Евро 2012 + БНТ = Добри резултати

Евро 2012 + БНТ = Добри резултати

Телевизията спечели и зрители, и рекламни приходи от футболното първенство

Весислава Антонова
6302 прочитания

© reuters


Да имаш европейското футболно първенство в програмното си портфолиото е все едно да си откъснал златната ябълка на сезона.

От началото на състезанието до финала му рейтингът и пазарният дял на БНТ се увеличиха близо три пъти, констатират и медия директори, показват го и данните на агенцията, която мери зрителския интерес - GARB.

При тези резултати БНТ е взела от дела на "Нова тв" и ТВ7, които са основно с градска аудитория и е логично тя да е гледала футбол. bTV си запазва лидерската позиция като цяло.

Финалният мач на Евро 2012 сe оказа най-гледаното спортно телевизионно предаване в България за годината. Това показаха високите рейтинги на финалния мач Испания – Италия от европейското първенство по футбол на Олимпийския стадион в Киев, който БНТ излъчи.

Рейтинг за завиждане

Заключителния мач между Испания и Италия е и най-гледаният от излъчените до момента двубои на Евро 2012. В 22:15 часа за аудиторията на възраст над 4 години футболната среща отчита рейтинг 19.5%, като е гледана от 1 363 000 зрители, в същото време рейтингът на bTV е 8.6%, а на "Нова тв" - 1.6%. 16.7% от жените до 55 години също са предпочели да гледат финала на европейското първенство. Пазарният дял на БНТ за часовия слот е 52.2%.

Досегашният рекордьор по гледаемост – полуфиналът Германия – Италия, постигна 12.9% рейтинг и събра аудитория от над 900 000 хил. зрители, като пазарният дял на БНТ в момента на предаването от Варшава е 40%. Пазарният дял на телевизията в деня на първия полуфинал, в който Испания победи Португалия с дузпи, е дори по-голям от този на Германия – Италия. Цели 40,6 на сто от общата аудитория, която в този момент е гледала телевизия.

Българската аудитория не се различава като тенденция на интереса от тази в Европа, където още преди седмица отчетоха, че мачът Англия - Италия е рекордьор по гледаемост на четвъртфиналите от европейските футболни финали с обща аудитория от над 100 млн. души. В България двубоят постигна 10.8% рейтинг и 38% пазарен дял.

Средният рейтинг на БНТ по време на цялото първенство е 9.6%, или 667 000 хил. зрители, предпочели канала.

Любопитно е как изглеждат рейтингите на студиата преди и след мач, където всъщност се излъчват рекламите, но БНТ не предостави такава информация.

Рекламна политика

От маркетинг отдела на телевизията се похвалиха, че Европейското първенство по футбол е успяло да изведе БНТ на водещи позиции на телевизионния пазар и да привлече голям брой постъпления от продажба на рекламно време. "Телевизията отчита 100% запълняемост на рекламните блокове по време на футболното първенство", коментираха от дирекция "Маркетинг и реклама" в БНТ.

Преди старта на първенството търговска дирекция на медията предложи на рекламодателите пакети в различни ценови диапазон – от 350 000 до 10 000 лв. Заедно с рекламните пакети за EURO 2012 телевизията предлага и различни възможности за онлайн реклама. Прогнозата за рекламните приходи от европейското първенство бе оптимистична по преценка на маркетинг отдела на телевизията. "Нашите очаквания бяха за приходи над 2 млн. лв. Очакванията ни се оправдаха и дори бяха надминати", коментираха пред "Капитал" от БНТ.

Успяхме да запълним рекламното време за Евро 2012 над 80%, на места дори 100%", коментираха още от дирекция "Маркетинг и реклама".

Заради търговската тайна при подписване на договора за излъчване на европейското футболно първенството БНТ не обяви колко е инвестирала в правата за излъчване. Не уточни и каква е била инвестицията във футболните студиа.

Преди кризата отпреди три години да се развихри, БНТ успяваше да си върне инвестициите в правата на световните футболни първенства. Особено добър финансов резултат БНТ имаше на Евро 2004 в Португалия (когато за последен път игра България - бел. ред.). Резултатът от тази година ще е ясен по късно, когато телевизията прецизира изчисленията си.

Сега телевизията гледа към предстоящата олимпиада и се надява да задържи успеха и като рейтинг, и като рекламни приходи. "Надяваме се на повишен интерес от страна на рекламодатели, особено на тези с продукти, които са актуални за сезона. Освен това сега е времето на почивките за останалите телевизии, а ние смятаме да поработим здраво", казаха от БНТ.

Да имаш европейското футболно първенство в програмното си портфолиото е все едно да си откъснал златната ябълка на сезона.

От началото на състезанието до финала му рейтингът и пазарният дял на БНТ се увеличиха близо три пъти, констатират и медия директори, показват го и данните на агенцията, която мери зрителския интерес - GARB.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


33 коментара
  • 1
    kristianb avatar :-|
    kristianb

    6 за телевизията, 2 за коментаторите и студията

  • 2
    virgin avatar :-|
    Virgin

    Забелязва се някакъв свеж полъх в БНТ /изпревариха частните телевизии при ВЪВЕЖДАНЕТО на формат 16/9 и излъчване на НD, налагането на БНТ 2 и т.н./, но отразяването им на първенствата все още е на някакво полуаматьорско ниво.
    За коментаторите не мога да кажа нещо лошо освен за всеобщиат "любимец" Петър Василев - Петела. Останалите се справят сравнително добре.
    Но коментарните студия . . .
    Манченко и партньорката му не бяха много дразнещи. Момичето имаше силно изразен "мякащ" акцент /търговищки диалект/, но се държеше стегнато и си личеше че има отношение към футбола.
    Другият екип обаче трудно се търпеше - вечният подигравчия Алипиев и кифлата на Гигов ме караха да търся дистанционното.

  • 3
    kilmer avatar :-|
    kilmer

    това което трябва да направи бнт, според мен, е да си преправят незабавно дизайна на минимум 2 от студията си - на сутрешния блок и на новините. Но не със същите евтини и базови мебелèта и тн. а с нещо наистина модерно и рафинирано!!!

  • 4
    kokoto2 avatar :-P
    kokoto2

    Смях в залата!
    Да твърдиш, че битиви не си е загубила от рейтинга си е просто смешно, особенно след издънките с явната манипулация при отразяването на събитията напоследък.

    Всъщност всичко си има логично обяснение - битиви плащат където трябва, за да излиза така че рейтинга им е най-висок.

  • 5
    voxy avatar :-|
    voxy

    "логично тя да е гледала футбол" чувате ли се какви ги дрънкате и по селата се гледа футбол, също без и градската аудитория само на селяните bTV не може да постигне рейтингите си.Причините само на TV7 и NovaTV да губят всичките се сещаме каква е - постоянната рейтингова подкрепа за отвратителната bTV

  • 6
    tpotoap avatar :-|
    TPOTOAP

    [quote#2:"virgin"]Забелязва се някакъв свеж полъх в БНТ /изпревариха частните телевизии при ВЪВЕЖДАНЕТО на формат 16/9 и излъчване на НD[/quote]

    Нито са изпревалили частните телевизии във въвеждането на 16/9 (Ринг), нито пък са пионерите на българското НD (Хоби ТВ НD, Планета НD). Освен това техниката за излъчване на сигнал в НD формат им беше предоставена от Близу преди 4 години, когато излъчиха Световното от Германия в НD само за абонатите на Близу.

  • 7
    jelezo avatar :-|
    jelezo

    Измама:
    "bTV си запазва лидерската позиция като цяло."
    Това посмътно няма как да е вярно!

    Пълна измама са тези рейтинги. Няма нормален човек, който да гледа тази манипулативна телевизия.

  • 8
    choeka_x avatar :-?
    choeka_x

    Искам да обърнем внимание към един въпрос. Направо ще стрелям.
    За Камен Алипиев става дума и за хрантутковците и шуробаджанащината в БНТ която се издържа от нас данъкоплатците. Как е възможно шефа на спортния отдел на телевизията да се е самоназначил за водещ на коментарното студио за мачовете. Даже и още едно предаване си е спретнал 'Фен зона' , около полунощ започваше и пак за футбола ставаше дума и поканени гости и някъв природен талант на плейбек уж пееше.
    И го прави това пред погледа на цяла България и Вие журналистите и една дума не написахте за тази спортна порнография. Доста голяма заплата си е надписъл този обърканодумник Кедъра да не би и Вие задника да му лизвате. Значи ем той е шефа, той е водещия на студиото и върха на сладоледа и още едно допълнително предаване си направил. Талантлив журналист бил аз в него освен, че е син на баща си друг талант не виждам.
    На миналото европейско каква грозна гледка беше на телевизора едвам ги изтраях. Ценко Симов беше адске махмурлия и вибрираше в студиото като фен на В. Маринов. БНТ е зле.

  • 9
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo

    "Заради търговската тайна при подписване на договора за излъчване на европейското футболно първенството БНТ не обяви колко е инвестирала в правата за излъчване. Не уточни и каква е била инвестицията във футболните студиа."

    Яснота и прозрачност за парите на данъкоплатеца, нали? Ми да си крият договорите бе, ама ако си бъркат в собствените джобове, наглеци недни...
    А за футболните студия не ми се говори дори, порнография отвсякъде...

  • 10
    dragozow avatar :-P
    dragozow

    И кой е гледал БТВ по време на европейското? Точно тогава дават турски сериали и подвеждащите им новини.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход