Група около Красимир Гергов фаворит за реклама на цифровизацията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Група около Красимир Гергов фаворит за реклама на цифровизацията

През септември три консорциума поискаха да рекламират цифровизацията

Група около Красимир Гергов фаворит за реклама на цифровизацията

Останалите двама кандидати са отстранени заради технически несъответствия

Весислава Антонова
8429 прочитания

През септември три консорциума поискаха да рекламират цифровизацията

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Консорциум с участието на Красимир Гергов, (собствиника на няколко рекламни агенции и част от надзорния съвет на "БТВ медиа груп") е най-вероятният печеливш в конкурса на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за реклама и популяризация на процеса по цифровизация на телевизионния ефир. Това стана ясно в четвъртък, след като в присъствието на журналисти и представители на кандидатите комисията за избора във ведомството отвори ценовите оферти на кандидатите. Оказа се, че предложенията на два от общо три кандидата - "ДЗЗД-Макс информ" и "ДВБ-Т консулт ДЗЗД", не отговарят на задължителните изисквания на тръжната документация. Затова пликовете с цените останаха затворени. Така "в играта" остава само консорциумът "ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД", свързан с Гергов. Техническата част на офертата е оценена с 48.7.

Отворена бе и ценовата оферта на консорциума, която е на обща стойност 8 311 863.50 лв. без ДДС. 

В обединението участва рекламна агенция "Арчър айдиас" АД (бившата Leo Burnett Sofia). Най-големият клиент в портфолиото й е телекомът "Виваком". Останалите в групата са близката до Красимир Гергов "Пиеро 97 МА" и социологическата агенция "Сова 5". Като подизпълнители са посочени печатница "Дедракс" и дигитална агенция "Е маркетинг".

Управителят и съсобственик на "Аргент 2002" (част от втория консорциум "ДВБ-Т консулт ДЗЗД") Владимир Денев коментира, че ще обжалват решението на комисията. "Дали сме всички документи, които са поискани от нас", добави той. "ДВБ-Т консулт ДЗЗД" включва медия агенция "Аргент 2002", PR агенцията "Ай Пи Ар консултинг", чийто управител и собственик е Ирина Кънева, която има дългогодишен опит в Комисията за регулиране на съобщенията като говорител на институцията. Участват още рекламна агенция "Смарт" (The Smarts) и агенцията за маркетингови и социологически изследвания "Маркет тест".

Другото отстранено обединение от фирми "ДЗЗД-Макс информ" коментира, че "в момента просто ще изчакаме официалното решение на комисията". В него участват "ОМ София" (една от водещите рекламни агенции Ogilvy Sofia, която обслужва "Глобул") и агенцията за социологически и маркетингови изследвания "Маркет ЛИНКС".

Офертите се оценяват от 7-членна комисия с председател Георги Андреев, директор "Връзки с обществеността и протокол" в транспортното министерство.

След приключване на тръжната процедура изпълнителят трябва да предложи достъпна и разбираема информация на населението за сроковете за спиране на аналогово излъчване на телевизионните програми, които в момента се приемат с домашни антени. "От септември 2013 г. българите ще могат да гледат безплатно до 14 телевизионни ефирни, цифрови програми. За тази цел трябва да имат телевизори с вградени устройства за цифрова телевизия или допълнителни декодиращи устройства и прилежащи антени с усилватели за приемане на сигнала", уточняват от транспортното министерство.

Кампанията по информиране на населението за въвеждане на цифровото излъчване ще започне веднага след подписване на договор с изпълнителя. За нея държавата дава 10 млн. лв., които трябва да се изхарчат до края на януари 2013 г. Още при обявяването й някои рекламни агенции съобщиха, че изискванията към кандидатите са доста високи и непосилни за тях с изключение на няколко компании, което предизвика подозрения, че краят е предизвестен. Заради високите изисквания има и жалба до Комисията за защита на конкуренцията.

Консорциум с участието на Красимир Гергов, (собствиника на няколко рекламни агенции и част от надзорния съвет на "БТВ медиа груп") е най-вероятният печеливш в конкурса на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за реклама и популяризация на процеса по цифровизация на телевизионния ефир. Това стана ясно в четвъртък, след като в присъствието на журналисти и представители на кандидатите комисията за избора във ведомството отвори ценовите оферти на кандидатите. Оказа се, че предложенията на два от общо три кандидата - "ДЗЗД-Макс информ" и "ДВБ-Т консулт ДЗЗД", не отговарят на задължителните изисквания на тръжната документация. Затова пликовете с цените останаха затворени. Така "в играта" остава само консорциумът "ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД", свързан с Гергов. Техническата част на офертата е оценена с 48.7.

Отворена бе и ценовата оферта на консорциума, която е на обща стойност 8 311 863.50 лв. без ДДС. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Никой не се @бава с г-н Гергов преди избори.
    ...ако няма желание да си докара огромни ядове.

  • 2
    trakerbg avatar :-P
    TrakerBG

    - Лап, лап, лап - звукът от печелене на обществени поръчки...

  • 3
    hyram1 avatar :-|
    hyram1

    Обезумяха от алчност на тема обществени поръчки.Директно посочват кой трябва да спечели.

  • 4
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.

    При толкова много маркетингови аганции в България - 1-2 ма кандидати..
    Щеше да е смепшно, ако не е тъжно..

  • 5
    yotata avatar :-|
    йотата

    Ни бойте ся изобщо!
    В правовите структури е духнал един нов вятър, няма начин справедливостта да не възтържествува.
    ...
    При следващото правителство.

  • 6
    waterfall avatar :-|
    waterfall

    До коментар [#5] от "йотата":

    Непоправим оптимист.

  • ivenco

    Пари на вятъра за пореден път.Какъв е смисъла да се рекламира нещо,което е задължително,освен за да се приберат парите от точните хора?

  • 8
    objective avatar :-|
    objective

    Да, населението трябва да бъде “информирано” за прехода към цифрово ТВ радиоразпръскван. Но за целта не е необходимо кой знае какво "рекламиране" ! Моля, без раздуване на балони с цел да потънят и тия пари в нечии джобове ! Цифровизацията няма да доведе до задължителна подмяна на аналоговите цветни ТВ приемници с цифрови ТВ приемници ! Потребителите с аналогови цветни ТВ приемници ще се наложи просто да подвключат към тях по една интерфейсна приставка – кутийка, наречена Set-Top-Box, която струва 50-100 лева. За социално слабите тя би следвало бъде раздадена безплатно. Именно за това трябва да бъдат изразходвани тия пари !

  • 9
    the_core avatar :-P
    The Core

    От руски:
    Зомбо-сандък (англ. Idiot box, Boob tube, също тель-а-визор, дебилизатор и др.) — именно телевизията.
    Заедно с радиото, печатните издания и интернет се явява средство за масово поражение със забавено действие.....
    По своята същност, зомбо-сандъка е средство за доставяне на реклама и пропаганда за простолюдието, затова опитите за използуването му за други цели рядко водят до успех....

    И в оригинал: (трудно е за превод на български :-) )
    "Телевидение не должно быть интеллектуальным и умным. Телевидение должно быть жлобским. Почему вы этого до сих пор не хотите понять? Телевидение — это изначально низкосортный продукт. Это самая низшая ступень интеллектуальной деятельности."
    (А. Невзоров)
    Собственно то, за счёт чего существуют телекомпании. Показ рекламы приносит их хозяевам постоянные прибыли, вне зависимости от того, способна ли реклама поднять продажи показываемой хуеты. Владельцам телеканалов снятся сладкие сны про эфирную сетку, целиком состоящую из рекламы.

    Цена минуты рекламного времени на зомбоящике — нереально огромная, при этом до кризиса постоянно росла. Поэтому данный вид рекламы могут позволить себе только очень богатые и очень влиятельные конторы, а ещё и получить от него выгоду — только конторы, ориентированные на массовое впаривание своего продукта миллионами экземпляров. Понятно, что миллионы мух не могут ошибаться — и большинство населения рекламируемое говно обязательно купит.

    Целевая аудитория, по уверениям рекламопродавцов, зависит от канала, времени показа и говнопедерачи (говносериала, говнокина), в которое будет вставлен говнорекламный говноролик.

    Коммерческая говнореклама
    Предположительно, помогает решить следующие маркетинговые задачи — рост продаж, формирование бренда, повышение узнаваемости бренда, сегментирование рынка и прочий серьёзный бизнес.

    На самом деле, решаются только две задачи:

    Главная: освоение рекламного бюджета, и как следствие — наполнение карманов имеющих отношение к процессу лиц.
    Побочная: зомбирование зрителей на потреблядство.

    Политическая говнореклама:
    Поливание говном оппонентов (которых в зомбоящик не пускают), а также пафосные быдлопатриотические заявления и обещания (пенсионеры и быдлопоцтреоты млеют). Количество говнорекламы этого вида закономерно возрастает перед выборами.

    Социальная говнореклама:
    Попытки государства манипулировать наименее сознательными слоями населения, прививая им навыки просоциального поведения (от которых отучает активная жизнь в текущей экономической реальности). Ставится в эфир забесплатно, то есть «повелели сверху». И без того крошечный бюджет на съёмку ролика разворовывается до начала съёмок социальной говнорекламы. Поэтому все социальные говнорекламы представляют собой сплошное говно....


  • 10
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov

    До коментар [#2] от "TrakerBG":

    Браво !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK