На заден ход
Рекламният пазар продължава да се свива. Само инвестициите в интернет рекламата растат
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Ръстът на рекламния пазар в България е привиден. Нетният му обем се е свил с 6% през 2011 г., стана ясно от годишния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции (доскоро Асоциацията на рекламните агенции). От организацията очакват през 2012 г. инвестициите все пак да нараснат с 3 до 4%. По-оптимистична оценка получава единствено онлайн рекламата, която се очаква да порасне с до 8%.
Според изнесените вчера данни през 2011 г. единствено инвестициите в интернет реклама се се увеличили в сравнение с предходната година - с 11.4% (при отчетени 15% ръст по брутни данни). През 2011 г. за този канал са били отделени 8% от медиа микса, като за пръв път интернет е задминал радиото по инвестирани рекламни бюджети, твърдят от БАКА. Управителят на медиа агенция "Пиеро 97" Иво Цеков определи 2011 г. като "годината на Facebook на нашия пазар". Той коментира, че е възможно инвестициите във Facebook и Google да са достигнали 10 млн. лв., с което интернет да се нарежда на трето място в медиа микса след телевизия и преса. Презентираните данни са част от годишния доклад на БАКА.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Към автора: Иво Цеков каза, че 10М са инвестициите в Гугъл и Фейсбук, не само във Фейсбук. Има разлика
Изслушах записа и сте прав. Текстът вече е коригиран.
Хубав ден,
Мария
До коментар [#2] от "Мария Манолова":
Това коментиращите 1 статия да поправят автора говори много за медиата :)
Е, хайде сега, грешки се допускат.
Пълна каша е с тези анализи на рекламния пазар.Прави се мониторинг на рекламата в медиите на база няколко наблюдавани медии, изчисленията се извършват на база базови цени, и наистина никой не знае какви са другите подробности- отстъпки, бартери и др. Например- рекламата е фактурирана, осъществена, но неплатена. След време такава фактура се "отписва". Или рекламата е за бартер- почивки, събития, автомобили- тук кашата е още по- голяма.
Интересно е кога може да се направи одит на рекламния пазар по счетоводни документи на медиите и другите играчи с рекламни площи. Това ще даде много по- реална представа. Особено лесно това може да стане за телевизионната реклама- медиите там са краен брой. Същото може да се случи и за радиата- и там има списък на лицензираните оператори.
За вестниците, списанията и външната реклама- може да се постигне удовлетворителен резултат ако се обработят резултатите на водещите отново.
И остава интернет рекламата. Като за нея е важно да се даде определение какво влиза в тази категория- да се отделят само средствата, които са за реклама, спонсорство, промоция и други рекламни форми, и да не смесват с други парични потоци които циркулират в Интернет.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.