Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 23 сеп 2012, 19:42, 10713 прочитания

Нели Крус: Европа е загрижена за свободата на медиите в България

Вицепрезидентът на Европейската комисия и комисар по цифровите технологии пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Вицепрезидентът на Европейската комисия и комисар по цифровите технологии и медиите Нели Крус беше в България за конференцията "Цифровата програма на Европа - реалност или все още предизвикателство". Акцентите от визитата са няколко: евросъюзът ще инвестира стотици милиони евро за подкрепа на изграждането на нова телекомуникационна инфраструктура, регулацията върху сектора скоро ще поеме нова посока, а свободата на словото и независимостта на медиите ще продължат да са сред задължителните предпоставки да се гарантират основни човешки права.
Каква е визията на Европейската комисия (ЕК) за единния цифров пазар в ЕС? Какъв е смисълът от него за потребителите и бизнеса?

- Всеки трябва да има досег с дигиталния свят. Днес прекалено много хора в Европа са затиснати в бавната лента на интернет заради все още неразвития единен цифров пазар. Понякога е по-лесно да купиш нещо онлайн от бизнес, базиран в САЩ, отколкото от друга страна - член на ЕС. Много често опитите да се купи нещо през интернет от друга европейска държава се изправят през трудности, като например кредитната карта да бъде отхвърлена, защото идва от "грешна" страна. Друг пример е, че потребителите могат да купят музикални дискове от всеки магазин в Европа, но много често не могат да свалят легално музика от друга европейска държава, защото правата се лицензират за всяка страна поотделно.


Всички само ще спечелим, ако успеем да преодолеем тези бариери. Бизнесът ще може да излезе от рамките на националните граници и това е важно за него, защото все повече пари в бъдеще ще се правят в глобалната мрежа. Хората осъзнават, че вършенето на различни дейности онлайн им спестява време, пари и усилия. Все повече потребители използват по-голямо разнообразие от интернет услуги, като същевременно са готови да платят за тях. По тази причина работим усилено за развитието на европейския единен цифров пазар. Той ще донесе ползи както за всички нас, така и за Европа като цяло.

През юли обявихте, че ще има облекчаване на регулаторната рамка за телеком индустрията в ЕС. Какви конкретно ще са новостите?

- Целта е Европа да намери своето място като конкурентноспособен континент. За целта са необходими инвестиции в следващо поколение мрежи за широколентов интернет. В този смисъл регулаторната политика трябва да създава възможности, а не да поставя ограничения. Нуждаем се от регулация, която е последователна, стабилна във времето и единна за Европа, за да може да насърчи конкуренцията и ефективните инвестиции. Новите планове съдържат три ключови елемента. Първо, по-строги антимонополни правила, които да не позволят на големите оператори да злоупотребяват с позицията си. Второ, стабилни цени на кабелите, така че бившите монополисти да нямат повод да искат по-високи такси от малките оператори за достъп до мрежата си. И трето, повече гъвкавост при продуктите от следващо поколение. Този пакет мерки има за цел да балансира регулацията, като премести фокуса на работно ниво. Той ограничава намесата на институциите до това, което се очаква от тях, като се взема предвид постепенното и трудно преминаване от медни към оптични мрежи.



Как телекомите и ИТ компаниите в Европа ще бъдат стимулирани да инвестират в инфраструктура и иновационни технологии - мобилни мрежи от четвърто поколение (4G), следващо поколение Wi-Fi мрежи и оптични кабели?

- Всичко опира до това да се създаде правилният бизнес климат. Правилната регулация е тази, която създава стимули за инвестиране и същевременно запазва силната конкуренция. Когато се достигне този баланс, оператори, потребители и цялата икономика ще извлекат определени ползи. Мисля, че европейската рамка достигна до подобна фаза и аз ще продължа да работя в тази посока.
Вярвам, че с насърчаване на конкуренцията ще се увеличат и инвестициите. Убедена съм, че регулаторната стабилност и последователност във времето ще се изплати и е важно да спечелим доверието от инвеститорите и операторите. Постоянството в единния пазар е също важна част в уравнението. Нашият подход трябва да се запази, да остане предвидим, надежден в дългосрочен план. Но също така трябва да бъде и достатъчно гъвкав, за да може да се адаптира към новите технологии и променящите се пазарни условия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 1576 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 1440 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Мобилтел" сменя тона

С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10