С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 дек 2011, 21:20, 4478 прочитания

ZenithOptimedia: Рекламният пазар ще се увеличи с 4.7% през 2012 г.

Основен принос за по-добрите резултати ще имат спортните и политическите събития догодина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Разходите за реклама в света през тази година ще достигнат 464 млрд. долара, което е с 3.5% повече отколкото през 2010 г. За 2012 г. се очаква ръстът да се ускори до 4.7% и сумата да достигне 486 млрд. долара въпреки опасността от задълбочаване на кризата в Европа. Това прогнозира ZenithOptimedia, която е част от най-голямата група за медийни услуги в света Publicis Groupe. Според компанията пазарът ще се увеличи с още 5.2% през 2013 г. и с 5.8% през 2014 г.

Двигатели на растежа


Основен двигател за ръста на пазара през 2012 г. ще бъдат организираните всеки четири години събития като летните олимпийски игри, европейското първенство по футбол и президентските избори в САЩ. Положителен ефект ще има и очакваното възстановяване на японската икономика след събитията от март тази година. Всичко това ще повиши рекламните разходи със 7 млрд. долара. Без тях ръстът би бил 3.1%.

Рекламният пазар в момента е в по-добра позиция, отколкото беше в началото на кризата през 2008 г., тъй като рекламодателите вече са наясно, че рецесиите са чудесен шанс за увеличаване на пазарния дял, смята ZenithOptimedia. Именно в такива периоди потребителите изцяло променят навиците си за харчене отчасти за да пестят пари и отчасти за да си подобряват настроението понякога с известен лукс. Марките, които успеят да спечелят лоялността на клиентите в период на криза, могат впоследствие да берат плодовете на това години наред. По тази причина ZenithOptimedia очаква, че рекламодателите ще инвестират паричните си запаси в стремеж да разширят пазарния си дял и да стимулират потреблението.

В окото на икономическата буря

Тъй като Западна Европа се намира в окото на икономическата буря, растежът там се очаква да бъде едва 2% през 2012 г., независимо че олимпийските игри се провеждат във Великобритания. В случай че икономическата ситуация на Стария континент се подобри преди края на следващата година, рекламният пазар ще нарасне с 2.8% през 2013 г. и с 3.3% през 2014 г.



Определено в по-добра форма се намира Северна Америка. Продажбите на дребно в САЩ нараснаха със 7% през октомври, а в Черния петък отбелязаха ръст от 6.6% до рекордните 11.4 млрд. долара. Канада пък преминава през кризата почти незасегната. От ZenithOptimedia прогнозират, че рекламните разходи в Северна Америка ще се увеличат с 3.6% догодина, а след това ръстът ще се засили до 3.7% през 2013 г. и 4.4% през 2014 г.

Пазарът в Япония ще се повиши с 3.1%, тъй като страната ще се възстанови от последиците от земетресението и цунамито през март, които прекъснаха медийния и рекламния пазар за няколко седмици. След това обаче растежът ще намалее отново до 1.9% през 2013 г. и 2.5% през 2014 г.

Разрастването на рекламния пазар в света до голяма степен се дължи на развиващите се страни, откъдето ще дойдат 58% от новите рекламни разходи между 2011 и 2014 г. ZenithOptimedia прогнозира, че през следващите три години Азиатско-Тихоокеанският пазар (включително Япония) ще нараства с 10.4% годишно. Очакваното увеличение в Централна и Източна Европа и в Латинска Америка е съответно 9.6 и 7.3% на година. Единственото изключение е Близкият изток и Северна Африка, където ръстът ще бъде средно 1.3% заради политическите вълнения.

Категоричен лидер

Интернет продължава да расте много по-бързо от другите видове реклама, като прогнозата е за средно увеличение от 15.9% годишно между 2011 и 2014 г. Като цяло интернет рекламата се очаква да увеличи пазарния си дял от 15.9% през 2011 г. до 21.2% през 2014 г.

Категоричният лидер в интернет рекламата в момента е Google, чийто дял нарасна от 34.9% през 2006 г. до 44.1% през 2010 г. За този период компанията успя да увеличи предимството си в сегмента на рекламите при търсене и да заеме водеща позиция във визуалната и онлайн видеорекламата, като купи и разработи DoubleClick и YouTube. В същото време трите й основни конкурента - Microsoft, Yahoo! и AOL, не успяха да постигнат същото темпо и загубиха значителна част от позициите си, като общият им пазарен дял намаля от 33.1% през 2006 г. до 13.8% през 2010 г. Все по-добри резултати отчита Facebook, чийто дял през миналата година достигна 3.1%, с което компанията изпревари AOL. Според ZenithOptimedia до края на 2011 г. Facebook ще задмине и Microsoft.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 2919 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1562 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
На лов за звезди

Или как да използваме популярните личности в рекламата

Още от Капитал
Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10