19% тв оптимизъм
Рекламните приходи на телевизиите растат за първите девет месеца на годината
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Обемът на излъчената през първите девет месеца на 2012 г. телевизионна реклама е нараснал с 19%. Това става ясно от данните на Be Media Consultant (агенцията, която следи инвестициите в реклама), според които общите приходи на тв каналите са се увеличили от 468 млн. лв. за периода януари - септември 2011 г. до 557 млн. лв. за същия период на 2012 г.
Изследването на Be Media Consultant мери дължината и броя на излъчените рекламни спотове и изчислява приходите на медиите според официалните им рекламни тарифи. Реалната брутна стойност на инвестициите обаче не съвпада с тази от мониторинга заради бонусите и отстъпките, които телевизионните канали от години предлагат на рекламодателите. Според играчите на пазара разминаването понякога достига 50%. Така изследването на Be Media Consultant може да е индикация за позициите на отделните канали и тенденциите в тяхното развитие, но не и категоричен измерител за обема на пазара.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Рекламата е изключително вредно обществено явление. Тя е форма на корпоративна пропаганда, която изкривява ценностаната система на хората, особено на подрастващите. Рекламата трябва да се урегулира така, както е урегулирано пикаенето и срането на обществено място - т.е. да се затвори на точно поределени места и/или в точно определено отнапред известно време.
Създателите на реклами са хора от най-долно естество. Хора лишени от достойнство и самоуважение. Професионални лъжци и манипулатори.
[quote#1:"kihano"]е изключително вредно обществено явление. Тя е форма на корпоративна пропаганда, която изкривява ценностаната система на хората, особено на подрастващите.[/quote]
Самата статия показва колко е деформирана ценностната ни система, щом се говори за 'положително развитие', 'успех' и.т.н. при една чисто паразитираща дейност, при която не се произвежда нищо - нито продукт, нито обслужване, но се регистрират огромни печалби и то, на практика, по пътя на заблуждаването и измамата на зрителите.
Това означава, че се е повишила и гледаемостта?!
До коментар [#1] от "kihano":
[quote#1:"kihano"]Рекламата трябва да се урегулира така, както е урегулирано пикаенето и срането на обществено място - т.е. да се затвори на точно поределени места и/или в точно определено отнапред известно време. [/quote]
За щастие кихановските ти идеи в нормалния свят са просто една ексцентричност. Ако си представим, че рекламата я нямаше ....
Ето, Кихано има бизнес. Той почва да разправя на познати, приятели, непознати и тн - аз имам такъв и такъв бизнес, супер съм, хайде идвайте и купувайте или наемайте.... ами ако кихано има приятел със същия бизнес. Кво правим? Как да изберем?
Ок, Кихано печати брошурки и бръмчи из улиците и ги раздава.. опа момент, това е реклама. Ще го закопчаят.
Слага Кихано табелка пред офиса си - "Кихано ЕТ - услуги секакви" - чакай малко това е реклама. След 15 минути Цецовите милиционери нахлуват и го изкарват с шутове навън.
Вика си Кихано - тая работа е опасна. Дай да си публикувам в жълти страници. Отива в офиса и си поръчва каренце. До него на опашката е blockblock и той мърда устни, срича си каренцето. Нахлуват в офиса милиционери и вероятно служители на новата държавна агенция за регулиране на рекламата... Двамата с кихано седим в районното и оплакваме горчивата си участ.
Така, че рекламата е просто още един бизнес. Работниците в този бизнес са както всички останали. Това е.
До коментар [#2] от "princess_x":
[quote#2:"princess_x"]Самата статия показва колко е деформирана ценностната ни система, щом се говори за 'положително развитие', 'успех' и.т.н. при една чисто паразитираща дейност, при която не се произвежда нищо - нито продукт, нито обслужване, но се регистрират огромни печалби и то, на практика, по пътя на заблуждаването и измамата на зрителите. [/quote]
Ваше Височество щом някой решава да си харчи парите за реклама аз не виждам абсолютно никакъв проблем в това. Относно дефинирането на дейността и труда на някой като "паразитираща дейност" това показва необятната мощ на принцесешкия на Ваше Височество мозък. Щом не нарушава закона (в общия случай), щом връща (огромни според Нейно Височество) печалби, пак казвам няма проблем. Относно заблуждаването и измамата хората са казали - кьорав карти не играе. Ако искаш прегръщай безкритично всяко ново рекламно съобщение или не го прегръщай. Ама да ми се оплакват сульо и пульо - ма то що не лети като в рекламата.... ми извинявай брат хахаха. Както и да е.
До коментар [#5] от "blockblock":
Ами рекламните съобщения не могат да представят грешна и подвежаща информация за определен продукт и услуга, има си закон, който регулира и защитава потребителите от некоректна поднесена информация. Така, че ако не лети, както е в рекламата, можеш да се обърнеш към КЗП. Друг е въпросът ако в рекламата се казва "...е възможно да полетите..." :)
Не хранете форумните тролове, като Кихано! Те затова кибикат тук, само чакат някой да им се върже на въдицата.
заради отстъпките които не се изчисляват тези числа са доста далече от истината в летните месеци и за телевизия като TV7 в която 30% е реклама на собствени фирми, вестници и списания, т.е. нищо не са взели за нея
Прав е колегата VOXY, тази ТВ7 е изкуствено раздута, за да може по някакъв начин да стигне до рейтингови класации... За съжаление качеството на предоставената продукция далеч не расте с тези проценти. Познатат формула с турските сериали, ама това вече го опитаха. Тотален провал с игрите и риалити... Все опитват неща, които вече са правени.Сега ще пуснат сериал (подобно на настоящата глупост), който ще е малко -по гледаем и много по-скъп. Ако заложат на публицистика, нови качествени коментатори и анализатори - натрапвам НОВИ! и /или вкарат найстина нещо ново в ефера, може да се получат нещата. А какво ли не бих дал за една качествена музкална телевизия..... Страданията на 19% трябва да се казва статията
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.