Млечнокисела история

Как една рекламна кампания на "Данон" породи професионален дебат и какви са изводите от него

Рекламата на ДЗП до столичното 133-то училище подканва децата да се забавляват цяло лято
Рекламата на ДЗП до столичното 133-то училище подканва децата да се забавляват цяло лято    ©  Цветелина Белутова
Рекламата на ДЗП до столичното 133-то училище подканва децата да се забавляват цяло лято
Рекламата на ДЗП до столичното 133-то училище подканва децата да се забавляват цяло лято    ©  Цветелина Белутова

Знаете ли какво означава ДЗП? "Да заколим прасето", "да задушим пандата" или "да застреляме пора". А може би и трите са верни. Ако четете нататък, ще разберете.

Една реклама на млечната напитка "Данон за пиене" предизвика разпалени дебати през последните две седмици. В Националния съвет за саморегулация (НСС) беше подадена жалба, според която посланието в рекламата не е съвсем удачно за целевата група на продукта - деца и тийнейджъри. За пропусналите - в рекламните клипове съкращението ДЗП се асоциира освен с "Данон за пиене" и с трите (не съвсем мирни) предположения от по-горе, които според някои тълкувания призовават за насилие над животните, които са герои на рекламите, и така могат да доведат до агресия сред младите.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


38 коментара
  • 1
    tzvethan avatar :-|
    Цветан Дичев

    Ако и 5% от усилията, които са вложени да се спре тази рекламна кампания се насочат към директорите на училища в по-малките градове, където деца си пушат и пият кафе на спокойствие, мисля, че ще е много по-полезно.

  • 2
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    Аз по тъпа реклама на данон не съм виждал. Не знам как може някой да я харесва. Че стават известни покрай приказките за рекламата е ясно, но самата реклама е тъпа и разумен човек като я види може да каже само WTF.

  • 3
    marin avatar :-|
    Марин

    Децата наистина се забавляват с тези продукти, харесват много и рекламите. Не харесвам Данон, но в случая посочените продуктите са ОК и ракламите са ОК

  • 4
    brutester avatar :-|
    brutester

    До коментар [#2] от "dreamer":

    Според мен, въпросът е до вижданията на поколенията. Макар да съм на 28, рекламите им са ми много забавни. Понеже дето ми (на 7) гледа детски канали мога да кажа, че стилът и на рекламната кампания и на анимациите е един и същ. А дали подтиква към насилие към животните - едва ли. Но познаваики детската безцеремонност интерпретации на ДЗП, като "да заколим Пешо", "Долен зубър Петьо", "Дебел Златко педе...т" и т.н. нанасят огромни поражения върху детската психика и развитие

  • dreamer

    До коментар [#4] от "brutester":

    Пина Колада, Куба либре и Ванила бийч - в тия сволосъчетания има такова детско послание, че направо да изпаднеш в умиление, нали ...

  • 6
    m_g85 avatar :-|
    Wini

    Рекламата не е проблем. Тези, които я критикуват, дали са гледали наскоро детски тв канали - винаги съм смятала, че в анимационните филмчета има доста насилие!

  • 7
    varov avatar :-|
    Сашо Варов

    Цитат Патрик Ол: "всички знаят, че млякото, и в частност киселото мляко, помага на здравето."
    Сега остава да дефинираме "кисело мляко" :)

  • 8
    mancev avatar :-|
    Veselin Stilyanov

    Да забранят и дъвките с форма на цигари, пистолетите играчки, и куклите барби, които "биха подбудили любопитството на децата да станат проститутки" :)

  • 9
    dreamboxer avatar :-P
    hypercube

    Те цял свят лъгаха, че Активия им помага за подут корем (което е недоказано твърдение и предизвика наказателни процедури в някои страни), та някаква анимационна реклама ще им е проблем.

  • 10
    petel avatar :-|
    petel

    "Ако лице под 18 години може да си закупи алкохол, то ДЗП няма как да окаже влияние" - това е достатъчен аргумент. Винаги някой друг им е виновен. Кампанията е много добра и различните закачки с абревиатурата са забавни, оригинални и - макар и не всички - свързани с въпросната целева група и опитът за позитивен поглед над света - Да се Забавляваш Постоянно. Едва ли децата ще тръгнат да "колят прасета" заради рекламата. В много реклами за свинско разни македонци се псуват и стрелят с пушки, колят животни и крадат булки - това не е ли вредно?

    До сега не съм опитвал Данон за пиене


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход