Смяна на бизнес модела

Дъщерните продуцентски компании на големите телевизии могат да пренаредят продуцентския пазар

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Докато "Господари на ефира" се завръщаха в "Нова тв", други две новини в медийния сектор тази седмица всъщност заслужават по-голямо внимание. Особено от страна на независимите продуценти, на които съвсем скоро може да се наложи да преосмислят бизнес модела си.

От тази седмица и "Нова тв" официално има собствена продуцентска компания - унгарската Paprika latino, също като конкурентната bTV има Media Pro и работи с нея вече повече от година и половина. Това е ясен знак, че ще настъпят промени в работата на местните продуценти, на които ще им е все по-трудно да запазят стабилността на цените в бранша, и ще намалеят проектите, за които те работят. Втората новина е, че MediaPro стъпва на пазара на телевизионна реклама.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qtaka avatar :-|
    Pipilot
    • + 5

    Това е напълно логичен ход от страна на споменатите медии, тъй като досега плащаха нереално високи цени на продуцентските къщи. Ще се нормализират цените, ще се повиши конкуренцията, което би могло да повиши качеството на идеите. Големите телевизии със сигурност ще навлязат много по-силно в производството на реклама, защото ще могат да предлагат отстъпки за рекламно време на рекламодатели, които използват услугите на техните продуцентски къщи.

    Нередност?
  • 2
    dragoslava avatar :-P
    Dragoslava
    • + 7

    Чудесна карикатура, ще изядат всичко, без остатък.

    Нередност?
  • 3
    ariman_info avatar :-@
    Ariman
    • + 6

    Лоша новина за телевизионните зрители, колкото са останали и за необвързаните продуценти. Не че и те правят някакви прекрасни предавания и клипове, но сега вече промивката на мозъка ще е пълна.

    Нередност?
  • 4
    epoc avatar :-|
    epoc
    • + 6

    До коментар [#1] от "Pipilot":

    В България свалянето на цените обикновено води не до повишаване на качеството на идеите, а до налагане на една и съща простотия навсякъде с мотива "ми то там стана добре"....

    Нередност?
  • 5
    qtaka avatar :-|
    Pipilot
    • + 2

    До коментар [#4] от "epoc":

    За съжаление, не мога да не се съглася :-)

    Нередност?
  • 6
    aisajder avatar :-P
    aisajder
    • + 2

    .. аз пък не гледам телевизия..

    Нередност?
Нов коментар