"Мобилтел" сменя тона

С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение

   ©  Анелия Николова
   ©  Анелия Николова
Конкуренцията

Почти аналогична стъпка, каквато сега предприема "Мобилтел", преди около две години направи БТК: да създаде нов имидж, да привлече симпатиите на клиентите и в крайна сметка да се отърси от наследството на монопола. "Ребрандирането е процес, който не се изчерпва с външната промяна във визията на компанията. Той изисква вътрешна и външна подготовка и често налагането на промяната отнема години. Обичайните стъпки като смяна на лого, слоган, промяна на брандинга на магазинна мрежа при нас бяха допълнени и от смяна на името и пълно репозициониране на оператора от технологичен към клиентски ориентиран", разказа маркетинг директорът на БТК Диана Симеонова. Според нея основната цел е била налагане на ново възприятие за компанията. "Много важно при ребрандинга е промяната на възприятието у човешкия ресурс на компанията и неговата мотивация да бъде проводник на промяната, защото именно служителите в магазините, кол-центъра и т.н. са тези, които оставят трайното впечатление у клиента", твърди тя. По думите й заложeните в ребрандирането на телекома резултати са били оптимизация на процесите, ефективно използване на ресурсите и внедряване на иновативен и динамичен подход спрямо пазара: при продуктите и при отношенията с крайния клиент. "Равносметката след три години показа, че стратегията на новия бранд е била успешна, а целите - изпълнени", смятат в БТК

И да не сте ходили в Китай, със сигурност сте чували, че там хората не толкова говорят, колкото пеят: повечето срички всъщност означават различни неща според това на коя от трите възможни тоналности са произнесени. Чуваш едно и също, но разбираш друго - според тона. Същото е и при ребрандирането на една компания, която продава нещо, без значение какво: основата е да продаде повече, но има значение с какъв тон се произнасят офертите. Точно това се случва и при "Мобилтел": операторът смени корпоративната си идентичност (най-обсъжданата и видима част от която беше логото на компанията) в началото на седмицата. И по-същественото - даде заявка, че това означава нов тип поведение към клиентите, към партньорите, към външния свят изобщо. Факт е, че компанията, която продължава да стои на върха на телеком сектора в България, има нужда от обновление, ако иска да остане там. И също така факт е, че промяната на бранда трябва да е част от по-мащабен процес на смяна на ценностите и начина на работа, за да успее.  


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се