за любимите си предавания.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Българските рекламодатели са единодушни, че тв рекламата остава най-удобният канал да похарчат маркетинговите си бюджети. Над 80% от населението прекарва голяма част от времето си пред малкия екран и това се потвърждава от данните на анализаторите от GfK и на Market Test TGI - България.

И тъй като отделят голямата част от парите си за телевизия, компаниите закономерно изискват прецизна информацията за това колко точно и какви хора гледат предаванията на различните канали. В България мониторинг върху гледаемостта на предаванията (т.нар. пийпълметрия) от около година предлага GfK Audience Research Bulgaria (GARB). Преди това пазарът беше раздвоен - данните за зрителския интерес идваха от компаниите TNS/TV Plan и GARB.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    voxy avatar :-|
    voxy
    • - 1
    • + 8

    данните с просто око са изключително съмнителни, като започнем от общия брой зрители - изглежда тотално завишен, минем през подценяването на София, толерирането на провинциалните семейства... едва ли от bTV са искрени в желанието си за одит, начинът по който се избират домакинствата ги устройва, а фактът че от 2006 никой не си е направил труда да провери какво става с рейтингите си е престъпление.

    Нередност?
  • 2
    redor10 avatar :-|
    stog
    • + 2

    Като няма пари... анализи мноооого...

    Нередност?
  • 3
    webprint avatar :-|
    Стратимира

    "Българските рекламодатели са единодушни, че тв рекламата остава най-удобният канал да похарчат маркетинговите си бюджети."

    да определено е бърз и удобен начин да прахосаш купища пари със съмнителен ефект - защото ефекта е минимален освен ако парите не са наищина големи купчини :)

    Нередност?
Нов коментар