С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 19 апр 2012, 0:33, 5489 прочитания

ВАЦ продаде и медийния си бизнес в Македония

Трите най-тиражни вестника - "Дневник", "Вест" и "Утрински весник", бяха придобити от македонския "Орка холдинг"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Австрийската компания "Ост холдинг", която е част от германската медийна група "Вестдойче алгемайне цайтунг" (ВАЦ), продаде целия си медиен бизнес в Македония, предадоха местните медии. Продажбата е част от стратегията на ВАЦ, обявена през август 2010 г., да се оттегли от медийния пазар в Югоизточна Европа.

Трите вестника с най-голям тираж в Македония - "Дневник", "Вест" и "Утрински весник", както и семейното списание "Теа модерна" и печатницата "Графички център", от сряда са собственост на "Орка холдинг", която подписа договор с досегашния собственик след продължили няколко месеца преговори.


Целият медиен бизнес на ВАЦ в Македония досега беше под шапката на холдинга "Медия принт Македония", който занапред ще бъде част от структурата на "Орка холдинг". Цената на сделката не беше огласена.

Новият собственик "Орка холдинг" обяви, че основна цел в бъдеще ще бъде повишаването на качеството и запазането на стабилна позиция на пазара на трите многотиражни вестника и на списанието. Планирано е и инвестиране в нови новинарски продукти и не само запазване на сегашните кадри, а и увеличаването им с цел да се отговори на съвременния начин на информиране.

ВАЦ стъпи на медийния пазар в Македония през 2003 г. като изкупи трите най-тиражни вестника, а впоследствие попълваше портфолиото си и с други медийни проекти.



По същия начин германската група реши да се раздели и с българския си медиен проект в края на 2010 г. ВАЦ продаде 100% от собствеността си в България, която освен двата големи национални ежедневника - "24 часа и "Труд", включваше седмичника "168 часа", портфолио от списания, разпространителската агенция "Стрела", сградата на Полиграфическия комбинат в София, печатница и още няколко други дъщерни фирми.

Купувач на пресгрупата ВАЦ стана консорциум от български, германски и австрийски инвеститори, представлявани от Христо Грозев, Любомир Павлов и Огнян Донев. Няколко месеца по-късно обаче между новите собственици настъпи разрив, който продължава и до днес. Австрийските акционери, представлявани от Христо Грозев, водят съдебни дела заради отнетия им контрол над смесеното дружество, придобило пресгрупата. 

Засега не е ясно дали изтеглянето на ВАЦ от района на Балканите ще засегне и бизнеса й в страни като Унгария, Хърватия, Сърбия и Русия, където групата също притежава участия във вестници.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1321 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1135 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Откритието на Дейвид

За пет години начело на Discovery Communications Дейвид Заслав увеличи четири пъти печалбата на компанията

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица