С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
33 6 юли 2012, 13:41, 5577 прочитания

Евро 2012 + БНТ = Добри резултати

Телевизията спечели и зрители, и рекламни приходи от футболното първенство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да имаш европейското футболно първенство в програмното си портфолиото е все едно да си откъснал златната ябълка на сезона.

От началото на състезанието до финала му рейтингът и пазарният дял на БНТ се увеличиха близо три пъти, констатират и медия директори, показват го и данните на агенцията, която мери зрителския интерес - GARB.


При тези резултати БНТ е взела от дела на "Нова тв" и ТВ7, които са основно с градска аудитория и е логично тя да е гледала футбол. bTV си запазва лидерската позиция като цяло.

Финалният мач на Евро 2012 сe оказа най-гледаното спортно телевизионно предаване в България за годината. Това показаха високите рейтинги на финалния мач Испания – Италия от европейското първенство по футбол на Олимпийския стадион в Киев, който БНТ излъчи.

Рейтинг за завиждане

Заключителния мач между Испания и Италия е и най-гледаният от излъчените до момента двубои на Евро 2012. В 22:15 часа за аудиторията на възраст над 4 години футболната среща отчита рейтинг 19.5%, като е гледана от 1 363 000 зрители, в същото време рейтингът на bTV е 8.6%, а на "Нова тв" - 1.6%. 16.7% от жените до 55 години също са предпочели да гледат финала на европейското първенство. Пазарният дял на БНТ за часовия слот е 52.2%.



Досегашният рекордьор по гледаемост – полуфиналът Германия – Италия, постигна 12.9% рейтинг и събра аудитория от над 900 000 хил. зрители, като пазарният дял на БНТ в момента на предаването от Варшава е 40%. Пазарният дял на телевизията в деня на първия полуфинал, в който Испания победи Португалия с дузпи, е дори по-голям от този на Германия – Италия. Цели 40,6 на сто от общата аудитория, която в този момент е гледала телевизия.

Българската аудитория не се различава като тенденция на интереса от тази в Европа, където още преди седмица отчетоха, че мачът Англия - Италия е рекордьор по гледаемост на четвъртфиналите от европейските футболни финали с обща аудитория от над 100 млн. души. В България двубоят постигна 10.8% рейтинг и 38% пазарен дял.

Средният рейтинг на БНТ по време на цялото първенство е 9.6%, или 667 000 хил. зрители, предпочели канала.

Любопитно е как изглеждат рейтингите на студиата преди и след мач, където всъщност се излъчват рекламите, но БНТ не предостави такава информация.

Рекламна политика


От маркетинг отдела на телевизията се похвалиха, че Европейското първенство по футбол е успяло да изведе БНТ на водещи позиции на телевизионния пазар и да привлече голям брой постъпления от продажба на рекламно време. "Телевизията отчита 100% запълняемост на рекламните блокове по време на футболното първенство", коментираха от дирекция "Маркетинг и реклама" в БНТ.

Преди старта на първенството търговска дирекция на медията предложи на рекламодателите пакети в различни ценови диапазон – от 350 000 до 10 000 лв. Заедно с рекламните пакети за EURO 2012 телевизията предлага и различни възможности за онлайн реклама. Прогнозата за рекламните приходи от европейското първенство бе оптимистична по преценка на маркетинг отдела на телевизията. "Нашите очаквания бяха за приходи над 2 млн. лв. Очакванията ни се оправдаха и дори бяха надминати", коментираха пред "Капитал" от БНТ.

Успяхме да запълним рекламното време за Евро 2012 над 80%, на места дори 100%", коментираха още от дирекция "Маркетинг и реклама".

Заради търговската тайна при подписване на договора за излъчване на европейското футболно първенството БНТ не обяви колко е инвестирала в правата за излъчване. Не уточни и каква е била инвестицията във футболните студиа.

Преди кризата отпреди три години да се развихри, БНТ успяваше да си върне инвестициите в правата на световните футболни първенства. Особено добър финансов резултат БНТ имаше на Евро 2004 в Португалия (когато за последен път игра България - бел. ред.). Резултатът от тази година ще е ясен по късно, когато телевизията прецизира изчисленията си.

Сега телевизията гледа към предстоящата олимпиада и се надява да задържи успеха и като рейтинг, и като рекламни приходи. "Надяваме се на повишен интерес от страна на рекламодатели, особено на тези с продукти, които са актуални за сезона. Освен това сега е времето на почивките за останалите телевизии, а ние смятаме да поработим здраво", казаха от БНТ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена) 3 Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена)

През януари СЕМ трябва да избере нов генерален директор на радиото, дотогава временно изпълняващ длъжността ще бъде Антон Митов

17 окт 2019, 982 прочитания

Втори опит: Келнер взима bTV 4 Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

17 окт 2019, 4775 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Игра на нерви

Blizoo махна от пакетите си каналите на Discovery

Още от Капитал
Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10