Мтел се прицелва и в рекламния пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мтел се прицелва и в рекламния пазар

Shutterstock

Мтел се прицелва и в рекламния пазар

Мобилният оператор ще предостави на рекламодателите информация за своите клиенти, без да разкрива самоличността им

Мария Манолова
7536 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


23

милиона импресии е генерирал сайтът на "Мтел" през февруари 2012 г., показват данните на Gemius

"Мтел" планира да навлезе на пазара на мобилна и онлайн реклама, обявиха от най-големия телеком оператор. Първоначално компанията ще предостави три варианта на рекламодателите - уеб, мобилна и web2sms реклама. Едни от първите клиенти, които телекомът вече е привлякъл, са Банка ДСК, "Студио Модерна", Honda и хазартният сайт bet365. В дългосрочен план мобилният оператор планира да развива портфолиото с допълнителни комуникационни канали и да предлага cross-channel решения на рекламодателите.

"Това, което предлагаме в момента, е само първа стъпка. Телеком операторите разполагат с огромни масиви информация за клиентите си. Друг е въпросът как тези масиви могат да бъдат използвани по най-добрия начин. Ние имаме възможност да влезем много дълбоко в таргетирането, като знаем не само имена, пол, местоживеене, мобилен апарат, сметката, която плаща клиентът, но и локация, най-често използвани услуги, какви места посещава", коментира директорът "Продукти и услуги" в "Мтел" Красен Хинков. Той допълни, че компанията планира поетапно да направи цялата информация достъпна за рекламодателите, без да разкрива самоличността на своите клиенти, за да може да се прави много по-прецизно таргетиране на техните кампании.

Дългосрочни планове

Сред трите представени опции единствено продажбата на рекламно пространство на корпоративния уебсайт на компанията е нова за рекламодателите. Красен Хинков коментира, че интернет страницата на "Мтел" генерира 800 хил. уникални посещения месечно, а по данни на Gemius за февруари 2012 г. броят на импресиите е бил общо 23 милиона. Той допълни, че sms центърът е "най-посещаваната част на нашия сайт, която няма нищо общо с корпоративната ни идентичност".

Според него крайната цел не е продажбата само на "чиста банер реклама". "Искаме в дългосрочен план да предоставим cross-channel опции на рекламодателите", обяви Хинков. "Интересното при мобилния канал е, че използването му дава допълнителни функции, които са удобни за интеракция с клиента - например click to call или click to action. За фирмите, които имат кол-центрове и обслужват клиентите си по този начин, тази комуникация е доста удобна", добави той.

Стара, но обновена услуга

По принцип "Мтел" предлага услугата web2sms реклама от няколко години. Чрез този канал компанията има капацитет за достигане до 600 хил. потребители месечно, твърдят оттам. Рекламодателите можеха да закупят пространство на мобилната версия на уебсайта на "Мтел" и досега. От компанията обаче планират да го обновят напълно тази година, за да бъде по-добре пригоден за нуждите на мобилната реклама, стана ясно на вчерашното представяне на компанията.

Красен Хинков заяви също така, че "Мтел" е "твърдо решен" да развива платформите за онлайн и дигитален маркетинг. Макар че това не е традиционен бизнес за телекомите, от компанията виждат сериозен потенциал заради възможността за прецизно таргетиране на аудиторията.

Конкурентите

Другите два мобилни оператора реагираха хладно на новата инициатива на "Мтел". От "Глобул" коментираха, че нямат намерение да се развиват в подобна насока в бъдеще. Според представители на Vivacom пък в тази идея няма нищо революционно, тъй като от повече от година те също предлагат на рекламодателите SMS броудкастинг - рекламна услуга, сходна с web2sms на "Мтел". Във видеопортала на телекома Viva TV Box също от година се реализират рекламни кампании на външни рекламодатели.

23

милиона импресии е генерирал сайтът на "Мтел" през февруари 2012 г., показват данните на Gemius

"Мтел" планира да навлезе на пазара на мобилна и онлайн реклама, обявиха от най-големия телеком оператор. Първоначално компанията ще предостави три варианта на рекламодателите - уеб, мобилна и web2sms реклама. Едни от първите клиенти, които телекомът вече е привлякъл, са Банка ДСК, "Студио Модерна", Honda и хазартният сайт bet365. В дългосрочен план мобилният оператор планира да развива портфолиото с допълнителни комуникационни канали и да предлага cross-channel решения на рекламодателите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

29 коментара
  • 1
    anton.zlatarev avatar :-|
    Антон Златарев

    "Той допълни, че компанията планира поетапно да направи цялата информация достъпна за рекламодателите, за да може да се прави много по-прецизно таргетиране на техните кампании."

    А защитата на личните данни къде отива тогава? Не, че сега не ни продават данните с цел реклама, ама чак пък да си го признае публично!

    И, аман от тъпи чуждици! Не може ли просто да се насочват, вместо да се "таргетират"?

  • 2
    georgi2345 avatar :-|
    georgi2345

    Пренасочват се от картел и корупция към дигитален маркетинг и таргетирана реклама, някой ден могат да се откажат и от генезиса си - мафия, но едва ли. Поне ще се развиват към идеите, които се презентираха на Мобайл Уърлд Конгрес 2012 за свързаност и уаерлес интелигенсе, машине леарнинг -автоматизиран реал тайм СРМ. Тогава ще могат да обяснят защо имат печалби като гоогле :) За свързано бъдеще обаче трябва и доверие, част от бранда, което се изгражда трудно, не с мутренските номера на Чорни (може да го видите в Европол на снимка ако сте го забравили)
    Telecom Austria in Bulgaria (Mtel) has threatened me with cutting off my fingers if I do not participate in their cartel in the telecommunication industry in Bulgaria. It have been done through involuntary implanted small device similar to hearing apparatus in my sinuses, connected to nerves, controlled wireless with their network. Many politicians and Government servants in Bulgaria are controlled in a similar manner.
    -Detsche telecom was fined 100 mill for bribing a Balkan country regulator, where the other palyer is Telekom Austria.
    -The corruption scanal in Telekom Austria led to the resignation of a former Chacellor.
    http://convergingtechnology.eu/threats-for-developing-countries/

  • 3
    didko2 avatar :-(
    didko2

    Сори, но с толкова много чуждици статията е станала просто ънрийдъбъл, разби'иш ли...

  • 4
    0888571682 avatar :-|
    0888571682

    Според закона за личните данни, всеки Админ на лични данни има право да продава и разменя лични данни на някой от другите 7000 администратори в България.

  • 5
    nikolai.iliev avatar :-|
    nikolai.iliev

    До коментар [#4] от "0888571682":

    Така е и всеки притежател на личните си данни трябва да избере кой "админ" да му ги управлява. Мтел ибез това се свързват само с положителни емоции през последната година явно искат отново да ни покажат колко са "ценни" за тях клиентите им.

  • 6
    siolen avatar :-P
    siolen

    Мтел може и да не продават лични данни. Достатъчно е да продават навиците на потребителите, кой с кого говори, какви връзки се реализират в обществото (защото социалната структура е едно, а неформалните взаимодействия - друго) и ще дръпне много напред.
    Господин Хинков, виждате че имам идеи в тази посока. Защо не ме поканите на среща - да ги обсъдим ? :)

  • 7
    krasenh avatar :-|
    Красен

    Здравей Мария,

    Радвам се, че моето изказване предназначено за професионалната аудитория на събитието е било интересно и е провокирало цяла статия.

    Само искам да внеса една поправка - никъде не съм казвал, че Мтел ще "ще предостави на рекламодателите цялата информация за своите клиенти". Това е най-малкото незаконно а и изцяло противоречи с политиката на компанията. Хората запознати с рекламния бизнес знаят за какво говоря - таргетирането ("насочването") е анонимизирано е и в интерес, както на рекламодателя, така и на клиентите ни (за да не получават излишен спам).

    За интересуващите се от темата - ще публикуваме презентацията на нашия сайт и сме винаги готови за дискусии.

    @siolen - виждам че мислим в една посока :) заповядайте на среща ;)

    Поздрави на всички,,

    Красен Хинков

  • 8
    siolen avatar :-|
    siolen

    @Красен, благодаря за поканата.
    Но дали ще ти бъде проблем да го направиш от служебния си мейл на моя (Siol_En v hotmail.com) ? Така мога да бъда сигурен за това че разговарям с Красен Хинков, а и ще оставиш телефона си за връзка, за да се разберем.

    Поздрави,
    Siol En

  • 9
    alex4o avatar :-|
    Александър Кръстев

    А нали сте наясно, че 800 000 уникални посещения на ден означава, че половината интернет потребители у нас всеки ден влизат в сайта на Мтел и то с 20% повече от на най-посещавания сайт у нас - АБВ.бг? А може би става въпрос за импресии?
    И дори 23 милиона импресии означават, че сайтът на Мтел е почти толкова посещаван колкото сайта на бТВ, което е трудно да се повярва

  • 10
    dzver avatar :-|
    Веселин

    Това е абсолютно безобразие. Да си гледат бизнеса и да си прибират сметките, не да ме шпионират за да ми покажат банерче на подходящата фирма, след което да изкарат 10 стотинки от реклама.

    Качете ми сметката с 10 стотинки и не злоупотребявайте с данните, които изобщо не би трябвало да достъпвате без съдебно решение.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK