С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 19 апр 2012, 0:33, 5577 прочитания

ВАЦ продаде и медийния си бизнес в Македония

Трите най-тиражни вестника - "Дневник", "Вест" и "Утрински весник", бяха придобити от македонския "Орка холдинг"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Австрийската компания "Ост холдинг", която е част от германската медийна група "Вестдойче алгемайне цайтунг" (ВАЦ), продаде целия си медиен бизнес в Македония, предадоха местните медии. Продажбата е част от стратегията на ВАЦ, обявена през август 2010 г., да се оттегли от медийния пазар в Югоизточна Европа.

Трите вестника с най-голям тираж в Македония - "Дневник", "Вест" и "Утрински весник", както и семейното списание "Теа модерна" и печатницата "Графички център", от сряда са собственост на "Орка холдинг", която подписа договор с досегашния собственик след продължили няколко месеца преговори.


Целият медиен бизнес на ВАЦ в Македония досега беше под шапката на холдинга "Медия принт Македония", който занапред ще бъде част от структурата на "Орка холдинг". Цената на сделката не беше огласена.

Новият собственик "Орка холдинг" обяви, че основна цел в бъдеще ще бъде повишаването на качеството и запазането на стабилна позиция на пазара на трите многотиражни вестника и на списанието. Планирано е и инвестиране в нови новинарски продукти и не само запазване на сегашните кадри, а и увеличаването им с цел да се отговори на съвременния начин на информиране.

ВАЦ стъпи на медийния пазар в Македония през 2003 г. като изкупи трите най-тиражни вестника, а впоследствие попълваше портфолиото си и с други медийни проекти.



По същия начин германската група реши да се раздели и с българския си медиен проект в края на 2010 г. ВАЦ продаде 100% от собствеността си в България, която освен двата големи национални ежедневника - "24 часа и "Труд", включваше седмичника "168 часа", портфолио от списания, разпространителската агенция "Стрела", сградата на Полиграфическия комбинат в София, печатница и още няколко други дъщерни фирми.

Купувач на пресгрупата ВАЦ стана консорциум от български, германски и австрийски инвеститори, представлявани от Христо Грозев, Любомир Павлов и Огнян Донев. Няколко месеца по-късно обаче между новите собственици настъпи разрив, който продължава и до днес. Австрийските акционери, представлявани от Христо Грозев, водят съдебни дела заради отнетия им контрол над смесеното дружество, придобило пресгрупата. 

Засега не е ясно дали изтеглянето на ВАЦ от района на Балканите ще засегне и бизнеса й в страни като Унгария, Хърватия, Сърбия и Русия, където групата също притежава участия във вестници.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 933 прочитания

"Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти 3 "Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти

В отворено писмо международната организация настоява властите да спрат систематичните си заплахи към медиите

14 фев 2020, 2311 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Откритието на Дейвид

За пет години начело на Discovery Communications Дейвид Заслав увеличи четири пъти печалбата на компанията

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10