Пет медийни тенденции на 2011

Най-важните процеси на пазара, които ще продължат и догодина

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock

Ако направите бърз преглед на случващото се в медийното поле през годината, картината сигурно няма да ви вдъхнови. Там се открояват няколко съществени момента, повечето от които с отрицателен знак. Кризата преобърна ценностната система на медийния бизнес и това не остана незабелязано. Доверието в електронните и хартиените издания падна толкова стремглаво надолу, колкото и бюджетите им. От медиите или чувахме полуистини, или избирахме да бягаме от действителност през сериалите. Избрахме няколко отчетливи тенденции в медиите, които си заслужава да следим и през следващата година.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


12 коментара
  • 1
    redor10 avatar :-|
    stog

    С две думи:
    Светлото бъдеще е пред вас! Дерзайте!

  • 2
    silvia_blagoeva avatar :-P
    Silvia Blagoeva

    Ако в онлайн рекламата няма достатъчно надеждни методи за измерване на ефективността, здраве му кажи!

  • 3
    semdimovistz avatar :-|
    semdimovistz

    Истината е , че за да икономисат средства големи български рекламодатели предпочитат директния контакт с медиите, което доведе до положителен ръст на директните продажби на рекламно време спрямо 2010 година. Така че ако агенциите и медиашоповете ще са губещите през 2012, то директните продажби ще са печелившото разковниче за оцеляването на медиите.

  • 4
    dzhagalov avatar :-|
    dzhagalov

    Интересна статия, но "РЕЛЕВАНТЕН" за съжаление не е дума в Българския език и се превежда достатъчно лесно. Не правете хубавия вестник за смях..

  • sulio_parvi

    Поредната цръцната глупост ! Този път тъпомера заби фразата, че срещу 25 млн. за частния пазар БНР получава 42, което уж узклривявало пазара. Да, изкривява го вместо да е само 1.5 пъти по умно БНР е 10 пъти по умно т.е. бЮджета на БНР трябва да е 250 млн. т.е. ситуацията е изкривена - само 1.5 повече пари Радиото прави 10 пъти по добра програма.А в уникално тъпите радия, много тъпи водещи пускат още потъпи музики и се лигавят със слушателите - за това 25 млн. са прекалено много. Затова пожелавам частните радиа да останат съвсем без приходи, белким се затрият и освободят ефира за БНР програми или вносни НОРМАЛНИ радиа.

  • 6
    rosko1306 avatar :-|
    rosko1306

    Пет медийни тенденции на пазара, които ще продължат и догодина........
    Няма да коментирам нито тенденциите, а само причините за спада. Причината е една - самата журналистика. Падат тиражите, защото няма качество. И ние не сме малоумни, медиите ни заливат с магистрали и светло бъдеще.... Няма кой да каже истината.... (колкото и да ми е неудобно да цитирам точно такъв автор) ...такива журналистки само да искате......

    Колко по-приятно е да си пуснеш музика, вместо да гледаш мазните им муцуни, не мислите ли? И без това само ни дезинформират

  • 7
    rosko1306 avatar :-|
    rosko1306

    До коментар [#5] от "sulio_parvi":

    Тъща ми е редовен слушател на БНР, мога да ти дам телефона и, но да знаеш, тъста е жив..... И вярно плащаме пенсиите на родителите си, ама и вярно и радиото им плащаме .....

  • 8
    sulio_parvi avatar :-|
    sulio_parvi

    До коментар [#7] от "rosko1306":

    Ми ще го плащаш... ама аз се чудя как такива родители са дали дъщеря си на такъв фен на частните ултратъпи радиа. Или не се е метнала на тях, или не искат да я познават заради грешната и стъпка.
    А btw, като плащаш за нещо, не е ли добре и да го ползваш (слушаш)? Все ще чуеш нещо повече, нещо по умно или поне по добра музика?

  • 9
    cneakep avatar :-|
    Спеакер

    Абре, Капитал що не вземете на направите карта на БГ медийна собственост - ТВ, радиа, вестници, онлайн издания и т.н. кой е формалният собственик, кои са свъзаните фирми и истинските собственици - така де - да се орентираме по-ясно.

    Освен това за въпросните медийни групи - кои са им топ 5 рекламодатели (ако изобщо е достъпна тази информация), имат ли си ДС агенти в управителните органи и т.н и т.н. сигурно много любопитни истории ще излезнат

  • 10
    ysc33375808 avatar :-|
    Deyan Todorov

    Добре почва статията с важното, но защо ли после свършва с тенденциите при рекламата? Инвестициите в телевизия например продължават, докато все повече оператори гледат към цифровия ефир. Това беше важно да се отбележи. ТВ7 се засилва, България Он Ер тръгна (да не споменаваме и за собствениците им).
    Доказа се, че радиото не може да работи независимо - споделянето на продукции с телевизията е голяма тенденция, макар че не е от днес, и ще се засилва. Това не е добре за радио журналистиката, която е в зависимост от рекламодатели. Дарик е пример за обвързаност с държавно финансиране.
    Онлайнът расте, но още по-бързо се увеличава броят на продукцията. Виждаме раздробяване подобно на ранните години на радионо и на телевизията, а множеството сайтове със слаби приходи не са ефективни и качеството на журналистиката там клони към нулата.
    Пресата при цялата буря тази година си остава остров на независимостта (колкото и да е изкривена), и то само защото множеството зависими играчи са в борба помежду си и така осигуряват разнообразие на мненията. Не трябва корпоративната им идентичност да се абсолютизира - много често нормални теми (към които съответния собственик е безразличен) съжителстват с поръчковите. По-лошото е, че общото качество пада заради раздробяването. Вестникът има нужда от постоянство, за да се изгради, (по-старите заглавия се крепят и на историята си), а точно постоянството (с малки изключения) го няма.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход