"Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал..."

...споделя Еду Поу, творчески директор Wieden + Kennedy Амстердам по време на третия панел на конференцията DigitalK

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Отмина времето на агресивната реклама. Без значение от това колко добре е таргетирана." Така директорът на отдел "Технологии" в берлинския офис на дигиталната агенция AKQA Мириам Хийли обобщава пулса на рекламния бизнес в момента по време на панела "Дигитални общности" на конференцията DigitalK 2012, която се проведе в "Народния театър" в София вчера. Тя и останалите участници в третата част на форума обсъдиха ролята на дигиталните общности за успеха на даден продукт.

"Най-добрите дигитални решения са комбинация от контекст и проницателност", коментира творческият дигитален директор на Saatchi and Saatchi Том Еслингер. Той отговаря за дигиталната продукция на 15 офиса на рекламната агенция в цял свят. По думите на Елингер доскоро компаниите са харчили огромни суми в опит да доведат хора на корпоративните си уебсайтове. "В момента трябва да се съсредоточим върху това къде са потребителите," обобщи той. Все по-голяма част от комуникацията на неговите клиенти е изнесена в платформи като YouTube и Facebook.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    yori756 avatar :-|
    16bit
    • + 2

    с такива хора няма как да избяга успеха

    Нередност?
  • 2
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • + 3

    "Това, което мислехме, че ще се случи в далечното бъдеще, вече се случва," обобщава Еслингер."

    Е, добрутро! Че то се случва от 90-те насам и в момента е пазар на стойност над 7,5 млрд долара - тоест с 50% повече от OLED индустрията, например.
    Я да видим кой журналист не е чел собствения си вестник?

    Още през 2003 "Капитал" писа, че Бенетон купува 15 млн RFID чипа от Филипс за да ги слага в дрехите си. И че "Прада" вече ползвали такива.

    През 2004 съобщихте, че RFID технологията става все по-популярна. И че се използва в лични и кредитни карти, в мобилни телефони, вместо баркод при продукти и т.н. И че САЩ са одобрили използването на подкожни чипове, придружено с обилен разказ за VeriChip.

    А през 2007 писахте, че в ЕС започва пилотен проект за проследяване на продукти във фармацевтиката, търговията на дребно, производството, дистрибуцията, логистиката и услугите. И то с големи фирми като Метро, Карфур, Сони и т.н.

    И сега 10 години по-късно при пазар, за който се очаква да нарасне до 20 млрд долара през следващите две години, не е ли малко тъпо да се връзвате на приказки за "възможен сценарий от бъдещето"?

    Нередност?
  • 3
    epoc avatar :-P
    epoc
    • - 3
    • + 1

    До коментар [#2] от "tamada":

    Веднъж им цитирах нещо от Капитал от времето на дотком истерията и се оказа, че повечето журналисти май не са работели в редакцията по това време... Текучество, какво да го правиш....

    Да не говорим, че в момента трябва да си рекламират конференцията, така че им е простено.

    Нередност?
  • 4
    merakliyski avatar :-P
    Саше Матросовски

    [quote#3:"epoc"] ................
    Да не говорим, че в момента трябва да си рекламират конференцията, така че им е простено.[/quote]

    няма лошо ;)
    Ако Няма реклами - настъпва конструктивен вакуум ;)


    Това провокира търсенето

    което от своя страна провокира размисъл........

    а Това вече е Много лошо ;)

    Размисъла произвежда Маркетинг ,

    който Убива консуматорите и ги заменя с Потребители

    Нередност?
  • 5
    momchi avatar :-|
    Момчил Милев
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#2] от "tamada":

    Драги Тамада,

    Не знаех, че цитираният от Вас творчески дигитален директор на Saatchi and Saatchi Том Еслингер е започнал работа в "Капитал" и "не си е чел собствения вестник", но ако е така, за мен ще бъде чест да съм му колега ;) Усмихнат ден и повече позитивизъм.

    Нередност?
  • 6
    gost22 avatar :-|
    gost22
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#5] от "Момчил Милев":
    Издънка на Капитал си е.
    Можеше да поровите за изявление/интервю от някой, който е "по-навътре в нещата".

    Нередност?
  • 7
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • + 3

    [quote#5:"Момчил Милев"]"Не знаех, че... Том Еслингер е започнал работа в "Капитал"[/quote]

    Ами и аз не знаех, че в "Капитал" пише автор като Вас, който не може да схване смисъла на къс текст.
    Ясно написах "кой журналист не си е чел вестника", а не "кой рекламист". Демек говоря за автора на статията, а не за човека, чиито цитати се споменават.

    След като Мария Манолова толкова се е впечатлила от "пророкуването" на Еслингер, че му е отделила цял пасаж, означава, че няма дори бегла представа от кратката история на тази индустрия.
    Да не говорим пък, че "Специален доклад" е антиутопия. Общественият ред във филма не е нещо, което трябва да обсъждаме като възможен сценарий, а е илюстрация за силно ограничени човешки права и спам. Ама много спам.

    Ако ще не Еслингер, ами и Лео Бърнет да стане от гроба и да почне да ни хвали всеобщата система за проследяване на стоки, трябва да реагираме резервирано, а не с възхита.
    Маркетингът трябва да има граници. Потребителят трябва да има неотменимо право на личен живот, а не постоянно да се оглежда дали Джей Баснайт му проследява действията навсякъде.

    Не знам дали си давате сметка г-н Милев, че тези идеи, които се обсъждат на DigitalK и които "Капитал" лансира, противоречат на чл. 32 от Конституцията на Република България.
    Ако не го знаете, значи сте повече нихилист, отколкото журналист... а при това положение какъв позитивизъм очаквате от мен? :))

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал