Рекламен мит
Инвестициите в телевизия са по-ниски през 2011, въпреки че мониторингът на Be Media Consultant показва друго


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
На който и човек от рекламния бизнес да кажете, че през 2011 г. парите, инвестирани в телевизионна реклама, като цяло са се увеличили, ще ви отговори с крива усмивка и тъжно поклащане на глава. Мониторингът на Be Media Consultant, единствената агенция, която измерва излъчените клипове, казва, че пазарът на тв реклама е пораснал с 10% през 2011г. спрямо 2010 г. Всъщност обаче ръстът е в много голяма степен фиктивен.
Бюджетите, посочени от Be Media Consultants, са на база официалните тарифи на медиите и не отчитат отстъпките, бонусите и бартерите, за които се договарят телевизиите и медия агенциите. В някои моменти те могат да стигнат и до над 80% от първоначално обявените цени. В сумите, които Be Media Consultants отчита, не влизат още рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
"Бюджетите, посочени от Be Media Consultants, са на база официалните тарифи на медиите и не отчитат отстъпките, бонусите и бартерите, за които се договарят телевизиите и медия агенциите. В някои моменти те могат да стигнат и до над 80% от първоначално обявените цени."
Почти като цените на МТел за мобилен интернет - получаваш фактура със сметка за 1000 лв за около 400 MB и два реда по-надолу -1000 лв, защото си на план за данни... Кой ги кара да правят тези дивотии и да определят абсурдни цени?
Любопитно е след като тези мениджъри "Продажби" така удобно споменават т.нар. общо състояние на пазара, защо не казват по какъв начин ще реагират на тези обстоятелства? Тези женици по какъв признак са избрани на тези позиции в телевизиите?! Хайде тази на Бтв поне говори за интернет и някакво развитие. Но тези другите две - на Нова и Фох, горките създават усещането, че не са в час. После да не се учудваме защо е този спад на приходи и защо състоянието на бг продукциите е такова. Да им пожелаем мноого късмет през 2012, че ще им е отчайващо нужен.
Кой гледа днес телевизия?!
До коментар [#3] от "Тsonkooo":
И аз това се чудя!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.