Все по-често онлайн
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Все по-често онлайн

Rеuters

Все по-често онлайн

Интернет настига телевизията като предпочитана медиа

6156 прочитания

Rеuters

© Rеuters


Кой стои зад данните

Интерактив адвъртайзинг бюро (IAB) България е учредена през 2009 г. от водещи интернет медии в България. Aсоциацията се развива в духа на целите и стойностите на световната организация The Interactive Advertising Bureau (IAB). Основната мисията на IAB България е да популяризира преимуществата и възможностите на интерактивния маркетинг и да спомага за ускореното развитиe на дигиталния пазар в България. Интерактив адвъртайзинг бюро (IAB) България е лицензирана от IAB USA www.iab.net и e член на IAB Europe

Българите" target="_blank">www.iabeurope.eu.Българите прекарват по шестнайсет часа седмично в интернет. Това превръща средата във втората най-популярна след телевизията, която се гледа - 23.2 часа седмично, докато радиото  се слуша 11.7 часа. Хората отделят по 4.1 часа седмично за четене на вестници, а за списания 3.7 часа. Като цяло потреблението на интернет в Европа е общо 14.8 часа седмично, повече от час по-малко, сравнено с България (за повече данни виж таблицата).

Това показват резултатите от общоевропейско проучване "Mediascope Европа 2012", превърнало се за рекламната индустрия в един от основните източници на информация за медиа потреблението. Те бяха представени от Алисън Фена, вицепрезидент "Проучвания и маркетинг" на IAB Европа, на закрито заседание на Интерактив адвъртайзинг бюро България (IAB България).

Също както и на останалите пазари, споделеното потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%. Следват 25-34-годишните – 44%, 35-44 години – 39%, и 45-54 години – 37% от времето си използват интернет, докато гледат телевизия.

Влияние на интернет

Седмичното медия потребление в България е 98% в полза на телевизията, 49% радио, следвано от списанията, които са предпочитани от 26% от българите, 52% вестници и 48% интернет. Влиянието на глобалната мрежа в България е силно. 51% от потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини.

Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че онлайн пространството им помага да управляват здравето си. През последните шест месеца един интернет потребител в България е направил средно 9.3 покупки на обща стойност 117 евро (виж графиката).

Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и телевизия, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/GMI при 1000 респонденти, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респонденти.

За Mediascope Европа 2012

Mащабното проучване за медиа потреблението Mediascope Европа 2012, считано от дигиталната индустрия за основен източник на информация за медиа потреблението в европейски мащаб, включва 28 страни. Към петнадесетте пазара, вече обхванати в предишните издания на "Mediascope Европа" – Белгия, Великобритания, Германия, Дания, Испания, Италия, Норвегия, Полша, Португалия, Русия, Турция, Франция, Холандия, Швейцария и Швеция, през 2012 се включват още Австрия, България, Гърция, Ирландия, Румъния, Словакия, Словения, Сърбия, Украйна, Унгария, Финландия, Чешка република и Хърватия.

Кой стои зад данните

Интерактив адвъртайзинг бюро (IAB) България е учредена през 2009 г. от водещи интернет медии в България. Aсоциацията се развива в духа на целите и стойностите на световната организация The Interactive Advertising Bureau (IAB). Основната мисията на IAB България е да популяризира преимуществата и възможностите на интерактивния маркетинг и да спомага за ускореното развитиe на дигиталния пазар в България. Интерактив адвъртайзинг бюро (IAB) България е лицензирана от IAB USA www.iab.net и e член на IAB Europe

Българите" target="_blank">www.iabeurope.eu.Българите прекарват по шестнайсет часа седмично в интернет. Това превръща средата във втората най-популярна след телевизията, която се гледа - 23.2 часа седмично, докато радиото  се слуша 11.7 часа. Хората отделят по 4.1 часа седмично за четене на вестници, а за списания 3.7 часа. Като цяло потреблението на интернет в Европа е общо 14.8 часа седмично, повече от час по-малко, сравнено с България (за повече данни виж таблицата).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kristianb avatar :-|
    kristianb

    Висенето в Интернет се увеличава, но висящите са си същите.
    Интернет е все още неконсолидирана медия, но не и пазар.
    А влиянието му върху пазара е много слабо.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK