С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 24 фев 2012, 16:55, 10152 прочитания

Развитие в застой

Големите 10 рекламодатели в телевизия остават непроменени. Фармацевтичният сектор се катери уверено нагоре

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Въпреки че за трета поредна година тежкият ботуш на кризата силно затиска рекламните бюджети, телевизията е медията, която видимо най-малко се поддава на тежестта му. Тя продължава да е най-предпочитана от големите рекламодатели.

Това личи и от данните на Be Media Consultant, според които през 2011 г. инвестициите в телевизионна реклама бележат ръст от 10%. Мониторингът показва още, че вложенията на 50-те най-големи рекламодатели са нараснали с общо 15%. Топ 10 на компаниите с най-големи бюджети остава почти непроменен през последните три години: участници са телекомите и бързооборотните гиганти. Размествания обаче има във втората част на класацията и те очертават някои тенденции. Има цели сектори като фармацевтичния например, които се изкачват в класацията за направени рекламни вложения. Не липсват и примери на по-малки рекламодатели, изцяло отпаднали от топ 50 (виж по-долу).


Важно е да се отбележи, че данните на Be Media Consultant са изчислени на базата на брутни обеми и не отчитат отстъпките, които компаниите успяват да договорят с телевизиите (нито пък комисионите на рекламните агенции) и които правят тв рекламата толкова атрактивна и предпочитана. В сумите не са включени и рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, вестници, списания, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции. Всичко това показва, че за ръст по-скоро не може да се говори, а пазарът е запазил нивата си от предходната, 2010, година.

Големите 10 

Бързооборотният гигант Procter & Gamble оглавява класацията на най-големите рекламодатели за 2011 г., макар че е с почти непроменен бюджет в сравнение с предходната година. Причината е спадът от 19% в инвестициите на миналогодишния водещ Nestle България. Мария Христова–Швец, директор "Комуникации" в компанията, коментира, че понижението е реално и се дължи на стратегията им за приоритизиране и фокусиране на вложенията. Тя допълва, че "се разработват и предлагат различни алтернативни форми на реклама, развиват се крос-медия платформи, които дават нови възможности за разширяване на аудиторията", които компанията следи. 



През 2011 г. списъкът на десетте компании с най-големи инвестиции в тв реклама остава непроменен. В него влизат трите мобилни оператора - Vivacom (с ръст от 24% спрямо 2010 г.), Globul (с ръст от 18%) и MTel (със спад от 4%). Международните гиганти L’Oreal (3-то място), Крафт Фуудс (5-о място), Henkel (7-мо място) и Coca Cola Co. (10-о място) също са в групата, а единствената българска компания продължава да бъде "Фикосота Синтез" с бюджет от 16 млн. лв. (и спад от 19% спрямо 2010 г.)

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 427 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 973 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
На държавната реклама й трябват маркетолози, не чиновници

Специалисти от бранша поискаха по-ясни и добри поръчки за публични кампании

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10