С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 9 дек 2011, 13:04, 9274 прочитания

На лов за звезди

Или как да използваме популярните личности в рекламата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Ако сте от тези, които обичат да "бодват" в Happy, значи сте сред феновете на Димитър Рачков и Мария Игнатова, Радина Кърджилова и  Асен Блатечки. Те отдавна са не само популярни лица от комедийни предавания и сериали, но и желани лица за рекламни клипове.

През последните няколко години българският продуцентски пазар се еманципира още повече с помощта на телевизиите. Медиите започнаха да инвестират, а продуцентите - да произвеждат гледаеми сериали и риалити формати, които пък родиха нови звезди на пазара.


Изграждането на популярни екранни образи дава храна не само на шоу бизнеса и телевизиите, булевардните и светските издания, а и на рекламодателите. Освен в "Стъклен дом" или "Под прикритие", "Пълна лудница" и "Комиците" актьорите се усмихват и по време на рекламните паузи в клиповете на вериги за бързо хранене, банки, автомобилни компании и др. Актрисата Елена Петрова ("Стъклен дом") рекламира Activia на Danone, а колежката й Яна Маринова мие зъбите си само с пастата за зъби Astera Total на Aroma Cosmetics. Певицата Поли Генова се появява в клип на McDonald's, Захари Бахаров ("Под прикритие") ни казва колко добри са колите на Great Wall Motors - Ловеч. Могат да се дадат още много примери.

Маркетинговият метод , при който успешни спортисти и популярни екранни образи се използват като рекламни лица на продукти и услуги залага на принципа, че публиката харесва "звездите" и подкрепата им в кампанията би повлияла позитивно на потребителските навици.

Знаменитостите са добре познати, харесвани лица с опит пред камера. Това ги превръща в предпочитани образи за модни линии, козметика, хранителни продукти, коли и накратко всякакъв продукт, който би бил подходящ на конкретния образ. Според специализираното издание за маркетинг и реклама AdAge, една пета от всички реклами, които се разпространяват по света, са базирани върху получаване на подкрепа към конкретни продукти от популярна фигура. Компанията за производство на спортни стоки Nike например инвестира в "звездна подкрепа" около 500 млн. долара годишно.



Голяма част от приходите на звездите идват точно от т.нар. подкрепа към продукт или услуга. Бранд мениджърът на Aroma Cosmetics Деница Милева обяснява, че изборът на знаменитост като рекламно лице бързо и ефективно може да изгради позитивен и разпознаваем образ. "Рекламното лице създава топлата връзка между продукта и потребителя. Благодарение на него потребителят се фокусира върху конкретен бранд или продукт в морето от такива, разпознава го лесно и бързо прави избора си", допълни тя.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Очаквано КЗК разреши сделката за "Нова тв" на братя Домусчиеви 4 Очаквано КЗК разреши сделката за "Нова тв" на братя Домусчиеви

След безпрецедентната забрана за покупка от страна на Петр Келнер сега регулаторът произведе скоростно одобрение

22 мар 2019, 1959 прочитания

Новата Human рекламна агенция Новата Human рекламна агенция

Фокус на собствениците Константинос Пагидас и Константин Трендафилов са стратегическите комуникации

21 мар 2019, 7341 прочитания

24 часа 7 дни

22 мар 2019, 3886 прочитания

22 мар 2019, 2328 прочитания

22 мар 2019, 2215 прочитания

22 мар 2019, 1953 прочитания

22 мар 2019, 1882 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Диляна Грозданова стана президент на издателския борд на "24 часа" и "Труд"

Собствениците на вестниците Любомир Павлов и Огнян Донев излизат от борда

Founder Institute започва европейския си поход от София

Основателят и изпълнителен директор на прекселераторската програма Адео Реси пред "Капитал"

Трудната раздяла на Германия с въглищата

Берлин от години призовава международната общност за намаляване на вредните емисии, но тепърва обърна поглед към собствените си проблеми

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Агнешка Холанд има да ви каже нещо

Легендата на полското кино за новия си филм и защо обществото повтаря грешките от миналото

Книга: Стефан Цвайг и Максим Горки - "Писма"

Изданието събира кореспонденцията между двамата писатели в периода 1923 – 1936 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.03.2019 Прочетете