Новият брой:
Служебната президентска република

Медиите в Словения ще искат пари за онлайн достъп

Пробният период започва на 16 януари и в него ще участват осем основни издатели

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Потребителите ще трябва да плащат месечно по 4.89 евро

Осем основни издатели в Словения ще започнат да предлагат срещу заплащане съдържанието от новинарските си интернет сайтове, предаде БТА. По този начин страната ще последва Словакия, която въведе тази практика през миналата година. Словашката компания "Пиано медиа" (Piano Media) заяви днес, че пробният период в Словения ще започне на 16 януари с участието на осем основни издатели, сред които най-големият всекидневник "Дело". От потребителите ще бъде поискано да плащат по 4.89 евро.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ristohristov avatar :-P
    Ристьо
    • - 1
    • + 4

    че пробният период в Словения ще започне на 16 януари с участието на осем основни издатели, сред които най-големият всекидневник "Дело". От потребителите ще бъде поискано да плащат по 4.89 евро.
    .......................................



    аз предлагам да ги бием словенците - от утре да стане платен достъпа и не по 4.89 Е а по 10 Е/ден

    Нередност?
  • 2
    chievo avatar :-|
    Chievo
    • - 1
    • + 12

    Това не се ли нарича картелиране? Синхронизирано въвеждане на платен достъп изведнъж от няколко медии?

    Нередност?
  • 3
    longanlon avatar :-|
    Longanlon
    • - 1
    • + 10

    Чисто картелно споразумение си е.

    Въпреки това не вярвам да изтрае. Голямата част от хората, ползващи интернет знаят английски, така че...

    Нередност?
  • 4
    voxy avatar :-|
    voxy
    • - 2
    • + 8

    "готови да плащат за качествена информация"
    какво значи качествена информация хахаха, също хората сме преситени от информация, та остана и да плащаме за нея

    Нередност?
  • 5
    tafricanski avatar :-|
    Теодор
    • - 1
    • + 5

    Това е картел бе!

    Нередност?
  • 6
    aristomen_ivanov avatar :-|
    aristomen_ivanov
    • + 5

    Какво е качествена информация в днешно време?

    Нередност?
  • 7
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev
    • - 1
    • + 2

    Достъпът да платеното съдържание е факт и тенденцията се засилва.

    По-добре зависим от лоялни читатели, отколкото от рекламодатели.

    Платеното съдържание гарантира, че издателят ще се стреми към обективност.

    Нередност?
  • 8
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • + 3

    мокри сънища... по вестникарски... :)

    Нередност?
  • 9
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • + 1

    [quote#7:"nedyalkodonev"]"По-добре зависим от лоялни читатели, отколкото от рекламодатели.
    Платеното съдържание гарантира, че издателят ще се стреми към обективност."[/quote]

    Да бе, да! И един ден, когато всички сайтове станат платени, рекламодателите ще изчезнат като класа. :))

    Едното никога не е изключвало другото. Хартиените списания са с платено съдържание, пък не съм забелязал липса на реклама. Не само, че я има, ами всички издатели се стремят към продажба на поне 40% от страниците.

    Платеното уеб съдържание гарантира единствено, че всеки читател ще има регистрация в сайта. И че показването на рекламата може да се профилира по-точно, защото уеб съдържанието е динамично. Тоест: вместо да въртиш проста ротация на банери, можеш на конкретни групи потребители да показваш конкретни реклами.

    Та това е най-старата мечта на рекламистите - да насочат една реклама към определен тип потребител, а друга реклама - към друг.

    Нередност?
Нов коментар