С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 12 окт 2012, 13:24, 4626 прочитания

СЕМ, игри и радио

Или как съвета понякога противоречи на собствените си решения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Пазерен дял на радиостанците

Увеличаване

Докато Съветът за електронни медии (СЕМ) беше под светлината на прожекторите предимно заради скандали, като например сигнала, станал причина за разследването срещу рапъра Мишо Шамара (днес Биг Ша), същинската дейност на регулатора остана малко в сянка. Само за последните шест месеца медийните надзорници са издали разрешителни за нови радиопрограми в повече от 10 града. Битката е между две основни групи - радио "Фокус" на Красимир Узунов и "България он ер" на групата фирми около "Химимпорт". Странното развитие на конкурса за честота в един от най-големите областни градове в България - Стара Загара, е показателен за това, чe войната за честоти не признава закона.

Предисторията

Историята започва през пролетта, когато СЕМ обявява конкурс за издаване на лиценз за радио дейност в града. Съветът прави тази стъпка, след като в регулатора предварително е заявен интерес от провеждането на състезание за честота в  Ст. Загора от "Фокус нунти". В обявения конкурс документи за участие подават освен "Фокус нунти" (радио "Фокус" на Красимир Узунов), "България он ер" и ФК "Берое". Заявките на кандидатите се разглеждат от експертна комисия, определена от медийния регулатор с участие на представител от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС - регулаторът  на честотите). В края на юли СЕМ разглежда доклада изготвен от експертната комисия за класирането на кандидатите. Експертите дават най-висока оценка на "Фокус" и го класират на първо място, а "България он ер" – на второ.  Както изисква процедурата, докладът е внесен за обсъждане от съвета, но така и не е подкрепен от мнозинството в регулатора, тъй като някои от членовете на СЕМ изразяват несъгласие с класирането на комисията.


Провежда се гласуване, като председателят на СЕМ Георги Лозанов, Анюта Асенова и Анна Хаджиева подкрепят "България он ЕР", а София Владимирова (председател на експертната комисия) и Мария Стоянова гласуват въздържал се. От публикувания на сайта на регулатора протокол обаче се вижда, че двете са изразили позиции в подкрепа кандидатурата на "Фокус". Така след гласуването "България он ер" взимат лиценза за Стара Загора, а "Фокус" остават на второ място. В публикуваните на сайта на СЕМ мотиви гласувалите за "България он ер" с коментар от по една страница обясняват достойнствата на кандидата.

Развръзката
Малко повече от седмица по-късно обаче медийният регулатор излиза с... ново решение по същия казус. То е точно в обратната позиция: "Съветът за електронни медии реши да се съобрази с предложението на експертната комисия, отразено в доклада и протокола от заседанието, и да класира на първо място "Фокус нунти" ООД."

"По принцип в решенията си винаги сме се ръководили от това да има баланс в покритието. От тази гледна точка аз гласувах за "България он ер". Няколко пъти с колегите ми обсъждахме кандидатурите и в крайна сметка при финалното гласуване избрахме "Фокус",  опитва се да обясни рязката промяна в позицията на СЕМ неговият председател Георги Лозанов. Той уточни, че аргументът, който най-много е натежал за финалното решение, е намерението на "Фокус" да открие регионално студио в Ст. Загора. От "България он ер" подават жалба до Върховния административен съд (ВАС), в която описват разминаването и го определят решението като "подмяна на истинската воля на членовете на СЕМ". От компанията коментираха пред "Капитал", че първото дело по жалбата е насрочено за края на ноември. "Всеки заинтересуван, недоволен от издадения от административния орган административен акт, има право да го обжалва", лаконично обясниха от медията.



"СЕМ не може да си преразгледа вече взетото решение", пък коментираха юристи пред "Капитал". - "Има възможност и за оттегляне на акта при обжалване, но тогава се иска съгласието и на останалите ответници, т.е. на победителя, което не виждам как ще стане." Според тях СЕМ не може "да продължи обсъждането", тъй като то вече е приключило с решение в предходното заседание.
Източници на "Капитал" в медийния регулатор обясниха, че интереса на "България он ер" към честота в Ст. Загора, може да бъде защитен през вече обявения конкурс за свободна честота в Нова Загора. "Ако участват в конкурса за този град и го спечелят, ще могат да покриват и територията на Стара Загора."

Амбиция
Собственикът на агенция "Фокус" Красимир Узунов систематично се опитва да изгради национално радио и да конкурира пазарния лидер "Дарик радио". От програмна гледна точка реално той няма шанс да го постигне, защото местните станции трябва да излъчват минимум 40% местна програма. От търговска гледна точка обаче веригата от 32 радиостанции в различни градове позволява да се продава "национално" излъчване на рекламата. Радиогрупата "Фокус" е в сегмента на най-трудно развиващия се през последните години модел на говорещо информационно радио - като "Хоризонт" и "Дарик". "България он ер" пък следва друг модел на развитие, като инвестира едновременно в телевизия, радио верига и интернет сайт.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 2331 прочитания

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1724 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Виж кой рекламира

Големите компании все по-смело увеличават присъствието си на телевизионния екран

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10