Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 9 дек 2011, 13:04, 9639 прочитания

На лов за звезди

Или как да използваме популярните личности в рекламата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Ако сте от тези, които обичат да "бодват" в Happy, значи сте сред феновете на Димитър Рачков и Мария Игнатова, Радина Кърджилова и  Асен Блатечки. Те отдавна са не само популярни лица от комедийни предавания и сериали, но и желани лица за рекламни клипове.

През последните няколко години българският продуцентски пазар се еманципира още повече с помощта на телевизиите. Медиите започнаха да инвестират, а продуцентите - да произвеждат гледаеми сериали и риалити формати, които пък родиха нови звезди на пазара.


Изграждането на популярни екранни образи дава храна не само на шоу бизнеса и телевизиите, булевардните и светските издания, а и на рекламодателите. Освен в "Стъклен дом" или "Под прикритие", "Пълна лудница" и "Комиците" актьорите се усмихват и по време на рекламните паузи в клиповете на вериги за бързо хранене, банки, автомобилни компании и др. Актрисата Елена Петрова ("Стъклен дом") рекламира Activia на Danone, а колежката й Яна Маринова мие зъбите си само с пастата за зъби Astera Total на Aroma Cosmetics. Певицата Поли Генова се появява в клип на McDonald's, Захари Бахаров ("Под прикритие") ни казва колко добри са колите на Great Wall Motors - Ловеч. Могат да се дадат още много примери.

Маркетинговият метод , при който успешни спортисти и популярни екранни образи се използват като рекламни лица на продукти и услуги залага на принципа, че публиката харесва "звездите" и подкрепата им в кампанията би повлияла позитивно на потребителските навици.

Знаменитостите са добре познати, харесвани лица с опит пред камера. Това ги превръща в предпочитани образи за модни линии, козметика, хранителни продукти, коли и накратко всякакъв продукт, който би бил подходящ на конкретния образ. Според специализираното издание за маркетинг и реклама AdAge, една пета от всички реклами, които се разпространяват по света, са базирани върху получаване на подкрепа към конкретни продукти от популярна фигура. Компанията за производство на спортни стоки Nike например инвестира в "звездна подкрепа" около 500 млн. долара годишно.



Голяма част от приходите на звездите идват точно от т.нар. подкрепа към продукт или услуга. Бранд мениджърът на Aroma Cosmetics Деница Милева обяснява, че изборът на знаменитост като рекламно лице бързо и ефективно може да изгради позитивен и разпознаваем образ. "Рекламното лице създава топлата връзка между продукта и потребителя. Благодарение на него потребителят се фокусира върху конкретен бранд или продукт в морето от такива, разпознава го лесно и бързо прави избора си", допълни тя.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 2236 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1577 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Диляна Грозданова стана президент на издателския борд на "24 часа" и "Труд"

Собствениците на вестниците Любомир Павлов и Огнян Донев излизат от борда

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10