"Мобилтел" сменя тона
С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Почти аналогична стъпка, каквато сега предприема "Мобилтел", преди около две години направи БТК: да създаде нов имидж, да привлече симпатиите на клиентите и в крайна сметка да се отърси от наследството на монопола. "Ребрандирането е процес, който не се изчерпва с външната промяна във визията на компанията. Той изисква вътрешна и външна подготовка и често налагането на промяната отнема години. Обичайните стъпки като смяна на лого, слоган, промяна на брандинга на магазинна мрежа при нас бяха допълнени и от смяна на името и пълно репозициониране на оператора от технологичен към клиентски ориентиран", разказа маркетинг директорът на БТК Диана Симеонова. Според нея основната цел е била налагане на ново възприятие за компанията. "Много важно при ребрандинга е промяната на възприятието у човешкия ресурс на компанията и неговата мотивация да бъде проводник на промяната, защото именно служителите в магазините, кол-центъра и т.н. са тези, които оставят трайното впечатление у клиента", твърди тя. По думите й заложeните в ребрандирането на телекома резултати са били оптимизация на процесите, ефективно използване на ресурсите и внедряване на иновативен и динамичен подход спрямо пазара: при продуктите и при отношенията с крайния клиент. "Равносметката след три години показа, че стратегията на новия бранд е била успешна, а целите - изпълнени", смятат в БТК
И да не сте ходили в Китай, със сигурност сте чували, че там хората не толкова говорят, колкото пеят: повечето срички всъщност означават различни неща според това на коя от трите възможни тоналности са произнесени. Чуваш едно и също, но разбираш друго - според тона. Същото е и при ребрандирането на една компания, която продава нещо, без значение какво: основата е да продаде повече, но има значение с какъв тон се произнасят офертите. Точно това се случва и при "Мобилтел": операторът смени корпоративната си идентичност (най-обсъжданата и видима част от която беше логото на компанията) в началото на седмицата. И по-същественото - даде заявка, че това означава нов тип поведение към клиентите, към партньорите, към външния свят изобщо. Факт е, че компанията, която продължава да стои на върха на телеком сектора в България, има нужда от обновление, ако иска да остане там. И също така факт е, че промяната на бранда трябва да е част от по-мащабен процес на смяна на ценностите и начина на работа, за да успее.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
51 коментара
Брандът, далеч не е всичко в съвремения маркетинг.
В индустрия организирана като картел (с еднакви цени на М-тел и Глобул, накъдето върви и Виваком) няма много иновации на продукта а и цените са вторите най-високи спрямо доходите според Евростат. Раздаването на подкупи и заплахи на регулатори от Телеком Австрия (както направиха и ги хванаха в Австрия), подпомагането на регистрираните в Австрия банки (Уникредит, Райфайзен, ДСК/Унгария/ от ЕЦБ заеми на 0.75% в БГ на 13%) няма как да не навреди на бранда - свързва се с мафия, защото е така.
Даже и да почнат да се променят с раздути разходи, ниска интелигентност едва ли ще успеят и тук можем иронично да наречем икономиката в България "пазарна". Защото клиентът решава в една нормална икономика и определя бъдещето на компаниите били те и криминални (от наркотиците на Чорни до надписаните сметки от Слим). Бранда се корелира с продукта и допълва с клиените, които вече едва ли са 5 мил както се рекламира, защото всики има над средната сметка от 16 лв, вероятно са 2-3 мил.
нов бардак,старите курвенски номера
Успех им пожелавам на МТЕЛ! Според мен всичко се прави за добро и естествено възвръщането на продажбите им, подобряване на качеството си на обслужване също.
Сетила се Мара да се побара.
Как не се сетиха да изгонят Андреас Маерхофер?
Всички беди за компанията започнаха от него.
"С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение" ------------
--------------------------------------------------
Ако досега някой не е бил доволен от услугите да знае: за всичко е виновно старото лого.
От сега нататък, всичко ще бъде по мед и масло - иначе сменят логото!!!
Моята класация на досегашни фирмени лога на този GSM оператор:
№1 - CITRON (първото исторически, но най-свежото)
№2 - Mtel (третото, но най-дълго задържалото се и успешно)
№3 - Mobiltel (второто исторически, първо след преименуването на Мобилтел, тривиално, но за времете си добро)
...
№100 - ~ tel (най-новото и с най-катастрофална оценка от всички графични дизайнери, които познавам)
Аз твърде дълго се мъчих с гореспоменатата компания. Техен (бизнес) клиент бях от 1999 г., т.е. 13 г. В началото когато се обадех на *88 или говорех с техни служители - МИ ОБРЪЩАХА ВНИМАНИЕ, но от времето с проблема с билинг системата им имам чуството че съм попаднал на "чуждо място". Всичките им сътрудници се "трепят" да ми предлагат нови СИМ карти или глупави телефони/оферти.
Преминах на Прима и утре заминавам в Германия да си търся работа - дано ми провърви.
Пребрандирането няма да ми помогне отново да започна да си получавам фактурите по пощата на непроменения адрес. Няма да престанат да пристигат на същия адрес и писма с кандърми да мина на нов план.
Както се казва в един стар виц-"А дано,ама надали!"
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.