С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
33 6 юли 2012, 13:41, 5553 прочитания

Евро 2012 + БНТ = Добри резултати

Телевизията спечели и зрители, и рекламни приходи от футболното първенство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да имаш европейското футболно първенство в програмното си портфолиото е все едно да си откъснал златната ябълка на сезона.

От началото на състезанието до финала му рейтингът и пазарният дял на БНТ се увеличиха близо три пъти, констатират и медия директори, показват го и данните на агенцията, която мери зрителския интерес - GARB.


При тези резултати БНТ е взела от дела на "Нова тв" и ТВ7, които са основно с градска аудитория и е логично тя да е гледала футбол. bTV си запазва лидерската позиция като цяло.

Финалният мач на Евро 2012 сe оказа най-гледаното спортно телевизионно предаване в България за годината. Това показаха високите рейтинги на финалния мач Испания – Италия от европейското първенство по футбол на Олимпийския стадион в Киев, който БНТ излъчи.

Рейтинг за завиждане

Заключителния мач между Испания и Италия е и най-гледаният от излъчените до момента двубои на Евро 2012. В 22:15 часа за аудиторията на възраст над 4 години футболната среща отчита рейтинг 19.5%, като е гледана от 1 363 000 зрители, в същото време рейтингът на bTV е 8.6%, а на "Нова тв" - 1.6%. 16.7% от жените до 55 години също са предпочели да гледат финала на европейското първенство. Пазарният дял на БНТ за часовия слот е 52.2%.



Досегашният рекордьор по гледаемост – полуфиналът Германия – Италия, постигна 12.9% рейтинг и събра аудитория от над 900 000 хил. зрители, като пазарният дял на БНТ в момента на предаването от Варшава е 40%. Пазарният дял на телевизията в деня на първия полуфинал, в който Испания победи Португалия с дузпи, е дори по-голям от този на Германия – Италия. Цели 40,6 на сто от общата аудитория, която в този момент е гледала телевизия.

Българската аудитория не се различава като тенденция на интереса от тази в Европа, където още преди седмица отчетоха, че мачът Англия - Италия е рекордьор по гледаемост на четвъртфиналите от европейските футболни финали с обща аудитория от над 100 млн. души. В България двубоят постигна 10.8% рейтинг и 38% пазарен дял.

Средният рейтинг на БНТ по време на цялото първенство е 9.6%, или 667 000 хил. зрители, предпочели канала.

Любопитно е как изглеждат рейтингите на студиата преди и след мач, където всъщност се излъчват рекламите, но БНТ не предостави такава информация.

Рекламна политика


От маркетинг отдела на телевизията се похвалиха, че Европейското първенство по футбол е успяло да изведе БНТ на водещи позиции на телевизионния пазар и да привлече голям брой постъпления от продажба на рекламно време. "Телевизията отчита 100% запълняемост на рекламните блокове по време на футболното първенство", коментираха от дирекция "Маркетинг и реклама" в БНТ.

Преди старта на първенството търговска дирекция на медията предложи на рекламодателите пакети в различни ценови диапазон – от 350 000 до 10 000 лв. Заедно с рекламните пакети за EURO 2012 телевизията предлага и различни възможности за онлайн реклама. Прогнозата за рекламните приходи от европейското първенство бе оптимистична по преценка на маркетинг отдела на телевизията. "Нашите очаквания бяха за приходи над 2 млн. лв. Очакванията ни се оправдаха и дори бяха надминати", коментираха пред "Капитал" от БНТ.

Успяхме да запълним рекламното време за Евро 2012 над 80%, на места дори 100%", коментираха още от дирекция "Маркетинг и реклама".

Заради търговската тайна при подписване на договора за излъчване на европейското футболно първенството БНТ не обяви колко е инвестирала в правата за излъчване. Не уточни и каква е била инвестицията във футболните студиа.

Преди кризата отпреди три години да се развихри, БНТ успяваше да си върне инвестициите в правата на световните футболни първенства. Особено добър финансов резултат БНТ имаше на Евро 2004 в Португалия (когато за последен път игра България - бел. ред.). Резултатът от тази година ще е ясен по късно, когато телевизията прецизира изчисленията си.

Сега телевизията гледа към предстоящата олимпиада и се надява да задържи успеха и като рейтинг, и като рекламни приходи. "Надяваме се на повишен интерес от страна на рекламодатели, особено на тези с продукти, които са актуални за сезона. Освен това сега е времето на почивките за останалите телевизии, а ние смятаме да поработим здраво", казаха от БНТ.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ 2 ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ

След избора на Галина Георгиева през следващите пет години управляващите ще имат пълно мнозинство в медийния регулатор

17 юли 2019, 1387 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юли) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юли)

Първо решение на Кошлуков - да назначи конкурента си Сашо Йовков за директор спорт; United Partners спечели награда в международния конкурс IPRA Golden World Awards 2019; WPP продава мажоритарен дял в Kantar; Лейди Гага лансира козметичен бранд в партньорство с Amazon и др.

16 юли 2019, 1481 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Игра на нерви

Blizoo махна от пакетите си каналите на Discovery

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо