С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 1 окт 2012, 19:15, 3372 прочитания

"Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал..."

...споделя Еду Поу, творчески директор Wieden + Kennedy Амстердам по време на третия панел на конференцията DigitalK

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Отмина времето на агресивната реклама. Без значение от това колко добре е таргетирана." Така директорът на отдел "Технологии" в берлинския офис на дигиталната агенция AKQA Мириам Хийли обобщава пулса на рекламния бизнес в момента по време на панела "Дигитални общности" на конференцията DigitalK 2012, която се проведе в "Народния театър" в София вчера. Тя и останалите участници в третата част на форума обсъдиха ролята на дигиталните общности за успеха на даден продукт.

"Най-добрите дигитални решения са комбинация от контекст и проницателност", коментира творческият дигитален директор на Saatchi and Saatchi Том Еслингер. Той отговаря за дигиталната продукция на 15 офиса на рекламната агенция в цял свят. По думите на Елингер доскоро компаниите са харчили огромни суми в опит да доведат хора на корпоративните си уебсайтове. "В момента трябва да се съсредоточим върху това къде са потребителите," обобщи той. Все по-голяма част от комуникацията на неговите клиенти е изнесена в платформи като YouTube и Facebook.

Проблемите



"Рекламодателите са засипани с опции - мобилни и социални приложения, QR кодове върху бельото, ако щете," коментира Джей Баснайт, директор "Дигитални стратегии" в Puma. Според него основен проблем на дигиталния маркетинг е, че залита към изкуството, а нуждите на потребителя остават на заден план. "Реклама, която не добавя стойност към живота на хората, е просто замърсяване," обобщава Мириам Хийли. Понякога една малка компания се озовава със същия брой дигитални канали за комуникация като огромните брандове и най-важното е малкият бизнес да се научи кое му носи най-голяма стойност, смята още Джей Баснайт.

Бъдещето

"Естеството на нашата работа се променя - от създаването на кампании към създаването на устойчиви платформи," смята творческият директор на Wieden+Kennedy в Амстердам Еду Поу. Според него работата на дигиталния рекламист вече не е да пише историята на даден бранд, а да създава съдържание. "Хората обичат да сглобяват истории, трябва им само суров материал," коментира Поу. Според Джей Баснайт това може да стане, когато "проследяваме действията на потребителя навсякъде и му предлагаме смислени преживявания, където и да се намира."



"Представете си система, която "разчита" всички устройства и услуги, които използвате. Например бирени бутилки със сензори и мобилна свързаност." Така Том Еслингер описва един възможен сценарий за бъдещето. "Спомняте ли си филма "Специален доклад" с Том Круз? Това, което мислехме, че ще се случи в далечното бъдеще, вече се случва," обобщава Еслингер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 2565 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1406 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Година преди крайния срок за цифровизация на телевизиите: Мъгла в кристален ефир

По-важно от технологията все пак е съдържанието в медиите, подчерта президентът Росен Плевнелиев

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10