С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
51 28 сеп 2012, 14:19, 20212 прочитания

"Мобилтел" сменя тона

С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Мобилтел" ще работи под бранда А1

Компанията майка Telekom Austria преименува всичките си регионални марки в една

21 сеп 2017

Мтел стои зад рекламната кампания "Ти водиш"

С нея телекомът за пореден път се опитва да се позиционира като честна към клиентите компания

25 авг 2014

Забравете за рекламата и логото, мислете какво искате да кажете

Непубликуван разговор на "Капитал" с брандинг експерта Уоли Олинс

25 апр 2014

"Мтел" + другите

Маркетинг директорът Андреас Елснер за новата рекламна кампания и оценката на ребрандинга на най-големият телеком

6 дек 2013

Когато хората обичат твоя бранд, оправдават грешките ти

Казва маркетинг експертът от Syracuse University Браян Шийън

23 авг 2013

Мобилизация срещу спада

Специален пратеник от Австрия поема маркетинга на лидера "Мобилтел"

16 ное 2012

Какво става с билинга на "Мтел"?

Телекомът поверява на израелска компания поддръжката на системата си за таксуване

19 окт 2012

Още телефонни пороци

Комисията за защита на потребителите опитва да спре дистанционните сделки с телеком

2 окт 2012

"Мобилтел" с ново лого и визия

Телекомът брани лидерството си с промяна в бранда, пакетни услуги и обещания към клиентите

24 сеп 2012

Виж кой не се продаде

NET 1 избяга от ловното поле на големите телекоми

31 авг 2012

"Мобилтел": Затягаме още коланите

Най-големият телеком в България отчете спад на приходите и печалбата за полугодието

16 авг 2012

Телекомуникации: Стрес по всички линии

Повече услуги за по-малко пари, регулаторен натиск и очакване за нови собственици: телекомите вече не са мечта

1 авг 2012

Криза на зрялата възраст при телекомите

Приходите на мобилните оператори продължават да падат заради наситения пазар и засилената регулация

9 юли 2012

Мобилтел

Мобилтел, познат повече с търговското си наименование Мтел, е телеком оператор в България. Компанията е собственост на австрийския телекомуникационен доставчик Telecom Austria и има партньорство с британския Vodafonе.

22 юни 2010


Конкуренцията
Почти аналогична стъпка, каквато сега предприема "Мобилтел", преди около две години направи БТК: да създаде нов имидж, да привлече симпатиите на клиентите и в крайна сметка да се отърси от наследството на монопола. "Ребрандирането е процес, който не се изчерпва с външната промяна във визията на компанията. Той изисква вътрешна и външна подготовка и често налагането на промяната отнема години. Обичайните стъпки като смяна на лого, слоган, промяна на брандинга на магазинна мрежа при нас бяха допълнени и от смяна на името и пълно репозициониране на оператора от технологичен към клиентски ориентиран", разказа маркетинг директорът на БТК Диана Симеонова. Според нея основната цел е била налагане на ново възприятие за компанията. "Много важно при ребрандинга е промяната на възприятието у човешкия ресурс на компанията и неговата мотивация да бъде проводник на промяната, защото именно служителите в магазините, кол-центъра и т.н. са тези, които оставят трайното впечатление у клиента", твърди тя. По думите й заложeните в ребрандирането на телекома резултати са били оптимизация на процесите, ефективно използване на ресурсите и внедряване на иновативен и динамичен подход спрямо пазара: при продуктите и при отношенията с крайния клиент. "Равносметката след три години показа, че стратегията на новия бранд е била успешна, а целите - изпълнени", смятат в БТК
И да не сте ходили в Китай, със сигурност сте чували, че там хората не толкова говорят, колкото пеят: повечето срички всъщност означават различни неща според това на коя от трите възможни тоналности са произнесени. Чуваш едно и също, но разбираш друго - според тона. Същото е и при ребрандирането на една компания, която продава нещо, без значение какво: основата е да продаде повече, но има значение с какъв тон се произнасят офертите. Точно това се случва и при "Мобилтел": операторът смени корпоративната си идентичност (най-обсъжданата и видима част от която беше логото на компанията) в началото на седмицата. И по-същественото - даде заявка, че това означава нов тип поведение към клиентите, към партньорите, към външния свят изобщо. Факт е, че компанията, която продължава да стои на върха на телеком сектора в България, има нужда от обновление, ако иска да остане там. И също така факт е, че промяната на бранда трябва да е част от по-мащабен процес на смяна на ценностите и начина на работа, за да успее.  

Новите дрехи на царя


Доскоро поведението както на "Мобилтел", така и на БТК към външния свят, в това число и към клиентите, беше обусловено от стабилното, наследено от дългия монопол положение на едната компания при GSM услугите, а на другата - при фиксираната телефония. И за двете дружества ситуацията от известно време насам е променена и старата надменност може да означава само още загуби на позиции и приходи. И както БТК заложи на нов бранд - "Виваком", и пакетни услуги, сега "М-тел" поема по същия път. Целта е той да запази лидерството си на пазара. По два начина: от една страна, като избяга от не само остарелия, но и натрупал негативизъм досегашен образ и на негово място постави друга фигура: по-млада, по-гъвкава, симпатична, достъпна и ако щете - по-разговорлива, и от друга, като едновременно с това опита да се наложи като доставчик на цялостни пакетни телеком услуги, а не само на мобилен глас. Не случайно представянето на новото лого на компанията съвпадна с края на дългия процес по придобиването на "Спектър нет"* и "Мегалан": оттук нататък "Мобилтел" няма да предлага само глас. Затова и слоганът "Това е твоят глас" просто не е верен и на негово място идва "Повече за теб". А като основна нова ценност е заложена фразата "Без усилие". С тях де факто компанията опитва да "отвори врати" за максимално широк кръг потребители на всичко: GSM, фиксиран телефон, интернет и телевизия.

Пълна промяна 

За това, че смяната на надписа е само част от доста по-мащабен процес, говорят доста неща. Първо, "Мобилтел" въведе драстичния за българските условия срок за отговор на клиентски запитвания от 24 часа. Второ, компанията отвори свой онлайн магазин пак с цел да улесни клиентите. Трето, първи в България "Мобилтел" защити сертификат за цялостен телеком доставчик  "Системи за управление на информационни услуги", приложим за предоставяне на интегрирани телекомуникационни решения на бизнес клиенти - фиксирана гласова услуга, мобилна гласова услуга, достъп до интернет, пренос и предаване на данни, предоставяне на преносна среда.
 
Оттук нататък, след като цялата тази организация, струваща сериозни пари (точната сума се пази в тайна) е създадена, въпрос на време е да видим дали и обслужването реално ще се промени. Дали например магазините ще спрат да са място просто за събиране на сметки, а на клиентските запитвания освен бързо ще се отговаря и точно. Както и дали усилията ще бъдат достатъчни, за да се поправят щетите от огромния провал с билинг системата на компанията през 2010 г.



Теория на брандинга

"Благодарение на специалистите научихме, че брандингът е абсолютно всичко. Затова променяме всичко и най-вече се опитваме да променим собственото си поведение на пазара", разказа директорът на отдел "Маркетинг комуникации" в "М-тел" Мария Опренова. Външните промени са пълни: нов графичен вид на всички магазини, автомобили и рекламни материали. Според Опренова обаче съществената промяна е вътрешна - в нагласата и отношението на служителите и в предлаганите услуги. Амбицията е да изградят напълно променен имидж на компанията.

Според Мария Опренова в България за брандинг се говори много, но реално се знае малко. За това преди повече от година "М-тел" кани на конкурс за проекта си пет международни агенции - четири британски и една немска. Печели базираната в Лондон Saffron Brand Consultants. Агенцията работи на пазари като САЩ, Европа, Индия, Китай, Бразилия, средния Изток и Япония. Сред клиентите й са А1 Telekom (Австрия), Turkcell (Турция) и Yoigo (Испания).

"Интервюирахме генералния директор и служители на компанията от всички отдели", разказа творческият директор на Saffron Brand Consultants Гейбър Шрайър. Агенцията работи за "М-тел" от юни 2011 г., като първите няколко месеца отиват само да се разработи стратегията по ребрандирането. Едва след това идва дизайнът на новата идентичност и въвеждането на новия бранд. "Накрая предложихме идеята "повече за теб" и ценностите "без усилие, лично отношение, лидерство", казва Шрайър. "Абсолютна противоположност на това, за което "М-тел" беше смятано дотогава - далечна, арогантна, а може би и с остарял бранд" допълни той.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември)

КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама; Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна; Предстоящи комуникационни обучения; HBO сваля цената на онлайн платформата си; Коледната приказка на John Lewis и др.

20 ное 2018, 610 прочитания

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1649 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Надежда онлайн

Рекламата в интернет отчита 5.8% ръст за първите шест месеца на годината

Новата сграда на Брендо

Тя ще е жилищна, на 11 етажа и ще обгръща стария хотел "Рила"

Ще удържи ли Борисов властта

ГЕРБ няма да се откажат лесно от управлението - през 2019г. се разпределят проекти за над 10 млрд. лв. и се избира следващият главен прокурор

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест за мениджъра на Rеnаult-Nіѕѕаn, чуждите инвестиции изненадващо пораснаха, "Мекалит" ще си партнира с китайската VEM

Емисия

DAILY @7AM // 20.11.2018 Прочетете