С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 17 фев 2012, 18:01, 13274 прочитания

Учреден е втори съюз на издателите

В новото сдружение са поканени да участват представители на електронните медии и рекламната индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нов издателски съюз бе учреден днес в София. Той ще се казва "Български медиен съюз" и ще обединява издателите, които в края на 2011 г. напуснаха същестуващия Съюз на издателите в България (СИБ). Към тях се присъедини и депутатът от ДПС Делян Пеевски, който е председател на друга медийна формация - Съюз на вестникарите и разпространителите на печатни издания (СВРПИ). Неговата майка Ирена Кръстева се води собственик на "Нова българска медийна група", обединяваща издания като "Телеграф", "Монитор", "Политика" и други.

Противно на очакванията, че главният редактор и издател на в."Преса" Тошо Тошев ще оглави новият съюз, негов председател стана главният редактор на сп."Тема" Валери Запрянов. Двамата са съдружници в наскоро учреденото дружество "Обединени български медии".


Новото сдружение ще се управлява от председателски съвет, в който влизат още Тодор Батков (издател на в."Стандарт"), Светлана Шаренкова (издател на в. "Земя"), Димитър Друмев (изпълнителен директор на "Санома Блясък - България"), както и Мартин Радославов, в качеството му на управител в "Муузон" ООД и издател на сп. Biograph. Предвидено е БМС да има управителен съвет от 13 души.

Новото медиийно сдружение е замислено като алтернатива на Съюза на издателите в България (СИБ). То обаче си поставя по-високи цели - да обедини не само издателите на печатни медии, но и електронни медии и рекламни агенции. Към момента в него членуват 35 медии. Освен изредените, в съйза влизат още изданията като в. "Република" на Петьо Блъсков, в. "Банкер" на Бистра Георгиева, в. "Струма" и в. "Марица" на Степан Еремян, в. "Дума" на Николай Малинов и др.

Делян Пеевски разговаря с издателя на "Земя" Димитър Иванов (вдясно)

Делян Пеевски разговаря с издателя на "Земя" Димитър Иванов (вдясно)

Фотограф: Юлия Лазарова

На учредителното събрание днес присъстваха също председателят на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) Красимир Гергов и изпълнителният директор на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) Гриша Камбуров. Вероятно двете организации ще се присъединят към сдружението.



На учредяването на новото сдружение се появи и рекламният бос Красимир Гергов

На учредяването на новото сдружение се появи и рекламният бос Красимир Гергов

Фотограф: Юлия Лазарова

Председателят на "Българския медиен съюз" Валери Запрянов обяви, че в момента се пише и нов етичен кодекс, който всички членове на организацията ще трябва да подпишат. На пресконференцията по учредяването на БМС всички членове на председателския съвет застанаха зад идеята за одитиране на тиражите и броя продадени вестници и списания. Преди по-малко от година съществуващото "Одит бюро по тиражите" се разпадна точно поради липса на желание от страна на медиите да декларират отпечатаните си бройки.

В СИБ остават шест от големите издателски групи на пазара - "Медийна група България," (издател на в."Труд," в."24 часа" и др.), "Икономедиа" (в."Капитал" и "Капитал Daily"), в. "Сега", сп."Мениджър", Attica Media Bulgaria (сп. Grazia, сп. Forbes и др.), QM (сп. Amica, сп. L’Europeo, сп. Max и др.), както и няколко регионални издания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1477 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1095 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Развитие в застой

Големите 10 рекламодатели в телевизия остават непроменени. Фармацевтичният сектор се катери уверено нагоре

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10