С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 15 дек 2011, 11:09, 13643 прочитания

Кои са най-важните мийм явления на 2011г.?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Идват празници. До Коледа остават дни и за последния брой на "Капитал" за 2011г., вестникът подготвя и някои празнични изненади. Разбира се няма нищо по-сладко от издаването на една или две "строго пазени" тайни предварително. Още помня как претърсвах всички шкафове за скрити подаръци, намирах ги, играх си с тях, а накрая родителите ми ме изненадваха с нещо допълнително. Като част от коледната традицията.

Та една от изненадите е..., че в Коледния брой се заехме с начинанието да подредим най-значимите интернет мийм явления в България за изминалата година, сред които рожденият ден на Доби и нетърпимостта й към салата "Снежанка", хаштагът #siromahovfacts от края на 2010г., снимките на обувки и други предмети тип "гомбенки", от името на познат Twitter потребител и разбира се комиксите на dnevnik.bg, като част от проследяването на изминалите президентски и местни избори.


След като мийм са явления на интернет и по-специално на социалните мрежи и блоговете, които изискват голяма доза интерактивност, не може да не се допитаме до вас, читателите на "Капитал".

Кои според вас са миймовете, които се разпрострели до най-голяма група интернет потребители и са ви направили най-силно впечатление?
 

Илюстрация


Какво представлява миймът


Терминът мийм произлиза от древногръцката дума mimema, която в буквален превод означава "нещо измислено". Идеята се базира върху еволюционните принципи на Дарвин и представлява културен феномен, който изниква като нов ген и се разпростира в обществото. От там и правилният начин за произнасяне мийм, който се римува с английската дума gene (джийн) и аналогично би трябвало да бъде прозинесена мем на български. Ние обаче ще се придържаме към международната тенденция за произнасяне.

С помощта на интернет обаче, миймовете пристъпват в съвсем различно измерение и мащаби.

Трудно е да се даде ясна дефиниция на терминът "интернет мийм", но накратко той е идея, която се разпространява чрез интернет. Дотук обаче приключваме с простичкото обяснение. Миймът може да придобие всяка една форма, популярна в интернет като линк(сигурно получавате средно 3 линка от 9gag на ден), #хаштаг в микроблогинг платформата Twitter, сайт, снимка, видео, конкретна фраза, преднамерено грешно изписване на дума и др.

Подобно на еволюционните теории на Дарвин, миймът може да се запази или да се развие с времето, като към него се добави всякакъв вид допълнителен материал, като имитации, пародии и др. Типичното за миймът, е че се разпространява изключително бързо и също толкова бързо да изчезва и се изгубва в мрежата. Разбира се голяма част от тях се използват с комерсиална цел като база на вайръл и герила маркетинга.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1002 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 3056 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пет медийни тенденции на 2011

Най-важните процеси на пазара, които ще продължат и догодина

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10