На заден ход

Рекламният пазар продължава да се свива. Само инвестициите в интернет рекламата растат

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ръстът на рекламния пазар в България е привиден. Нетният му обем се е свил с 6% през 2011 г., стана ясно от годишния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции (доскоро Асоциацията на рекламните агенции). От организацията очакват през 2012 г. инвестициите все пак да нараснат с 3 до 4%. По-оптимистична оценка получава единствено онлайн рекламата, която се очаква да порасне с до 8%.

Според изнесените вчера данни през 2011 г. единствено инвестициите в интернет реклама се се увеличили в сравнение с предходната година - с 11.4% (при отчетени 15% ръст по брутни данни). През 2011 г. за този канал са били отделени 8% от медиа микса, като за пръв път интернет е задминал радиото по инвестирани рекламни бюджети, твърдят от БАКА. Управителят на медиа агенция "Пиеро 97" Иво Цеков определи 2011 г. като "годината на Facebook на нашия пазар". Той коментира, че е възможно инвестициите във Facebook и Google да са достигнали 10 млн. лв., с което интернет да се нарежда на трето място в медиа микса след телевизия и преса. Презентираните данни са част от годишния доклад на БАКА.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cipisec avatar :-|
    cipisec
    • + 6

    Към автора: Иво Цеков каза, че 10М са инвестициите в Гугъл и Фейсбук, не само във Фейсбук. Има разлика

    Нередност?
  • 2
    mariaman avatar :-|
    Мария Манолова
    • + 1

    Изслушах записа и сте прав. Текстът вече е коригиран.
    Хубав ден,
    Мария

    Нередност?
  • 3
    bpm avatar :-P
    bpm_inmymind
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#2] от "Мария Манолова":

    Това коментиращите 1 статия да поправят автора говори много за медиата :)

    Нередност?
  • 4
    flakes avatar :-|
    P.
    • - 1

    Е, хайде сега, грешки се допускат.

    Нередност?
  • 5
    pradinski avatar :-|
    pradinski
    • + 1

    Пълна каша е с тези анализи на рекламния пазар.Прави се мониторинг на рекламата в медиите на база няколко наблюдавани медии, изчисленията се извършват на база базови цени, и наистина никой не знае какви са другите подробности- отстъпки, бартери и др. Например- рекламата е фактурирана, осъществена, но неплатена. След време такава фактура се "отписва". Или рекламата е за бартер- почивки, събития, автомобили- тук кашата е още по- голяма.

    Интересно е кога може да се направи одит на рекламния пазар по счетоводни документи на медиите и другите играчи с рекламни площи. Това ще даде много по- реална представа. Особено лесно това може да стане за телевизионната реклама- медиите там са краен брой. Същото може да се случи и за радиата- и там има списък на лицензираните оператори.

    За вестниците, списанията и външната реклама- може да се постигне удовлетворителен резултат ако се обработят резултатите на водещите отново.

    И остава интернет рекламата. Като за нея е важно да се даде определение какво влиза в тази категория- да се отделят само средствата, които са за реклама, спонсорство, промоция и други рекламни форми, и да не смесват с други парични потоци които циркулират в Интернет.

    Нередност?
Нов коментар