Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 15 юни 2012, 13:09, 10281 прочитания

Има, но не става

Журналистите дават ниска оценка на любителското съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Изключението

Форумът на в. "Сега" е "мозъчна атака" според Димитрана Аександрова ("Седмичен Труд"). Според нея читателските коментари и дискусии там често са по-интересни от журналистическите материали. Главният редактор Теодора Пеева казва, че 60% от статиите им са по някакъв начин вследствие на тези коментари и дискусии. Причината според нея е, че форумът се населява от млади, интелигентни, добре образовани и активни граждани, повечето от които са прависти и експерти по данъци. Затова и Пеева смята, че "Сега" е много силен именно в тези области. Тя допълва, че новите посетители са едва 10% на ден, а останалите са там от години. Много от тях си организират и срещи офлайн. Това е един от първите вестници в България, който още през 1999 г. качва цялото си съдържание онлайн. И докато днес няма кой знае колко инициативи за генериране на любителско съдържание, форумът му е "мечта" за добиването на такова.

Николета Попкостадинова е била автор на "Капитал". В момента е мениджър Международни проекти в сп. "Едно".
"Трябва да си ъпдейтнете контактите на уебстраниците на двата вестника, защото 90% от имейлите, които изпратих до всички в "Труд" и "24 часа" се върнаха." "Контактите са верни, но те не си ползват мейлите."

Така започва онлайн анкетата, която искам да изпратя на колкото се може повече журналисти от седемте най-големи многопрофилни национални вестника. По мейл. Тя е част от проучване, което цели да изследва възможностите, които любителското съдържание в България поставя пред традиционната журналистика. И по-конкретно - как професионалистите от централната преса гледат на текстове и коментари на граждани, които не са журналисти, и до колко ги използват в работата си.


За целите на изследването под любителско съдържание се разбира: блогове, коментари и постове в социални мрежи като Facebook и Twitter и коментари под статии в електронните версии на вестниците. Освен анкетата, на която отговориха 115 журналиста от националните вестници с най-голям тираж, изследването включва и седем специализирани интервюта с главните и зам. главните редактори на същите издания – "Уикенд", "Труд", "Капитал", "Монитор", "Сега", "Дневник" и "Пари". (Последните два се обединиха в "Капитал Daily" малко след приключването на изследването.)

Защо това изследване

Читателите не са това, което бяха. Те не са просто консуматори, а искат, могат и всъщност създават съдържание. Тази активност расте правопропорционално на бума в използването на интернет. Преди интернет ерата във всяка редакция имаше отдел "Писма на читателите". Журналистите там проверяваха сигналите, изпратени там, редактираха мнения и това на практика беше обратната връзка с читателите.
Експлозията на блогове и социални мрежи и най-вече на броя потребители днес води до колосално  количество любителско съдържание, технологиите направиха така, че и реакцията на читателите да са ясни веднага след като даден материал бъде публикуван. И журналистите няма как да не им обръщат внимание, защото те са и източник на новини и мнения. То е израз на гледните точки на читателите им, на техните предпочитания и изисквания. Ето защо в световен мащаб тенденцията е традиционните медии не просто да следят любителското съдържание, но и да го използват във всекидневната си работа, да го търсят и провокират като част от новинарския процес.



Повечето изследвания досега се фокусират върху феномена любителско съдържание, неговите качества, недостатъци, развитие и експанзия. Много малко са тези, които разглеждат взаимодействието му с традиционни медии по света. В България липсват и двете.

Всички форми на любителско съдържание са определяни от изследователите като мост между традиционните медии и гражданското общество, като инструмент за еманципация на това общество, като "глас народен". Ето защо мнението и отношението на журналистите към любителското съдържание и начина, по който го използват в работата си, има все по-голямо значение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 851 прочитания

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1759 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Бира ли си, лимонада ли си?

Бирените миксове са новата надежда на пивоварите в търсене на изгубения им пазарен дял

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10