Отвъд правилата

СЕМ подготвя нови указания за тълкуване на скритата реклама и продуктовото позициониране

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Съветът за електронни медии (СЕМ) предлага нови указания за тълкуване на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ), които са фокусирани върху скритата реклама и продуктовото позициониране. Председателят на регулаторния орган Георги Лозанов представи документа по време на дискусията "Образът на бизнеса в електронните медии", част от Осмата световна среща на българските медии, която приключи в неделя в Букурещ. Указанията са насочени към мониторинговия отдел на СЕМ и имат за цел да улеснят отчитането на скрита реклама и продуктово позициониране в медийното съдържание.

Ефектът от правилата ще е повече свобода за медиите да съобщават и в новините имена на компаниите, когато това е важно зрителите да бъдат информирани. В момента това не се случва и често събития се коментират от хора, които се представят само с името си, докато компанията, от чието име говорят остава анонимна. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    penkagk avatar :-|
    penkagk
    • - 1
    • + 2

    Ако се прави информативно - чудесно!
    Понякога се питам защо, когато се съобщава за нарушение, например, не се казва името на фирмата...

    Нередност?
  • 2
    vasil69 avatar :-|
    Васик
    • - 1
    • + 2

    Благодаря на медиите, че са ми спестили името на фирма, която прави ВиК на хотел в Лондон. Сигурно ще доживея остатъка на живота си и без тази информация.

    Нередност?
  • 3
    borabora54 avatar :-P
    borabora54
    • - 1
    • + 6

    СЕМ вместо да се занимава с "броя на космите в хобота на слона"... да направи нещо за безобразното прекъсване на филмите от потоците реклама. Сякаш с някакво садистично наслаждение телевизионните редактори избират ключовите моменти във филма за да вкарат тъпите си рекламни блокове. Лично за мен, това е нарушаване целостта на художественото произведение и подлежи на сериозна санкция, ако не и на забрана. Изобщо не ме интересува телевизиите откъде щели да се издържат...

    Нередност?
  • 4
    salinarka avatar :-?
    salinarka
    • - 1
    • + 4

    СЕМ да се закрие. Няма един специалист от неговия състав! Лозанов - специалист по нищо! А какво работи Ана Хаджиева? Сладкодумна гостенка на всяка политическа трапеза!

    Нередност?
  • 5
    vladimiryosifov avatar :-?
    Владимир Йосифов
    • + 3

    СЕМ трябва да глоби българските национални телевизии за мълчанието им през нощта !!!
    Това е отвратително . Между двата силни труса телевизии показваха на запис новини от предишни дни.Това показа, че в националните телевизии няма дежурен екип или ако има дежурни са пияни . Няма как да са не са събудени при труса .
    http://vladimirproperty.com/index.php?option=com_hotproperty&task=view&id=2187&Itemid=99999999

    Нередност?
  • 6
    slu4aenminuvach avatar :-|
    Случаен минувач
    • + 3

    [quote#3:"borabora54"]Изобщо не ме интересува телевизиите откъде щели да се издържат... [/quote]

    До коментар [#3] от "borabora54":

    А ти готов ли си да даваш по примерно 20-30лв. на месец за издръжка на Независима (в идеалния случай) Обществена Телевизия? Ако не си готов да плащаш за съдържание, тогава рекламодателите ще го правят от твое име и ще ти пускат реклами. Знаеш другите варианти. Сори :)

    Нередност?
  • 7
    alexalexandrov avatar :-|
    alexalexandrov
    • + 4

    Крайно време беше да се направи тази промяна. Разбирам, че ограничаването в споменаването на марки е имало някаква благородна цел, да защити потребителите, но днес по-скоро изкривява информационния поток.

    Все пак в наше време много от новините се генерират от компании. В чуждестранни медии не съм виждал някой да казва например "Стив Джобс, мениджър на ... компютърна фирма". Споменава си се Епъл. Или Стивън Елоп, представител на телеком фирма (Нокиа). При нас това стига до крайности.

    Има цели сектори, като телекомуникациите, компютрите, автомобилите, в които новините просто биват създавани от компании. И в това няма нищо лошо. Лично аз предпочитам, да ми спестяват имената на политиците, чалга певачките и другите измислени шоу звезди. Техните имена не ми носят никаква стойност. Но предпочитам да знам, коя компания е пуснала ново финансово мобилно приложение или лека кола със система за автоматично спиране, при опасност от сблъсък.

    Не става въпрос, че фирмата ще се изрекламира, ако й се каже името. Става въпрос, че зрителите реално не научават цялата информация, ако бъде скрито това име. Стои половинчато и тъпо.

    Нередност?
Нов коментар