Рекламна кампания без много ясен ефект
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламна кампания без много ясен ефект

bulgariatravel.org

Рекламна кампания без много ясен ефект

Порталът bulgariatravel.org е събрал 42 млн. посетители

Мария Манолова
6644 прочитания

bulgariatravel.org

© bulgariatravel.org


Дълго рекламираният туристически портал на България (bulgariatravel.org) е достигнал до над 40 млн. души в 130 държави, но реалният ефект от него все още не е ясен. Това се разбра вчера при отчитане на резултатите от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

За да могат повече самолети да кацнат в България

Рекламната кампания на портала започна през януари и продължава до 15 април 2012 г. Според заместник-министъра Иво Маринов тя е успешна, макар и да не отговори как точно ще бъде измерена ефективността й. "Цялата средносрочна рамкова инвестиционна програма трябва да се разглежда като съвкупност от проекти и дейности. Това е проект от първия програмен период, вчера бяха подписани договорите по третия. Ние ги разглеждаме като кумулативен ефект от всички дейности, които ще бъдат извършени до края на 2013 г.", коментира той на пресконференцията. Маринов обеща пълни данни да бъдат представени в края на следващата година. Други експерти обобщиха ефекта така: "За да могат повече самолети да кацнат в България."

Банери и линкове в 80 сайта

В България аудиторията на кампанията е била 3.3 млн. интернет потребители. Банери и линкове към туристическия портал са били публикувани в 80 сайта, което "неколкократно надхвърля заложените в техническо задание 20 броя". Кампанията е осигурила 2.5 млн. посещения на туристическия портал от интернет търсачки и 11.5 млн от социални мрежи. Bulgariatravel.org има 3200 фенове във Facebook, 240 абонати в YouTube и 139 последователи в Twitter. Кампанията е част от "най-мащабния проект, свързан с уеб маркетинг, поръчван от държавата", както го определят от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Инициативата е на стойност 6.4 млн.лв., осигурени по европейската програма "Регионално развитие".

Дълго рекламираният туристически портал на България (bulgariatravel.org) е достигнал до над 40 млн. души в 130 държави, но реалният ефект от него все още не е ясен. Това се разбра вчера при отчитане на резултатите от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    classicc avatar :-|
    classicc

    Кампанията им освен това не беше много добре обмислена, защо във facebook виждам реклама на сайта? Точно българи ли са решили да таргетират?

  • 2
    kristianb avatar :-P
    kristianb

    Statistics Summary for bulgariatravel.org
    Bulgariatravel.org's three-month global Alexa traffic rank is 278,659. We estimate that 44% of visitors to the site come from Bulgaria, where it has attained a traffic rank of 1,491, and the fraction of visits to it referred by search engines is roughly 12%. Bulgariatravel.org belongs to the “Travel Guides” category of internet sites. The site's visitors view 2.7 unique pages each day on average.

  • webgravity

    Пълен смях е това, възможно ли е да са похарчили 6 милн и да са постигнали това.... Спокойно можеш да махнеш три 0 и да имаш същия резултат.

  • 4
    yurukov avatar :-|
    Боян Юруков

    Писах доста за този сайт. След като най-накрая излезе, писах и какво трябва да се оправи поне за да не е толкова зле. Някои неща ги оправиха, но проблемът си остава. Наистина си беше голямо харчене на пари.

  • 5
    zerozero avatar :-|
    zerozero

    Не разбрах каква е кампанията. Website, facebook, twitter, youtube? Това не е никаква рекламна кампания.

  • 6
    trezven avatar :-|
    Трезвен

    В лондонското метро има реклами на Тимбукту, Южните провинции на Пакистан, Коста Рика и съм сигурен, че тия държави имат по-голям ефект от рекламата си там, че и за по-малко милиони.

  • 7
    pradinski avatar :-|
    pradinski

    До коментар [#2] от "kristianb":

    Точно тук става интересно. Може ли някой да обясни как са се получили 42 милиона посещения, при условие че от Алексата излиза, че сайтът се посещава около 400-500 пъти дневно, нали така.

    Следователно са нужни над 150 години, за да се получат 42 милиона посещения, ако не се лъжа.

    Освен това 3200 фена във ФБ и към 240 разглеждания в Ютюб, и много по- малко туита- има нещо много неясно в отчитането.

  • 8
    blago72 avatar :-|
    blago72

    С молба към Капитал да проверят и публикуват консуматора на бюджета - кой е създал концептуално кампанията и после кой е управлявал рекламния бюджет.
    Резултатите са пълен нонсенс, вече е съвсем очевидно.

  • 9
    closer avatar :-?
    closer

    По груби сметки излиза, че този сайт (bulgariatravel.org) има 5 пъти по-висока посещаемост от сайта на Дневник.

    42 милиона души са това, предполага се уникални потребители.

    Нали е държавен сайт (на всички). Да пуснат един принт скрийн от два три екрана аналитикса, а? Или да заснемат едно видео, как го цъкат?

    Хем ще си спестят проверки! Нали сме честни, айде де!

  • 10
    petranica avatar :-|
    petranica

    Е, то нещата са ясни...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.