19% тв оптимизъм

19% тв оптимизъм

Рекламните приходи на телевизиите растат за първите девет месеца на годината

Мария Манолова
7780 прочитания

Обемът на излъчената през първите девет месеца на 2012 г. телевизионна реклама е нараснал с 19%. Това става ясно от данните на Be Media Consultant (агенцията, която следи инвестициите в реклама), според които общите приходи на тв каналите са се увеличили от 468 млн. лв. за периода януари - септември 2011 г. до 557 млн. лв. за същия период на 2012 г.

Изследването на Be Media Consultant мери дължината и броя на излъчените рекламни спотове и изчислява приходите на медиите според официалните им рекламни тарифи. Реалната брутна стойност на инвестициите обаче не съвпада с тази от мониторинга заради бонусите и отстъпките, които телевизионните канали от години предлагат на рекламодателите. Според играчите на пазара разминаването понякога достига 50%. Така изследването на Be Media Consultant може да е индикация за позициите на отделните канали и тенденциите в тяхното развитие, но не и категоричен измерител за обема на пазара. 

Отличниците 

Според данните от мониторинга TV7 е телевизията с най-голям ръст на приходите за последните девет месеца. Рекламните инвестиции в канала са се увеличили с 407% спрямо същия период на миналата година (от 5.4 млн.лв. до 27.3 млн. лв.). Другите два канала от групата - Super 7 и BBT, също бележат ръст на този показател от съответно 236% и 299%. Пред "Капитал Daily" изпълнителният директор на 7 media sales & consulting Димитринка Кирова коментира, че каналите прилагат "индивидуален подход към всеки клиент и предложенията са създадени за нуждите на конкретния клиент". Кирова управлява търговската къща на TV7, Super7 и BBT. "Ценовата политика е съобразена изцяло с пазарната ситуация и конкурентната среда", допълни тя. От TV7 коментираха още, че програмата на телевизията включва "най-успешния и атрактивен турски сериал "Великолепният век", който се радва на голям зрителски интерес", както и "много успешни авторски и атрактивни чуждестранни риалити формати". Тъй като мониторингът на Be Media Consultant обхваща периода до септември, реалният ефект от новите попълнения в програмната схема на телевизията все още не е видим.

Diema Family е другият канал, който бележи впечатляващ ръст на приходите от реклама. Докато за първите девет месеца на 2011 г. приходите на телевизията са били 10.6 млн. лв., то за същия период на 2012 г. те са се увеличили със 112% до 22.6 млн. лв. Двете най-успешни телевизии - bTV и "Нова тв", също са привлекли по-големи рекламни бюджети, съответно с 15 на сто и 32 на сто. Въпреки че общественият БНТ 1 също е успяла да привлече повече инвестиции (с ръст от 77%), каналът се е покачил с едва една позиция в класацията на телевизиите с най-големи приходи от реклама (от 11-о на 10-о място). 

Успех в нишата

"За изминалите девет месеца от началото на годината FOX International Channels - България, може да се похвали с 20% ръст на нетните приходи от продажба на рекламно време във FOX Life, FOX Crimе, Nat Geo и 24Kitchen", коментира изпълнителният директор на FOX International Channels - България, Красимир Николов. Според данните на Be Media Consultant увеличението на привлечените бюджети е съответно 49% за FoxLife, 17% за National Geographic и 11% за Fox Crime. Спад има единствено при кулинарния канал в групата - 24 Kitchen. От средата на октомври портфолиото на групата ще се разшири и с FOX, който разчита на ексклузивно съдържание от 20th Century Fox, другите големи студиа и най-доброто от европейските продукции, и няма жанрови ограничения. "Това ще доведе и до нова ценова политика - освен тарифи за рекламен спот и такива за пакети групата ще предлага рекламното си време и по цена на рейтинг точка", коментира Красимир Николов.

Въпреки положителното развитие на пазар, някои нишови канали имат отрицателни резултати за първите девет месеца на годината. Това се вижда най-отчетливо при bTV Media Group, чиито bTV Cinema, bTV Comedy и bTV Action бележат спад на инвестициите съответно с 39%, 14% и 7%. Намалял е интересът на рекламодателите към музикалните канали - Fen TV (-60%), City TV (-34%), Planeta TV (-33%), както и към спортните канали в портфолиото на "Нова броудкастинг груп" и bTV Media Group - Nova Sport (-39%) и Ring.bg (-58%). 

Като цяло обаче картината на пазара на телевизионна реклама изглежда оптимистична. Каналите очакват края на годината, когато рекламодателите имат по щедри бюджети заради коледните и новогодишните празници, тъй като хората са склонни да похарчат повече. "Предстоят ни най-натоварените месеци – октомври и ноември, и рекламните блокове на TV7 са изцяло запълнени. В края на годината рекламодателите естествено се активизират, тъй като трябва да изпълнят поставените годишни цели", коментира Димитринка Кирова от TV7.

Обемът на излъчената през първите девет месеца на 2012 г. телевизионна реклама е нараснал с 19%. Това става ясно от данните на Be Media Consultant (агенцията, която следи инвестициите в реклама), според които общите приходи на тв каналите са се увеличили от 468 млн. лв. за периода януари - септември 2011 г. до 557 млн. лв. за същия период на 2012 г.

Изследването на Be Media Consultant мери дължината и броя на излъчените рекламни спотове и изчислява приходите на медиите според официалните им рекламни тарифи. Реалната брутна стойност на инвестициите обаче не съвпада с тази от мониторинга заради бонусите и отстъпките, които телевизионните канали от години предлагат на рекламодателите. Според играчите на пазара разминаването понякога достига 50%. Така изследването на Be Media Consultant може да е индикация за позициите на отделните канали и тенденциите в тяхното развитие, но не и категоричен измерител за обема на пазара. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


8 коментара
  • 1
    kihano avatar :-|
    kihano

    Рекламата е изключително вредно обществено явление. Тя е форма на корпоративна пропаганда, която изкривява ценностаната система на хората, особено на подрастващите. Рекламата трябва да се урегулира така, както е урегулирано пикаенето и срането на обществено място - т.е. да се затвори на точно поределени места и/или в точно определено отнапред известно време.
    Създателите на реклами са хора от най-долно естество. Хора лишени от достойнство и самоуважение. Професионални лъжци и манипулатори.

  • 2
    princess_x avatar :-|
    princess_x

    [quote#1:"kihano"]е изключително вредно обществено явление. Тя е форма на корпоративна пропаганда, която изкривява ценностаната система на хората, особено на подрастващите.[/quote]

    Самата статия показва колко е деформирана ценностната ни система, щом се говори за 'положително развитие', 'успех' и.т.н. при една чисто паразитираща дейност, при която не се произвежда нищо - нито продукт, нито обслужване, но се регистрират огромни печалби и то, на практика, по пътя на заблуждаването и измамата на зрителите.

  • 3
    dragoslava avatar :-?
    Dragoslava

    Това означава, че се е повишила и гледаемостта?!

  • 4
    blockblock avatar :-|
    block

    До коментар [#1] от "kihano":
    [quote#1:"kihano"]Рекламата трябва да се урегулира така, както е урегулирано пикаенето и срането на обществено място - т.е. да се затвори на точно поределени места и/или в точно определено отнапред известно време. [/quote]
    За щастие кихановските ти идеи в нормалния свят са просто една ексцентричност. Ако си представим, че рекламата я нямаше ....
    Ето, Кихано има бизнес. Той почва да разправя на познати, приятели, непознати и тн - аз имам такъв и такъв бизнес, супер съм, хайде идвайте и купувайте или наемайте.... ами ако кихано има приятел със същия бизнес. Кво правим? Как да изберем?
    Ок, Кихано печати брошурки и бръмчи из улиците и ги раздава.. опа момент, това е реклама. Ще го закопчаят.
    Слага Кихано табелка пред офиса си - "Кихано ЕТ - услуги секакви" - чакай малко това е реклама. След 15 минути Цецовите милиционери нахлуват и го изкарват с шутове навън.
    Вика си Кихано - тая работа е опасна. Дай да си публикувам в жълти страници. Отива в офиса и си поръчва каренце. До него на опашката е blockblock и той мърда устни, срича си каренцето. Нахлуват в офиса милиционери и вероятно служители на новата държавна агенция за регулиране на рекламата... Двамата с кихано седим в районното и оплакваме горчивата си участ.
    Така, че рекламата е просто още един бизнес. Работниците в този бизнес са както всички останали. Това е.

  • 5
    blockblock avatar :-|
    block

    До коментар [#2] от "princess_x":
    [quote#2:"princess_x"]Самата статия показва колко е деформирана ценностната ни система, щом се говори за 'положително развитие', 'успех' и.т.н. при една чисто паразитираща дейност, при която не се произвежда нищо - нито продукт, нито обслужване, но се регистрират огромни печалби и то, на практика, по пътя на заблуждаването и измамата на зрителите. [/quote]
    Ваше Височество щом някой решава да си харчи парите за реклама аз не виждам абсолютно никакъв проблем в това. Относно дефинирането на дейността и труда на някой като "паразитираща дейност" това показва необятната мощ на принцесешкия на Ваше Височество мозък. Щом не нарушава закона (в общия случай), щом връща (огромни според Нейно Височество) печалби, пак казвам няма проблем. Относно заблуждаването и измамата хората са казали - кьорав карти не играе. Ако искаш прегръщай безкритично всяко ново рекламно съобщение или не го прегръщай. Ама да ми се оплакват сульо и пульо - ма то що не лети като в рекламата.... ми извинявай брат хахаха. Както и да е.

  • 6
    vasil_j avatar :-|
    vasil_jordanov

    До коментар [#5] от "blockblock":

    Ами рекламните съобщения не могат да представят грешна и подвежаща информация за определен продукт и услуга, има си закон, който регулира и защитава потребителите от некоректна поднесена информация. Така, че ако не лети, както е в рекламата, можеш да се обърнеш към КЗП. Друг е въпросът ако в рекламата се казва "...е възможно да полетите..." :)

    Не хранете форумните тролове, като Кихано! Те затова кибикат тук, само чакат някой да им се върже на въдицата.

  • 7
    voxy avatar :-|
    voxy

    заради отстъпките които не се изчисляват тези числа са доста далече от истината в летните месеци и за телевизия като TV7 в която 30% е реклама на собствени фирми, вестници и списания, т.е. нищо не са взели за нея

  • 8
    flammer avatar :-P
    Flammer

    Прав е колегата VOXY, тази ТВ7 е изкуствено раздута, за да може по някакъв начин да стигне до рейтингови класации... За съжаление качеството на предоставената продукция далеч не расте с тези проценти. Познатат формула с турските сериали, ама това вече го опитаха. Тотален провал с игрите и риалити... Все опитват неща, които вече са правени.Сега ще пуснат сериал (подобно на настоящата глупост), който ще е малко -по гледаем и много по-скъп. Ако заложат на публицистика, нови качествени коментатори и анализатори - натрапвам НОВИ! и /или вкарат найстина нещо ново в ефера, може да се получат нещата. А какво ли не бих дал за една качествена музкална телевизия..... Страданията на 19% трябва да се казва статията


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал