С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 5 фев 2012, 11:15, 6021 прочитания

Супербоул - финалът на големите пари

Общата сума, похарчена за рекламни клипове по време на финала тази нощ, ще достигне 245 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-интересната част от Супербоул са рекламите. Веднъж в годината американците не бързат да натиснат копчето на дистанционното щом настъпи времето за реклама по телевизията, а следят с интерес всяка секунда от тези дългоочаквани клипове, за които индустрията в САЩ харчи стотици милиони долари годишно. Така ще бъде и по време на тазгодишния финал, който е днес (след полунощ българско време).

Финалът на първенството по американски футбол е смятан за най-големия телевизионен праймтайм - всяка година милиони зрители в цяла Америка наблюдават със затаен дъх развръзката от двубоя между двата най-добри отбора. Вниманието на зрителите е приковано към телевизионните екрани както никога през останалото време на годината и това кара търговци и производители да харчат космически пари за реклама.


Инвестицията си заслужава. По традиция всяка година рекламите за Супербоул стават една от най-обсъжданите теми в медиите и шоупрограмите. Самите клипове надхвърлят стандартните очаквания за реклама на продукти. В тях има много скрити послания, скечове, чувство за хумор, находчивост и оригинални идеи, които после се превръщат в храна за различни интерпретации. Достатъчно е да припомним рекламата на новия модел на Volkswagen с "малкия Дарт Вейдър", излъчена по време на миналогодишния финал, която се превърна в абсолютен хит за споделяния в социалните мрежи (виж клипа по-долу), а по-късно бе възпроизведена в различни варианти.

Социалните мрежи - новото оръжие на рекламодателите

Тази година традиционният ритуал на американците с гледането на реклами по време на Супербоул беше нарушен, тъй като много от компаниите рекламодатели допуснаха "изтичане" на клиповете в социалните мрежи и сайтове за споделяне на съдържание като YouTube. Причината - рекламодателите целят да създадат шум около продуктите си. Така, изпреварвайки премиерата на скъпите рекламни клипове, те целят да обхванат още една част от аудиторията - младите и неизкушените от спорта - за да промотират новите модели автомобили или поредните хранителни добавки.



"Целта на това предварителното изтичане на рекламите е да се създаде шум и да се накарат хората да говорят и пишат за тези реклами", коментира Брайън Стейнбърг, телевизионен редактор в Advertising Age. Според него изтичането на клиповете в интернет по никакъв начин няма да намали ефекта от тях. Рекламите са видяни от много хора в интернет, но болшинството от аудиторията ще ги види за първи път в неделя.



"Обичайните заподозрени" като Pepsi, Budweiser и GoDaddy.com отново ще присъстват по време на мача с нови реклами. Зрителите могат да очакват и повече клипове от автомобилните компании - както американски, така и вносни, казва Стейнбърг. Японската Honda нае актьора Матю Бродерик за рекламата си, а Audi реши да използва популярността на филмите за вампири в своя клип.



По традиция рекламните клипове всяка година са предимно на тема секс, бебета и домашни любомци. Така ще бъде вероятно и тази година. Новото е активното ползване на интернет от страна на рекламодателите. Освен предварителното изтичане на клиповете в социалните мрежи, производителите ще използват мрежата и за допълнително привличане на внимание към продуктите. Зрителите ще бъдат призовавани да търсят допълнителна информация за тях в интернет страниците на компаниите, казва Стейнбърг.

Финалът на големите пари

Тази нощ един срещу друг ще се изправят два от най-титулованите футболни отбори - "Ню Йорк Джайънтс" и "Ню Ингланд Пейтриътс". Това гарантира космически рейтинг на телевизионното предаване на живо. Сегашният рекорд по гледаемост е на финала между "Ню Орлиънс сейнтс" и "Индианаполис Колтс" през сезон 2009, който е бил гледан от 106 млн. души. Това бе и най-гледаното предаване в историята на американската телевизия. Много е вероятно рекордът да бъде подобрен след броени часове, отбелязват агенциите.

Но дори и това да не стане, със сигурност вече е подобрен друг един рекорд - на похарчените пари за реклама. Миналата година клиповете, излъчени по време на финала, струваха на рекламодателите рекордните 227.9 млн. долара. Тазгодишният Супербоул се очаква да го подобри с невероятните 245 млн. долара. Средната цена на 30-секунден рекламен клип, излъчен по време на мача, достигна рекордните 3.5 млн. долара! Кой казва, че светът е в криза?

Миналогодишният клип на Volkswagen



Тази година отново тийзърът на рекламата е на тема "Междузвездни войни". Клипът е наречен The Bark Side и е изключително оригинален - императорският марш в изпълнение на една дузина домашни любимци.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2314 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2528 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Къде е спортът

Правата за едни от най-интересните състезания постепенно отиват от ефирните в нишовите канали

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10