С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 11 юли 2012, 16:56, 5501 прочитания

Рекламата в интернет расте по-бързо, отколкото в останалите медии

Рекламодателите отделят все повече средства за онлайн маркетинг

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компаниите все повече преориентират своите бюджети към реклама в интернет, отколкото в традиционни медии. Според последния доклад на анализаторите от агенция Nielsen глобалните разходи за реклама бележат ръст и той е най-голям именно в мрежата.

Общо приходите от реклама във всички медии възлизат на 128 млрд. долара за първото тримесечие на годината, като по-чувствително е нарастването в края на периода. През март са реализирани чудесни показатели, посочва Nielsen.


Телевизията запазва лидерството си

Проучването показва, че през първото тримесечие на годината разходите за реклама на компаниите са се повишили във всички медийни сегменти. Телевизията запазва лидерството си по отношение на генерираната сума – 61.9% от общата, но същевременно бележи и един от най-малките растежи спрямо миналата година - 2.8%.

Безспорен лидер в това отношение е интернет рекламата. Нейният глобален ръст е 12.1%, като само в този сегмент всички региони записват подобрение. Най-голям обаче е ръстът в Средния изток и Африка – 35.2%.



Списанията са големият губещ

В същото време единственият медиен сегмент, който бележи спад, е този на списанията. При тях рекламата се е понижила с 1.4%. По-интересното е, че вестниците бележат ръст от 3.1%. Според анализаторa на изданието RBR-TVBR Карл Маручи, печатните медии са стигнали дъното и вече тенденцията ще сочи към леки ръстове.

"Интернет ще продължава да печели по-голям процент от бюджета за реклама на луксозни стоки, защото е най-ефективен", заяви пред онлайн изданието Luxury Daily Крис Рамни, президент на Affluent Insights и експерт в индустрията.

"Маркетингът на луксозни стоки интуитивно разбира, че най-добрите потенциални купувачи са онлайн и проучват покупките си преди да изберат да инвестират време за посещение на шоурум", допълва той.

Данните на Nielsen показват, че най-големите ръстове на рекламата са предимно в развиващите се пазари. В региони като Азия, Южна Америка и Средния изток, преобладаващата част от медийните сегменти регистрират двуцифрено повишение на рекламите си.

Утвърдените пазари записват значително по-скромни увеличения – под 5% за всички сегменти. Единственото изключение е интернет рекламата в Европа, която се е повишила с 12.1%. За сметка на това телевизионната реклама на Стария континент се е понижила с 1.2%, тази в списанията – с 4.4%, а във вестниците – с 3.6%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 641 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2595 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Мултихаос

Цифровизацията на ефира е под въпрос - за стотици милиони лева

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10