Кой иска да обясни какво е цифровизация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кой иска да обясни какво е цифровизация

Отваряне на офертите на компаниите кандидати да правят информационната кампания за цифровизацията

Кой иска да обясни какво е цифровизация

Три консорциума се борят за 10 млн. лв. за информационната кампания за мултиплексите

Весислава Антонова
8165 прочитания

Отваряне на офертите на компаниите кандидати да правят информационната кампания за цифровизацията

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Три консорциума ще се борят за най-голямата PR поръчка, с която ще се популяризира преходът от аналогово към цифрово излъчване. Крайният срок за подаване на предложения за търга изтече в понеделник в 17.30 часа. Тогава обаче от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) не съобщиха колко са офертите, тъй като краят на срока съвпадал с този на работното им време и всички си тръгвали. Кандидатите бяха обявени във вторник следобед.

Държавата дава за поръчката 10 млн. лв., които трябва да се изхарчат до края на януари 2013 г. Още при обявяването й някои рекламни агенции съобщиха, че изискванията към кандидатите са доста високи и непосилни за тях с изключение на няколко компании, което предизвика подозрения, че краят е предизвестен. Заради високите изисквания има и жалба до Комисията за защита на конкуренцията.

Кой се бори за поръчката

Първото обединение от фирми е "ДЗЗД - Макс информ". В него участват "ОМ София" (една от водещите рекламни агенции Ogilvy Sofia, която обслужва "Глобул" - бел. авт.) и агенцията за социологически и маркетингови изследвания "Маркет ЛИНКС". "Обединение Ти Си Ти Ви" ДЗЗД е втория кандидат в конкурса. В него участват рекламна агенция "Арчър айдиас" АД (бившата Leo Burnett Sofia). Най-големия клиент в портфолиото й е телекомът "Виваком". Останалите участници в обединението са близката до Красимир Гергов "Пиеро 97 МА", социологическата агенция "Сова 5". Като подизпълнители са посочени  печатница "Дедракс" и дигитална агенция "Е маркетинг".

Третият кандидат - "ДВБ-Т консулт" ДЗЗД, включва медия агенция "Аргент 2002" управлявана от Владимир Денев, PR агенцията "Ай Пи Ар консултинг", чийто управител и собственик е Ирина Кънева, която има дългогодишен опит в Комисията за регулиране на съобщенията като говорител на институцията. Участват още рекламна агенция, "Смарт" (The Smarts) и агенцията за маркетингови и социологически изследвания "Маркет тест".

Бъдещият изпълнител ще бъде избран в срок от 20 работни дни, каза Валери Борисов, зам.-министър на транспорта и информационните технологии. Офертите ще се оценяват от 7-членна комисия с председател Георги Андреев, директор "Връзки с обществеността и протокол" в транспортното министерство.

Само за опитни участници

"Обхватът на поръчката изисква опитни участници, затова министерството заложи високи критерии в рамките на закона, които да гарантират ефективна информационна кампания", обявиха от МТИТС. Оттам очакват изпълнителят да предложи достъпна и разбираема информация, полезна за хората при избор на декодиращи устройства, необходими, за да продължат да гледат безплатна цифрова ефирна телевизия. В поръчката е предвидено и изготвянето на социологически изследвания, чрез които от транспортното министерство да проследят степента на осведоменост на гражданите.

Министерството уточнява, че целта на прехода към цифрова ефирна телевизия е българите да имат възможност да гледат поне дванадесет безплатни телевизионни програми от септември 2013 г. "Преходът ще помогне на тази част от българите, които не могат да си позволят платени телевизионни програми, да преодолеят изолацията от цифровите технологии", пише в съобщението.

От въпросите на кандидатите в конкурса и отговорите на министерството става ясно, че цялата медийна кампания трябва да приключи до края на януари 2013 г. Което значи максимум 3-4 месеца, при положение че поръчката не бъде обжалвана. Правителството осигури до 17.5 млн. лв. в бюджета на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията за декодери и за провеждане на информационна кампания.

Три консорциума ще се борят за най-голямата PR поръчка, с която ще се популяризира преходът от аналогово към цифрово излъчване. Крайният срок за подаване на предложения за търга изтече в понеделник в 17.30 часа. Тогава обаче от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) не съобщиха колко са офертите, тъй като краят на срока съвпадал с този на работното им време и всички си тръгвали. Кандидатите бяха обявени във вторник следобед.

Държавата дава за поръчката 10 млн. лв., които трябва да се изхарчат до края на януари 2013 г. Още при обявяването й някои рекламни агенции съобщиха, че изискванията към кандидатите са доста високи и непосилни за тях с изключение на няколко компании, което предизвика подозрения, че краят е предизвестен. Заради високите изисквания има и жалба до Комисията за защита на конкуренцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    fve avatar :-|
    Федор Езерский

    Аз не мога да разбера за какво трябва да се рекламира това чудо. Някой може ли да ме светне?
    Или въпроса е да се усвоят едни пари?

  • 2
    vagabond66 avatar :-?
    vagabond66

    До коментар [#1] от "Федор Венедиктович Езерский":

    -Ами вие сте си отговорил сам ! Става дума за пари .

  • 3
    player_m avatar :-|
    player_m

    Цифровизацията е нещо, което Европа направи преди мноого години. Идеята е проста. В радио ефира има ограничен брой честоти. Аналоговите честоти, тоест сегашните ТВ канали, не отговарят на колиството данни(качеството на картина), което изискват потребителите И са ограничени като бройка. Когато се премине на цифрови ТВ, ще има голям брой телевизии, които всеки ще може да приема и то в отлично качество.

  • 4
    epoc avatar :-?
    epoc

    До коментар [#3] от "player_m":

    Въпросът е друг, защо се дават 10 милиона за нещо, което още не работи (нощо, че трябваше да стане 2011-та) и ще бъде видимо в някакво обозримо бъдеще?

  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22

    До коментар [#4] от "epoc":

    Защото мутрономиката (кръгономиката ни) работи така...

  • 6
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Бахти трошенето на грешни пари... Някоя рекламна агенцийка на "свой" човек е закъсала и ето то начин да я подпомогнеш... Абсолютно безсмислено начинание...

  • 7
    shakez avatar :-(
    shakez

    Поредната простотия! Тези, които са информирани относно цифровизацията изобщо няма да се възползват от подобна акцийка, а останалите, които не ги интересува, или пък не са запознати няма да им помогне. По-скоро за тези пари да бяха закупили за всяко домакинство цифрови приемници и да ги бяха раздали, тъй като не всеки може да си позволи тази екстра.

  • 8
    imanchev avatar :-|
    imanchev

    Хора, информационната кампания на дигитализацията е задължителна за всички страни в ЕС. Вместо да говорите глупости, сами се убедете в това - във Великобритания е проведена абсолютно същата кампания, даже и с по-голям обхват и по-голям бюджет. http://www.digitaluk.co.uk/

  • 9
    objective avatar :-|
    objective

    За какво рекламиране може да става дума ? През второто десетилетие на 21 век е вече крайно неуместно да се наливат прекомерно много средства в една морално остаряла и неперспективна (в смисъл на ІТ конвергентност и интерактивност) технология.
    Добре известно е, докато България се накани да я внедри, технологията DVB-T за наземно цифрово ТВ радиоразпръскване започна все повече морално да остарява. За по-слабо урбанизираните райони вече се наложи като най-перспективна сателитната цифрова телевизия... [Прочети целия коментар] от типа Direct-to-Home satellite broadcasting. В същото време в силно урбанизираните райони с ускорени темпове се налага още по–перспективната интерактивна IP ТВ цифрова технология, внедрена вече и у нас от редица национални телекомуникационни оператори, като МТЕЛ, ВИВАКОМ, Вестител и т.н. Още сега те предлагат управление (гледане, спиране, извозване напред/назад, запис и т.н) в желано от клиента време на предавания от над 150 ТВ канала със стандартна резолюция и над 25 ТВ канала с висока резолюция, както ползване на архивирани ТВ филми и програми, на YouTube, Skype и ред други Интернет услуги ! Тъй че въпреки „Европейската директива“ с гръмкото име „цифровизация“ наливането тепърва на значителни финансови средства и прахосването за целта на ценен национален честотен ресурс представлява - надуване на един пределно напомпан балон ! При тези обстоятелства за нашата страна е рентабилно едно единствено компромисно решение за внедряване на наземно цифрово ТВ радиоразпръскване, а именно – реализиране на минимален брой DVB-T мултиплекси за осигуряване преди всичко на социално слабата аудитория с основните национални по обхват ТВ канали.
    Несъмнено и у нас също трябва да бъде използвана като алтернатива и DVB-T цифрово наземно ТВ радиоразпръскване. То ще задоволява нуждите от "безплатно" приемане на ТВ канали (адресирано преди всичко към социално слабата аудиторията), макар в много от Европейски страни тази услуга въобще да не е "безплатна" за потребителите. Здравият разум, обаче, изисква да се ограничим в поддържане на онзи минимум от DVB-T мултиплекси, който ще осигури разпространение само на държавните и на десетината най-гледани ТВ канали с национален обхват.

  • 10
    dgdimitrov avatar :-|
    Quo Vadis?

    До коментар [#8] от "imanchev":

    А не може ли бюджета да е в пропорциа с БВП на БГ:ЮК ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK