В зоната на здрача

Рекламните инвестиции в преса през 2011г. продължават да се свиват. Изходът е в прозрачността на издателите

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Няколко нюанса след сивото. Ако пазарът на печатна реклама беше цвят, този би му подхождал перфектно.

По официални данни през 2011 г. пазарът на реклама в печатни медии се е свил със 7%. Според медийните агенции реалният спад е между 10% и 30%, а връщане към нивата от силните години на пазара скоро не може да се очаква. На този фон списъкът на най-големите рекламодателите за 2011 г. е разнороден и хаотичен. Дори при компании от едни и същи сектори се наблюдава различно поведение. Единодушно е разбирането, че пазарът на пресреклама бедства, а рекламодателите не намират нужните доказателства, че инвестициите им в преса са ефективни. Сигурно изглежда само, че този пазар никога няма да изглежда както преди.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vegano avatar :-|
    Vegano
    • + 9

    чакайте да ви върна към същината на проблема. проблемът не е, че рекламодателите не знаят каква аудитория купуват с рекламния си бюджет, а че аудиторията не знае какво съдържание купува с личния си. в момента в България няма нито едно печатно издание, за което можеш да кажеш защо си си дал парите (с изключение на вестниците за по-възрастна аудитория - "Доктор", "Трета възраст").

    единственото оправдание, което цялата ситуация може да има, е, че малко хора могат да пишат качествени материали, които отговарят на съвременността и търсеното от хората. тези, които могат да го правят, пишат за чужбина (слава богу).

    от година в по-развитите пазари има ръст на продажбите и създаването на нишови печатни издания. в България никой главен редактор към момента не може да пакетира брой, в който някой би чел материалите по няколко пъти.

    Нередност?
  • 2
    ivtotev avatar :-P
    Иван Тотев
    • - 1

    Какви прозрачност и съдържание? Вярно, че доста силно се противопоставяме на промяната, но чак да променм световна тенденция за свиване на традиционните канали за маркетинг - едва ли. Така че, колкото и прозрачни да са българските печатни медии, те трябва да са готови да прехвърлят по-големия дял от бизнеса си в интернет - иначе ще им кажем едно прозрачно чао.

    Нередност?
Нов коментар