С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 25 юни 2012, 18:11, 5798 прочитания

Все по-често онлайн

Интернет настига телевизията като предпочитана медиа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Кой стои зад данните
Интерактив адвъртайзинг бюро (IAB) България е учредена през 2009 г. от водещи интернет медии в България. Aсоциацията се развива в духа на целите и стойностите на световната организация The Interactive Advertising Bureau (IAB). Основната мисията на IAB България е да популяризира преимуществата и възможностите на интерактивния маркетинг и да спомага за ускореното развитиe на дигиталния пазар в България. Интерактив адвъртайзинг бюро (IAB) България е лицензирана от IAB USA www.iab.net и e член на IAB Europe www.iabeurope.eu.
Българите прекарват по шестнайсет часа седмично в интернет. Това превръща средата във втората най-популярна след телевизията, която се гледа - 23.2 часа седмично, докато радиото  се слуша 11.7 часа. Хората отделят по 4.1 часа седмично за четене на вестници, а за списания 3.7 часа. Като цяло потреблението на интернет в Европа е общо 14.8 часа седмично, повече от час по-малко, сравнено с България (за повече данни виж таблицата).

Това показват резултатите от общоевропейско проучване "Mediascope Европа 2012", превърнало се за рекламната индустрия в един от основните източници на информация за медиа потреблението. Те бяха представени от Алисън Фена, вицепрезидент "Проучвания и маркетинг" на IAB Европа, на закрито заседание на Интерактив адвъртайзинг бюро България (IAB България).


Също както и на останалите пазари, споделеното потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%. Следват 25-34-годишните – 44%, 35-44 години – 39%, и 45-54 години – 37% от времето си използват интернет, докато гледат телевизия.

Влияние на интернет

Седмичното медия потребление в България е 98% в полза на телевизията, 49% радио, следвано от списанията, които са предпочитани от 26% от българите, 52% вестници и 48% интернет. Влиянието на глобалната мрежа в България е силно. 51% от потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини.



Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че онлайн пространството им помага да управляват здравето си. През последните шест месеца един интернет потребител в България е направил средно 9.3 покупки на обща стойност 117 евро (виж графиката).

Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и телевизия, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/GMI при 1000 респонденти, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респонденти.
За Mediascope Европа 2012

Mащабното проучване за медиа потреблението Mediascope Европа 2012, считано от дигиталната индустрия за основен източник на информация за медиа потреблението в европейски мащаб, включва 28 страни. Към петнадесетте пазара, вече обхванати в предишните издания на "Mediascope Европа" – Белгия, Великобритания, Германия, Дания, Испания, Италия, Норвегия, Полша, Португалия, Русия, Турция, Франция, Холандия, Швейцария и Швеция, през 2012 се включват още Австрия, България, Гърция, Ирландия, Румъния, Словакия, Словения, Сърбия, Украйна, Унгария, Финландия, Чешка република и Хърватия.

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На върха на рекламната стълбица. Отново На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

14 юни 2019, 2659 прочитания

Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев 6 Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев

Васил Иванов от "Канал 3" ще замени разследващите журналистки Миролюба Бенатова и Генка Шикерова

13 юни 2019, 16338 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Война на сергията

Конфликтът между вестникарските разпространители напомни за проблемите на този пазар

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото