Кой иска да обясни какво е цифровизация

Три консорциума се борят за 10 млн. лв. за информационната кампания за мултиплексите

Отваряне на офертите на компаниите кандидати да правят информационната кампания за цифровизацията
Отваряне на офертите на компаниите кандидати да правят информационната кампания за цифровизацията
Отваряне на офертите на компаниите кандидати да правят информационната кампания за цифровизацията    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Отваряне на офертите на компаниите кандидати да правят информационната кампания за цифровизацията    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Три консорциума ще се борят за най-голямата PR поръчка, с която ще се популяризира преходът от аналогово към цифрово излъчване. Крайният срок за подаване на предложения за търга изтече в понеделник в 17.30 часа. Тогава обаче от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) не съобщиха колко са офертите, тъй като краят на срока съвпадал с този на работното им време и всички си тръгвали. Кандидатите бяха обявени във вторник следобед.

Държавата дава за поръчката 10 млн. лв., които трябва да се изхарчат до края на януари 2013 г. Още при обявяването й някои рекламни агенции съобщиха, че изискванията към кандидатите са доста високи и непосилни за тях с изключение на няколко компании, което предизвика подозрения, че краят е предизвестен. Заради високите изисквания има и жалба до Комисията за защита на конкуренцията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fve avatar :-|
    Федор Езерский
    • - 3
    • + 36

    Аз не мога да разбера за какво трябва да се рекламира това чудо. Някой може ли да ме светне?
    Или въпроса е да се усвоят едни пари?

    Нередност?
  • 2
    vagabond66 avatar :-?
    vagabond66
    • + 21

    До коментар [#1] от "Федор Венедиктович Езерский":

    -Ами вие сте си отговорил сам ! Става дума за пари .

    Нередност?
  • 3
    player_m avatar :-|
    player_m
    • - 2
    • + 17

    Цифровизацията е нещо, което Европа направи преди мноого години. Идеята е проста. В радио ефира има ограничен брой честоти. Аналоговите честоти, тоест сегашните ТВ канали, не отговарят на колиството данни(качеството на картина), което изискват потребителите И са ограничени като бройка. Когато се премине на цифрови ТВ, ще има голям брой телевизии, които всеки ще може да приема и то в отлично качество.

    Нередност?
  • 4
    epoc avatar :-?
    epoc
    • - 3
    • + 14

    До коментар [#3] от "player_m":

    Въпросът е друг, защо се дават 10 милиона за нещо, което още не работи (нощо, че трябваше да стане 2011-та) и ще бъде видимо в някакво обозримо бъдеще?

    Нередност?
  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 2
    • + 16

    До коментар [#4] от "epoc":

    Защото мутрономиката (кръгономиката ни) работи така...

    Нередност?
  • 6
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo
    • - 2
    • + 16

    Бахти трошенето на грешни пари... Някоя рекламна агенцийка на "свой" човек е закъсала и ето то начин да я подпомогнеш... Абсолютно безсмислено начинание...

    Нередност?
  • 7
    shakez avatar :-(
    shakez
    • - 2
    • + 19

    Поредната простотия! Тези, които са информирани относно цифровизацията изобщо няма да се възползват от подобна акцийка, а останалите, които не ги интересува, или пък не са запознати няма да им помогне. По-скоро за тези пари да бяха закупили за всяко домакинство цифрови приемници и да ги бяха раздали, тъй като не всеки може да си позволи тази екстра.

    Нередност?
  • 8
    imanchev avatar :-|
    imanchev
    • - 3
    • + 3

    Хора, информационната кампания на дигитализацията е задължителна за всички страни в ЕС. Вместо да говорите глупости, сами се убедете в това - във Великобритания е проведена абсолютно същата кампания, даже и с по-голям обхват и по-голям бюджет. http://www.digitaluk.co.uk/

    Нередност?
  • 9
    objective avatar :-|
    objective
    • - 5
    • + 5

    За какво рекламиране може да става дума ? През второто десетилетие на 21 век е вече крайно неуместно да се наливат прекомерно много средства в една морално остаряла и неперспективна (в смисъл на ІТ конвергентност и интерактивност) технология.
    Добре известно е, докато България се накани да я внедри, технологията DVB-T за наземно цифрово ТВ радиоразпръскване започна все повече морално да остарява. За по-слабо урбанизираните райони вече се наложи като най-перспективна сателитната цифрова телевизия... [Прочети целия коментар] от типа Direct-to-Home satellite broadcasting. В същото време в силно урбанизираните райони с ускорени темпове се налага още по–перспективната интерактивна IP ТВ цифрова технология, внедрена вече и у нас от редица национални телекомуникационни оператори, като МТЕЛ, ВИВАКОМ, Вестител и т.н. Още сега те предлагат управление (гледане, спиране, извозване напред/назад, запис и т.н) в желано от клиента време на предавания от над 150 ТВ канала със стандартна резолюция и над 25 ТВ канала с висока резолюция, както ползване на архивирани ТВ филми и програми, на YouTube, Skype и ред други Интернет услуги ! Тъй че въпреки „Европейската директива“ с гръмкото име „цифровизация“ наливането тепърва на значителни финансови средства и прахосването за целта на ценен национален честотен ресурс представлява - надуване на един пределно напомпан балон ! При тези обстоятелства за нашата страна е рентабилно едно единствено компромисно решение за внедряване на наземно цифрово ТВ радиоразпръскване, а именно – реализиране на минимален брой DVB-T мултиплекси за осигуряване преди всичко на социално слабата аудитория с основните национални по обхват ТВ канали.
    Несъмнено и у нас също трябва да бъде използвана като алтернатива и DVB-T цифрово наземно ТВ радиоразпръскване. То ще задоволява нуждите от "безплатно" приемане на ТВ канали (адресирано преди всичко към социално слабата аудиторията), макар в много от Европейски страни тази услуга въобще да не е "безплатна" за потребителите. Здравият разум, обаче, изисква да се ограничим в поддържане на онзи минимум от DVB-T мултиплекси, който ще осигури разпространение само на държавните и на десетината най-гледани ТВ канали с национален обхват.

    Нередност?
  • 10
    dgdimitrov avatar :-|
    Quo Vadis?
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#8] от "imanchev":

    А не може ли бюджета да е в пропорциа с БВП на БГ:ЮК ?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал