С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 29 мар 2012, 20:32, 6945 прочитания

Държавата няма да отменя конкурсите за мултиплекси

Датата на прехода към цифрово излъчване остава септември 2013

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


България няма да отменя проведените вече конкурси за мултиплекс оператори. Това става ясно от официалното становище на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), изпратени в отговор на въпросите на "Капитал Daily". Те бяха зададени във връзка с наказателната процедура на еврокомисията за начина на цифровизация в България. Причината Брюксел да ни разкритикува е, че страната е ограничила без основание броя на компаниите, които могат да навлязат на този пазар.

Неустойки или глоба
 
"Доколкото ни е известно, изискване (от ЕК) за отмяна на проведените конкурси не е налице", коментираха още от министерството на транспорта. От ведомството уточниха обаче, че тъй като голяма част от държавите - членки на ЕС, вече са осъществили прехода и излъчват единствено цифров сигнал, всяко забавяне на България води до рискове от възникване на смущения при приемане на аналоговия телевизионен сигнал от българските зрителите.


От министерството коментираха, че ЕК едва ли би подкрепила сценарий за отмяна на конкурсите, защото досега не е дала подобни индикации. "В Брюксел са наясно, че това може да доведе до предявяване на претенции спрямо държавата за пропуснати ползи (бел.  авт. - от страна на спечелилите две компании), което едва ли е по-добър сценарий в сравнение със санкции от Брюксел." На този етап е рано да се каже какво точно би загубила страната ни от евентуална отмяна на вече проведените конкурси за мултиплекс оператори, защото практиката показва, че съдебните процедури са продължителни, а понякога делата, отнасящи се до нарушения на общностното законодателство, остават открити с години преди еврокомисията да сезира Съда на ЕС.
 
Какво следва

България има 60 дни срок, за да съобщи какви мерки взима за отстраняване на нарушенията след становището на комисията от миналата седмица. В противен случай казусът може да бъде отнесен към Съда на ЕС и да се стигне до налагане на глоба.

Писмото от миналата седмица е част от процедурата, започната от Европейската комисия през май 2011 г. По европейските норми всяка наказателна процедура преминава през определени етапи и се подчинява на правила, част от които е полученото преди седмица "Мотивирано становище". "Прави впечатление, че в него не се коментира информацията, която българската страна предостави през януари 2012 г.", уточнява в коментара си транспортното министерство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 1042 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1159 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Бъдещето.com

Как изглежда рекламният пазар през погледа на дигиталните агенции

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10