19% тв оптимизъм

Рекламните приходи на телевизиите растат за първите девет месеца на годината

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Обемът на излъчената през първите девет месеца на 2012 г. телевизионна реклама е нараснал с 19%. Това става ясно от данните на Be Media Consultant (агенцията, която следи инвестициите в реклама), според които общите приходи на тв каналите са се увеличили от 468 млн. лв. за периода януари - септември 2011 г. до 557 млн. лв. за същия период на 2012 г.

Изследването на Be Media Consultant мери дължината и броя на излъчените рекламни спотове и изчислява приходите на медиите според официалните им рекламни тарифи. Реалната брутна стойност на инвестициите обаче не съвпада с тази от мониторинга заради бонусите и отстъпките, които телевизионните канали от години предлагат на рекламодателите. Според играчите на пазара разминаването понякога достига 50%. Така изследването на Be Media Consultant може да е индикация за позициите на отделните канали и тенденциите в тяхното развитие, но не и категоричен измерител за обема на пазара. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове