Бъдещето.com

Как изглежда рекламният пазар през погледа на дигиталните агенции

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В техния ъгъл не е толкова мрачно. Даже никак. Да, те съществуват на същия малък и хаотичен пазар при липса на данни и надеждни метрики и свити бюджети, но пък липсата на натрупан опит им дава възможности да бъдат смели, да експериментират. Пък и друго си е да знаеш, че работиш в онази запетайка на рекламата, след която идва бъдещето.

Сега агенциите, специализирани в дигитален маркетинг, получават доста малък дял от маркетинг бюджетите. Между 4 и 6%. Но те вярват, че това бързо ще се променя. На развитите пазари инвестициите в интернет достигнаха и задминаха вложенията в преса и дори телевизия. Тук засега агенциите гонят 12-14%, но това е стара цел, която още не могат да постигнат. Според Interactive Advertising Bureau (ИАБ) - България, пазарът на онлайн реклама е пораснал през 2011 г. със скромните 4% и възлиза на 42.5 млн. лева. Това число обаче отразява единствено приходите на онлайн медиите от реклама. Освен че не включва информация за спечеленото от Facebook и Google, не отразява работата на дигиталните агенции и насочените към създаване на дигитален криейтив бюджети. "Digital е трудно да бъде обхванат точно като разход. Може да се окаже 50 или 60 млн. лв.", прави оценка на колко възлиза пазарът на дигитални услуги изпълнителният директор на дигитална агенция Easy Online Иван Иванчев.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    0888571682 avatar :-|
    0888571682
    • - 4

    Афилиале е най-добрият начин за реклама.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    soregashi avatar :-|
    soregashi
    • - 1
    • + 5

    Бъдещето е в диджитала, дано скоро и рекламодателите го осъзнаят :). Въобще бъдещето е онлайн. И съм съгласен, че комбинацията от дигитално и реално.

    Нередност?
  • 3
    neuromantrice avatar :-|
    Tatyana Trifonova
    • + 1

    @soregashi дам. онлайн вече не означава "виртуално" :)

    Нередност?
  • 4
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.
    • + 1

    дали е цифров или аналогов носителя на посланието, както и да се променят възприятията - първата и скъпа муза на рекламата се нарича емпатия. сиреч, без жертва няма победа.

    Нередност?
  • 5
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.
    • + 4

    не четох цялата статия. видях някакви панделки върху кутия с реклами. и светъл ъгъл..не знам, не четох къде. дано коментара да помогне. вероятно статията не е за мен . успех.

    Нередност?
  • 6
    topsy avatar :-|
    ЙЪН РАЙТ

    До коментар [#5] от "savov_d.a.":

    + 1 !

    Нередност?
  • 7
    sdeath avatar :-|
    Добрин Василев

    Ами естествено ,че това е бъдещето ... нищо ново ... +1 на коментар номер 5

    Нередност?
  • 8
    nightmare avatar :-|
    Vanio Ivanov

    ооо май год, май нещата ще се развият на към никъде с диджитъла...
    но ако пробваме с аналога може и да стане нещо

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал