Рекламата в интернет расте по-бързо, отколкото в останалите медии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Рекламата в интернет расте по-бързо, отколкото в останалите медии

Reuters

Рекламата в интернет расте по-бързо, отколкото в останалите медии

Рекламодателите отделят все повече средства за онлайн маркетинг

Мартин Дешев
5684 прочитания

Reuters

© Reuters


Компаниите все повече преориентират своите бюджети към реклама в интернет, отколкото в традиционни медии. Според последния доклад на анализаторите от агенция Nielsen глобалните разходи за реклама бележат ръст и той е най-голям именно в мрежата.

Общо приходите от реклама във всички медии възлизат на 128 млрд. долара за първото тримесечие на годината, като по-чувствително е нарастването в края на периода. През март са реализирани чудесни показатели, посочва Nielsen.

Телевизията запазва лидерството си

Проучването показва, че през първото тримесечие на годината разходите за реклама на компаниите са се повишили във всички медийни сегменти. Телевизията запазва лидерството си по отношение на генерираната сума – 61.9% от общата, но същевременно бележи и един от най-малките растежи спрямо миналата година - 2.8%.

Безспорен лидер в това отношение е интернет рекламата. Нейният глобален ръст е 12.1%, като само в този сегмент всички региони записват подобрение. Най-голям обаче е ръстът в Средния изток и Африка – 35.2%.

Списанията са големият губещ

В същото време единственият медиен сегмент, който бележи спад, е този на списанията. При тях рекламата се е понижила с 1.4%. По-интересното е, че вестниците бележат ръст от 3.1%. Според анализаторa на изданието RBR-TVBR Карл Маручи, печатните медии са стигнали дъното и вече тенденцията ще сочи към леки ръстове.

"Интернет ще продължава да печели по-голям процент от бюджета за реклама на луксозни стоки, защото е най-ефективен", заяви пред онлайн изданието Luxury Daily Крис Рамни, президент на Affluent Insights и експерт в индустрията.

"Маркетингът на луксозни стоки интуитивно разбира, че най-добрите потенциални купувачи са онлайн и проучват покупките си преди да изберат да инвестират време за посещение на шоурум", допълва той.

Данните на Nielsen показват, че най-големите ръстове на рекламата са предимно в развиващите се пазари. В региони като Азия, Южна Америка и Средния изток, преобладаващата част от медийните сегменти регистрират двуцифрено повишение на рекламите си.

Утвърдените пазари записват значително по-скромни увеличения – под 5% за всички сегменти. Единственото изключение е интернет рекламата в Европа, която се е повишила с 12.1%. За сметка на това телевизионната реклама на Стария континент се е понижила с 1.2%, тази в списанията – с 4.4%, а във вестниците – с 3.6%.

Компаниите все повече преориентират своите бюджети към реклама в интернет, отколкото в традиционни медии. Според последния доклад на анализаторите от агенция Nielsen глобалните разходи за реклама бележат ръст и той е най-голям именно в мрежата.

Общо приходите от реклама във всички медии възлизат на 128 млрд. долара за първото тримесечие на годината, като по-чувствително е нарастването в края на периода. През март са реализирани чудесни показатели, посочва Nielsen.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    ivaylo.simeonov2 avatar :-|
    Ивайло Симеонов

    Това не е много смислена инвестиция, ако освен реклама няма възможност за плащане на момента.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava

    Сигурно предполага и онлайн плащания.

  • 3
    rewind avatar :-|
    Todor Tanev

    Да живее adblock.
    Проблема е, че заобикалянето му е под формата на цели статии с подобна цел, което макар и значително по-добре от банер спазва същия тренд.

  • 4
    holo avatar :-|
    Николай Митев

    А от гледната точка на потребителя - пускам БТВ онлайн и почват да се нижат реклама след реклама, след реклама, след реклама ... Ctrl+F4. Разбирам, нуждата от реклами, но трябва мярка. Иначе adblock, а онлайн ТВ-те мога да ги гледам и по-късно, когато, колкото и както искам. Засега.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Рекламна глътка въздух

Рекламна глътка въздух

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK