Гланциран песимизъм
Защо рекламните инвестиции в списания са се свили повече, отколкото при вестниците
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Петя продава вестници и списания вече повече от осем години. Павилионът й е на ключово място в София и покрай него всеки ден минават хиляди хора. През последните една-две години обаче много малко от тях се спират, за да си купят нещо. "Като цяло се купуват повече вестници. Може би защото са по-евтини. По-предпочитани са жълтите. Що се отнася до списанията, хората дават парите си повече за такива, които са им полезни и научават нещо от тях, но цените им са високи за повечето хора. Има някои, които стоят на рафта дълго, докато не си ги прибере разпространителят", разказва жената.
Нейните наблюдения се потвърждават от годишния доклад на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА - бивша АРА - Асоциация на рекламните агенции) и от данните на Market Test TGI - България. Не са оптимистични и коментарите на издателите и експертите от медия агенциите. Кризата се потвърждава и от факта, че през 2011 г. от пазара са отпаднали близо петнайсет списания, сред които: Rolling Stone, "Максимум", Beauty и др. Изданията все по-рядко успяват да инвестират в качествено собствено съдържание и това го отчитат и рекламодатели, и агенции.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
много обичах да чета списания, но уви - нема пари и за тях
А може би е крайно време и в България списанията да се прехвърлят по таблетите и смартфоните. Аз лично не искам да си пълня холната масичка с излишна хартия, но нямам алтернатива. Затова и не чета списания.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.