Новият брой: Пътят към Европа
Close

Рапсодия в сиво

Защо 20-процентният ръст на приходите от реклама не носи добро настроение за никого

   ©  Антония Тилева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ако вярваме на мониторинга на рекламния пазар, от началото на годината кризата онончателно е свършила. Според данните през първите три месеца на 2012 г. рекламодателите са похарчили 172.5 млн. лв. за реклама в телевизия, 13.6 млн. лв.  за реклама във всекдневници и 6.7 млн. лв. - в списания. Мониторингът на Be Media Consultant показва, че приходите на телевизионните канали са нараснали с 22.3 % спрямо същия период на миналата година, на всекидневниците - с 19.1 на сто, а само при списанията има спад от 7%. Сред професионалистите в бранша обаче е трудно да се намерят оптимисти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hrist0 avatar :-|
    Hristo Hristov
    • - 1
    • + 7

    Е добре де, защо телевизията продължава да плаща за предавания, които не са интересни на никого? Наскорошният скандал между продуценти и телевизия, по-скоро показа, че зрителят не е фактор в телевизионния живот на страната, а трябва да се съобразява с интересите и договорките на телевизиите, рекламодателите и продуцентите, които налагат своята гледна точка. А рейтингите? Те са се превърнали в аналогия на политическия вот. Гласоподавателите не са доволни от никого, но просто няма кого друг да изберат.
    http://economistbg.blogspot.com/2012/05/blog-post.html

    Нередност?
  • 2
    nellyb avatar :-P
    nellyb
    • - 3
    • + 3

    До коментар [#1] от "Hristo Hristov":
    Защото е обратно - не телевизиите плащат на предаванията, а предаванията на телевизиите; парите се изкарват от рекламите, а зрителите гледат каквото им се поднесе. Просто е! И тъй като става въпрос за субективна оценка (на зрителя), според мен е по-добре въобще да не го питат. Погледнете само какво става с телевизиите в другите държави, например немските (а там следят рейтинга!) - само бози, клюки и сапунки, централната емисия на новините е сведена до рекордните 5 минути, включително спорта и прогнозата за времето! Лесно е да се плюе, обаче къде е истината ...

    Нередност?
  • 3
    rouri avatar :-?
    rouri
    • - 1
    • + 2

    Тези статии всеки път почнаха да стават едни и същи. Но може би, защото и участниците на пазара са едни и същи с едни и същи приоми.
    Да не би от Нова вече да предлагат разнясане на рекламни брошури по подлезите или малки обяви като едно време по кабеларките? Тази Василева ще ми говори за "иновативни форми на комуникация в нашите канали". Ахахахха Това виц ли е? Ей, измислих нещо иновативно: ще намаля цените с 99%! Само да не ми откраднете идеята! Май в крайна сметка шведите ще се съгласят на 150 млн.

    Нередност?
Нов коментар