С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 15 дек 2011, 11:09, 13454 прочитания

Кои са най-важните мийм явления на 2011г.?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Идват празници. До Коледа остават дни и за последния брой на "Капитал" за 2011г., вестникът подготвя и някои празнични изненади. Разбира се няма нищо по-сладко от издаването на една или две "строго пазени" тайни предварително. Още помня как претърсвах всички шкафове за скрити подаръци, намирах ги, играх си с тях, а накрая родителите ми ме изненадваха с нещо допълнително. Като част от коледната традицията.

Та една от изненадите е..., че в Коледния брой се заехме с начинанието да подредим най-значимите интернет мийм явления в България за изминалата година, сред които рожденият ден на Доби и нетърпимостта й към салата "Снежанка", хаштагът #siromahovfacts от края на 2010г., снимките на обувки и други предмети тип "гомбенки", от името на познат Twitter потребител и разбира се комиксите на dnevnik.bg, като част от проследяването на изминалите президентски и местни избори.


След като мийм са явления на интернет и по-специално на социалните мрежи и блоговете, които изискват голяма доза интерактивност, не може да не се допитаме до вас, читателите на "Капитал".

Кои според вас са миймовете, които се разпрострели до най-голяма група интернет потребители и са ви направили най-силно впечатление?
 

Илюстрация


Какво представлява миймът


Терминът мийм произлиза от древногръцката дума mimema, която в буквален превод означава "нещо измислено". Идеята се базира върху еволюционните принципи на Дарвин и представлява културен феномен, който изниква като нов ген и се разпростира в обществото. От там и правилният начин за произнасяне мийм, който се римува с английската дума gene (джийн) и аналогично би трябвало да бъде прозинесена мем на български. Ние обаче ще се придържаме към международната тенденция за произнасяне.

С помощта на интернет обаче, миймовете пристъпват в съвсем различно измерение и мащаби.

Трудно е да се даде ясна дефиниция на терминът "интернет мийм", но накратко той е идея, която се разпространява чрез интернет. Дотук обаче приключваме с простичкото обяснение. Миймът може да придобие всяка една форма, популярна в интернет като линк(сигурно получавате средно 3 линка от 9gag на ден), #хаштаг в микроблогинг платформата Twitter, сайт, снимка, видео, конкретна фраза, преднамерено грешно изписване на дума и др.

Подобно на еволюционните теории на Дарвин, миймът може да се запази или да се развие с времето, като към него се добави всякакъв вид допълнителен материал, като имитации, пародии и др. Типичното за миймът, е че се разпространява изключително бързо и също толкова бързо да изчезва и се изгубва в мрежата. Разбира се голяма част от тях се използват с комерсиална цел като база на вайръл и герила маркетинга.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1109 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1104 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пет медийни тенденции на 2011

Най-важните процеси на пазара, които ще продължат и догодина

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците