Рекламна кампания без много ясен ефект

Порталът bulgariatravel.org е събрал 42 млн. посетители

bulgariatravel.org
bulgariatravel.org    ©  bulgariatravel.org
bulgariatravel.org
bulgariatravel.org    ©  bulgariatravel.org

Дълго рекламираният туристически портал на България (bulgariatravel.org) е достигнал до над 40 млн. души в 130 държави, но реалният ефект от него все още не е ясен. Това се разбра вчера при отчитане на резултатите от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

За да могат повече самолети да кацнат в България

Рекламната кампания на портала започна през януари и продължава до 15 април 2012 г. Според заместник-министъра Иво Маринов тя е успешна, макар и да не отговори как точно ще бъде измерена ефективността й. "Цялата средносрочна рамкова инвестиционна програма трябва да се разглежда като съвкупност от проекти и дейности. Това е проект от първия програмен период, вчера бяха подписани договорите по третия. Ние ги разглеждаме като кумулативен ефект от всички дейности, които ще бъдат извършени до края на 2013 г.", коментира той на пресконференцията. Маринов обеща пълни данни да бъдат представени в края на следващата година. Други експерти обобщиха ефекта така: "За да могат повече самолети да кацнат в България."

Банери и линкове в 80 сайта

В България аудиторията на кампанията е била 3.3 млн. интернет потребители. Банери и линкове към туристическия портал са били публикувани в 80 сайта, което "неколкократно надхвърля заложените в техническо задание 20 броя". Кампанията е осигурила 2.5 млн. посещения на туристическия портал от интернет търсачки и 11.5 млн от социални мрежи. Bulgariatravel.org има 3200 фенове във Facebook, 240 абонати в YouTube и 139 последователи в Twitter. Кампанията е част от "най-мащабния проект, свързан с уеб маркетинг, поръчван от държавата", както го определят от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Инициативата е на стойност 6.4 млн.лв., осигурени по европейската програма "Регионално развитие".