"Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал..."
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал..."

"Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал..."

...споделя Еду Поу, творчески директор Wieden + Kennedy Амстердам по време на третия панел на конференцията DigitalK

Мария Манолова
3455 прочитания

© Надежда Чипева


"Отмина времето на агресивната реклама. Без значение от това колко добре е таргетирана." Така директорът на отдел "Технологии" в берлинския офис на дигиталната агенция AKQA Мириам Хийли обобщава пулса на рекламния бизнес в момента по време на панела "Дигитални общности" на конференцията DigitalK 2012, която се проведе в "Народния театър" в София вчера. Тя и останалите участници в третата част на форума обсъдиха ролята на дигиталните общности за успеха на даден продукт.

"Най-добрите дигитални решения са комбинация от контекст и проницателност", коментира творческият дигитален директор на Saatchi and Saatchi Том Еслингер. Той отговаря за дигиталната продукция на 15 офиса на рекламната агенция в цял свят. По думите на Елингер доскоро компаниите са харчили огромни суми в опит да доведат хора на корпоративните си уебсайтове. "В момента трябва да се съсредоточим върху това къде са потребителите," обобщи той. Все по-голяма част от комуникацията на неговите клиенти е изнесена в платформи като YouTube и Facebook.

Проблемите

"Рекламодателите са засипани с опции - мобилни и социални приложения, QR кодове върху бельото, ако щете," коментира Джей Баснайт, директор "Дигитални стратегии" в Puma. Според него основен проблем на дигиталния маркетинг е, че залита към изкуството, а нуждите на потребителя остават на заден план. "Реклама, която не добавя стойност към живота на хората, е просто замърсяване," обобщава Мириам Хийли. Понякога една малка компания се озовава със същия брой дигитални канали за комуникация като огромните брандове и най-важното е малкият бизнес да се научи кое му носи най-голяма стойност, смята още Джей Баснайт.

Бъдещето

"Естеството на нашата работа се променя - от създаването на кампании към създаването на устойчиви платформи," смята творческият директор на Wieden+Kennedy в Амстердам Еду Поу. Според него работата на дигиталния рекламист вече не е да пише историята на даден бранд, а да създава съдържание. "Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал," коментира Поу. Според Джей Баснайт това може да стане, когато "проследяваме действията на потребителя навсякъде и му предлагаме смислени преживявания, където и да се намира."

"Представете си система, която "разчита" всички устройства и услуги, които използвате. Например бирени бутилки със сензори и мобилна свързаност." Така Том Еслингер описва един възможен сценарий за бъдещето. "Спомняте ли си филма "Специален доклад" с Том Круз? Това, което мислехме, че ще се случи в далечното бъдеще, вече се случва," обобщава Еслингер.


7 коментара
  • 1
    yori756 avatar :-|
    16bit

    с такива хора няма как да избяга успеха

  • 2
    e_mil avatar :-|
    tamada

    "Това, което мислехме, че ще се случи в далечното бъдеще, вече се случва," обобщава Еслингер."

    Е, добрутро! Че то се случва от 90-те насам и в момента е пазар на стойност над 7,5 млрд долара - тоест с 50% повече от OLED индустрията, например.
    Я да видим кой журналист не е чел собствения си вестник?

    Още през 2003 "Капитал" писа, че Бенетон купува 15 млн RFID чипа от Филипс за да ги слага в дрехите си. И че "Прада" вече ползвали такива.

    През 2004 съобщихте, че RFID технологията става все по-популярна. И че се използва в лични и кредитни карти, в мобилни телефони, вместо баркод при продукти и т.н. И че САЩ са одобрили използването на подкожни чипове, придружено с обилен разказ за VeriChip.

    А през 2007 писахте, че в ЕС започва пилотен проект за проследяване на продукти във фармацевтиката, търговията на дребно, производството, дистрибуцията, логистиката и услугите. И то с големи фирми като Метро, Карфур, Сони и т.н.

    И сега 10 години по-късно при пазар, за който се очаква да нарасне до 20 млрд долара през следващите две години, не е ли малко тъпо да се връзвате на приказки за "възможен сценарий от бъдещето"?

  • 3
    epoc avatar :-P
    epoc

    До коментар [#2] от "tamada":

    Веднъж им цитирах нещо от Капитал от времето на дотком истерията и се оказа, че повечето журналисти май не са работели в редакцията по това време... Текучество, какво да го правиш....

    Да не говорим, че в момента трябва да си рекламират конференцията, така че им е простено.

  • 4
    merakliyski avatar :-P
    Саше Матросовски

    [quote#3:"epoc"] ................
    Да не говорим, че в момента трябва да си рекламират конференцията, така че им е простено.[/quote]

    няма лошо ;)
    Ако Няма реклами - настъпва конструктивен вакуум ;)


    Това провокира търсенето

    което от своя страна провокира размисъл........

    а Това вече е Много лошо ;)

    Размисъла произвежда Маркетинг ,

    който Убива консуматорите и ги заменя с Потребители

  • 5
    momchi avatar :-|
    Момчил Милев

    До коментар [#2] от "tamada":

    Драги Тамада,

    Не знаех, че цитираният от Вас творчески дигитален директор на Saatchi and Saatchi Том Еслингер е започнал работа в "Капитал" и "не си е чел собствения вестник", но ако е така, за мен ще бъде чест да съм му колега ;) Усмихнат ден и повече позитивизъм.

  • 6
    gost22 avatar :-|
    gost22

    До коментар [#5] от "Момчил Милев":
    Издънка на Капитал си е.
    Можеше да поровите за изявление/интервю от някой, който е "по-навътре в нещата".

  • 7
    e_mil avatar :-|
    tamada

    [quote#5:"Момчил Милев"]"Не знаех, че... Том Еслингер е започнал работа в "Капитал"[/quote]

    Ами и аз не знаех, че в "Капитал" пише автор като Вас, който не може да схване смисъла на къс текст.
    Ясно написах "кой журналист не си е чел вестника", а не "кой рекламист". Демек говоря за автора на статията, а не за човека, чиито цитати се споменават.

    След като Мария Манолова толкова се е впечатлила от "пророкуването" на Еслингер, че му е отделила цял пасаж, означава, че няма дори бегла представа от кратката история на тази индустрия.
    Да не говорим пък, че "Специален доклад" е антиутопия. Общественият ред във филма не е нещо, което трябва да обсъждаме като възможен сценарий, а е илюстрация за силно ограничени човешки права и спам. Ама много спам.

    Ако ще не Еслингер, ами и Лео Бърнет да стане от гроба и да почне да ни хвали всеобщата система за проследяване на стоки, трябва да реагираме резервирано, а не с възхита.
    Маркетингът трябва да има граници. Потребителят трябва да има неотменимо право на личен живот, а не постоянно да се оглежда дали Джей Баснайт му проследява действията навсякъде.

    Не знам дали си давате сметка г-н Милев, че тези идеи, които се обсъждат на DigitalK и които "Капитал" лансира, противоречат на чл. 32 от Конституцията на Република България.
    Ако не го знаете, значи сте повече нихилист, отколкото журналист... а при това положение какъв позитивизъм очаквате от мен? :))


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK