Социални мрежи с бизнес цел
73% от българите са във Facebook всеки ден и някои малки бизнеси вече използват това
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Малък, хубав, полезен и скъп", така определя един посетител пазара на ул. "Граф Игнатиев" в социалната мрежа Foursquare. Над 170 души са отбелязали общо 420 присъствия на мястото, оставили са три препоръки и са качили три снимки. "Кметът" е посетил пазара 13 пъти или поне за толкова е споделил с другите потребители на мрежата. Идеята, че продавачите на плодове и зеленчуци могат да извлекат бизнес полза от посетителите на социалната мрежа, обаче засега изглежда много далечна.
На пазара на труда в България вероятно няма твърде голям глад за позиции от типа "специалист по онлайн общности" или "мениджър социални мрежи". По данни, цитирани от Huffington Post, увеличението в броя на такъв вид обяви за работа в САЩ е между 75% и 94% от 2010 г. насам, а само един кариерен уебсайт публикува по 10 хил. такива на месец. Заради разликата в тяхната големина и в скоростта на развитие на двата пазара, тези цифри няма как да носят прекалено много оптимизъм тук.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
Американците са луди на тази тема - "социал нетуъркинг" :) Дори аз съм пряко ангажиран в сферата и мога да кажа, че отделяме десетки хиляди за промоции и софтуери за Онлайн наблюдения..
В България има и по ефективни начини за реклама, поради занижено законодателство. Например: директен маркетинг.
Публикувано през m.capital.bg
Аз пък нямам профил във Facebook и не мисля да си правя....
До коментар [#3] от "a_lizzard":
Е и! Да не би социалните мрежи да се ограничават с Facebook?
Има достатъчно потребители в други социални мрежи, а да не говорим, че има и хитреци, които, въпреки че не харесват Facebook имат профил там, и го използват по най-добрия начин.
Малко лицемерно е онлайн мнението на клиентите ...
Еми феса се наложи. Ама не е толкова лесен добрия маркетинг там.
Който няма поне 500 фолоуърс, няма право да пише за сошъл мидия. :)
Napylno podvejdashto podzaglavie. Malko nad polovinata ot bylgarite imat dostyp do internet izobshto!
Публикувано през m.capital.bg
"Хубавото на Facebook е, че разпространява идеите на хората в естествени кръгове. Няма как до мен да достигне нещо, което въобще не ме интересува"
Аз спях да използвам Facebook именно защото 90% от информацията, която достигаше до мен, изобщо не ме интересуваше.
Социалните мрежи действително са алтернатива за малките фирми, които нямат голям бюджет.
Обаче искам да обърна внимание, че това да се развиваш във фейса, не значи, да нямаш свой сайт. Да разчиташ само на фейсбук страница на фирмата си е огромна грешка. Така отглеждаш своите домати в чужда градина. Само един репорт на злонамерен потребител или една промяна в правилата на Фейсбук са достатъчни да ти сринат бизнеса.
Собственият сайт си е задължителен, а от там вече надграждай с фейсбук.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.