С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 дек 2011, 21:20, 4441 прочитания

ZenithOptimedia: Рекламният пазар ще се увеличи с 4.7% през 2012 г.

Основен принос за по-добрите резултати ще имат спортните и политическите събития догодина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Разходите за реклама в света през тази година ще достигнат 464 млрд. долара, което е с 3.5% повече отколкото през 2010 г. За 2012 г. се очаква ръстът да се ускори до 4.7% и сумата да достигне 486 млрд. долара въпреки опасността от задълбочаване на кризата в Европа. Това прогнозира ZenithOptimedia, която е част от най-голямата група за медийни услуги в света Publicis Groupe. Според компанията пазарът ще се увеличи с още 5.2% през 2013 г. и с 5.8% през 2014 г.

Двигатели на растежа


Основен двигател за ръста на пазара през 2012 г. ще бъдат организираните всеки четири години събития като летните олимпийски игри, европейското първенство по футбол и президентските избори в САЩ. Положителен ефект ще има и очакваното възстановяване на японската икономика след събитията от март тази година. Всичко това ще повиши рекламните разходи със 7 млрд. долара. Без тях ръстът би бил 3.1%.

Рекламният пазар в момента е в по-добра позиция, отколкото беше в началото на кризата през 2008 г., тъй като рекламодателите вече са наясно, че рецесиите са чудесен шанс за увеличаване на пазарния дял, смята ZenithOptimedia. Именно в такива периоди потребителите изцяло променят навиците си за харчене отчасти за да пестят пари и отчасти за да си подобряват настроението понякога с известен лукс. Марките, които успеят да спечелят лоялността на клиентите в период на криза, могат впоследствие да берат плодовете на това години наред. По тази причина ZenithOptimedia очаква, че рекламодателите ще инвестират паричните си запаси в стремеж да разширят пазарния си дял и да стимулират потреблението.

В окото на икономическата буря

Тъй като Западна Европа се намира в окото на икономическата буря, растежът там се очаква да бъде едва 2% през 2012 г., независимо че олимпийските игри се провеждат във Великобритания. В случай че икономическата ситуация на Стария континент се подобри преди края на следващата година, рекламният пазар ще нарасне с 2.8% през 2013 г. и с 3.3% през 2014 г.



Определено в по-добра форма се намира Северна Америка. Продажбите на дребно в САЩ нараснаха със 7% през октомври, а в Черния петък отбелязаха ръст от 6.6% до рекордните 11.4 млрд. долара. Канада пък преминава през кризата почти незасегната. От ZenithOptimedia прогнозират, че рекламните разходи в Северна Америка ще се увеличат с 3.6% догодина, а след това ръстът ще се засили до 3.7% през 2013 г. и 4.4% през 2014 г.

Пазарът в Япония ще се повиши с 3.1%, тъй като страната ще се възстанови от последиците от земетресението и цунамито през март, които прекъснаха медийния и рекламния пазар за няколко седмици. След това обаче растежът ще намалее отново до 1.9% през 2013 г. и 2.5% през 2014 г.

Разрастването на рекламния пазар в света до голяма степен се дължи на развиващите се страни, откъдето ще дойдат 58% от новите рекламни разходи между 2011 и 2014 г. ZenithOptimedia прогнозира, че през следващите три години Азиатско-Тихоокеанският пазар (включително Япония) ще нараства с 10.4% годишно. Очакваното увеличение в Централна и Източна Европа и в Латинска Америка е съответно 9.6 и 7.3% на година. Единственото изключение е Близкият изток и Северна Африка, където ръстът ще бъде средно 1.3% заради политическите вълнения.

Категоричен лидер

Интернет продължава да расте много по-бързо от другите видове реклама, като прогнозата е за средно увеличение от 15.9% годишно между 2011 и 2014 г. Като цяло интернет рекламата се очаква да увеличи пазарния си дял от 15.9% през 2011 г. до 21.2% през 2014 г.

Категоричният лидер в интернет рекламата в момента е Google, чийто дял нарасна от 34.9% през 2006 г. до 44.1% през 2010 г. За този период компанията успя да увеличи предимството си в сегмента на рекламите при търсене и да заеме водеща позиция във визуалната и онлайн видеорекламата, като купи и разработи DoubleClick и YouTube. В същото време трите й основни конкурента - Microsoft, Yahoo! и AOL, не успяха да постигнат същото темпо и загубиха значителна част от позициите си, като общият им пазарен дял намаля от 33.1% през 2006 г. до 13.8% през 2010 г. Все по-добри резултати отчита Facebook, чийто дял през миналата година достигна 3.1%, с което компанията изпревари AOL. Според ZenithOptimedia до края на 2011 г. Facebook ще задмине и Microsoft.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 1206 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2291 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
На лов за звезди

Или как да използваме популярните личности в рекламата

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10