Социални мрежи с бизнес цел

73% от българите са във Facebook всеки ден и някои малки бизнеси вече използват това

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Малък, хубав, полезен и скъп", така определя един посетител пазара на ул. "Граф Игнатиев" в социалната мрежа Foursquare. Над 170 души са отбелязали общо 420 присъствия на мястото, оставили са три препоръки и са качили три снимки. "Кметът" е посетил пазара 13 пъти или поне за толкова е споделил с другите потребители на мрежата. Идеята, че продавачите на плодове и зеленчуци могат да извлекат бизнес полза от посетителите на социалната мрежа, обаче засега изглежда много далечна.

На пазара на труда в България вероятно няма твърде голям глад за позиции от типа "специалист по онлайн общности" или "мениджър социални мрежи". По данни, цитирани от Huffington Post, увеличението в броя на такъв вид обяви за работа в САЩ е между 75% и 94% от 2010 г. насам, а само един кариерен уебсайт публикува по 10 хил. такива на месец. Заради разликата в тяхната големина и в скоростта на развитие на двата пазара, тези цифри няма как да носят прекалено много оптимизъм тук.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.
    • - 2
    • + 16

    Американците са луди на тази тема - "социал нетуъркинг" :) Дори аз съм пряко ангажиран в сферата и мога да кажа, че отделяме десетки хиляди за промоции и софтуери за Онлайн наблюдения..

    Нередност?
  • 2
    ivaylo.simeonov2 avatar :-|
    Ивайло Симеонов
    • - 10
    • + 1

    В България има и по ефективни начини за реклама, поради занижено законодателство. Например: директен маркетинг.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    a_lizzard avatar :-|
    a_lizzard
    • - 4
    • + 43

    Аз пък нямам профил във Facebook и не мисля да си правя....

    Нередност?
  • 4
    sagacious avatar :-P
    Eternal Barabarian
    • - 2
    • + 7

    До коментар [#3] от "a_lizzard":
    Е и! Да не би социалните мрежи да се ограничават с Facebook?
    Има достатъчно потребители в други социални мрежи, а да не говорим, че има и хитреци, които, въпреки че не харесват Facebook имат профил там, и го използват по най-добрия начин.

    Нередност?
  • 5
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 1
    • + 7

    Малко лицемерно е онлайн мнението на клиентите ...

    Нередност?
  • 6
    petranica avatar :-|
    petranica
    • - 1
    • + 7

    Еми феса се наложи. Ама не е толкова лесен добрия маркетинг там.

    Нередност?
  • 7
    dearleader avatar :-P
    JR Ewing
    • - 2
    • + 4

    Който няма поне 500 фолоуърс, няма право да пише за сошъл мидия. :)

    Нередност?
  • 8
    janasp avatar :-|
    janasp
    • - 3
    • + 1

    Napylno podvejdashto podzaglavie. Malko nad polovinata ot bylgarite imat dostyp do internet izobshto!

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 9
    awake avatar :-?
    Fergurina
    • + 4

    "Хубавото на Facebook е, че разпространява идеите на хората в естествени кръгове. Няма как до мен да достигне нещо, което въобще не ме интересува"

    Аз спях да използвам Facebook именно защото 90% от информацията, която достигаше до мен, изобщо не ме интересуваше.

    Нередност?
  • 10
    alexalexandrov avatar :-P
    alexalexandrov
    • + 21

    Социалните мрежи действително са алтернатива за малките фирми, които нямат голям бюджет.

    Обаче искам да обърна внимание, че това да се развиваш във фейса, не значи, да нямаш свой сайт. Да разчиташ само на фейсбук страница на фирмата си е огромна грешка. Така отглеждаш своите домати в чужда градина. Само един репорт на злонамерен потребител или една промяна в правилата на Фейсбук са достатъчни да ти сринат бизнеса.

    Собственият сайт си е задължителен, а от там вече надграждай с фейсбук.

    Нередност?
Нов коментар