С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 2 ное 2012, 15:31, 10085 прочитания

Едно на нула за Nova

На полувремето КЗК определи, че "БТВ медиа груп" злоупотребява с господстващо положение на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Повече от година двата основни конкурента на телевизионния пазар - bTV и "Нова тв", водят тежка битка за разпределянето на рекламния пазар в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Лятото на 2011 (юни) "Нова тв" сезира антимонополната комисия  за нелоялна търговска политика от страна на bTV за привличане на рекламодатели. Няколко месеца по-късно през март 2012 "БТВ медиа груп" също внесе жалба в КЗК срещу "Нова броудкастинг груп" за нарушения на забраната за нелоялна конкуренция.


След дълго затишие КЗК предяви на "БТВ медиа груп" твърдение за извършено нарушение: "злоупотреба с господстващо положение". Определението за това е изготвено още на 25 септември 2012 г., но беше  качено на сайта на комисията на 1 ноември. В документа пише, че злоупотребата с господстващо положение се изразява "посредством прилагане на отстъпки за лоялност за закупуване на рекламно време на пазара на телевизионна реклама... което поведение може да предотврати, ограничи или наруши конкуренцията и да засегне интересите на потребителите и е насочено към: ограничаване на търговията вследствие на обвързване на клиенти посредством предоставяне на отстъпки за лоялност; прилагане на различни условия за един и същ вид договори посредством дискриминационно предлагане на отстъпки".  Определението не подлежи на обжалване. В срок от 30 дни страните имат право да представят писмени възражения по предявените твърдения.

Мотивът на "Нова тв" да подаде жалба в КЗК бе, че bTV прилага "хищническо ценообразуване", което нарушава свободния пазарен избор. От медията посочиха за пример случаи на рекламни кампании, при които за кратко време от bTV са давани големи отстъпки. Някои от промоциите са били обвързани и с условието компаниите да не работят с други телевизии. Тоест, ако някой рекламодател даде целия си бюджет на bTV, ще получи по-голяма отстъпка от цената.

От "БТВ медиа груп" коментираха, че са подали в КЗК подробни писмени възражения и доказателства, с които мотивират липсата на правни и фактически основания за предявените твърдения за злоупотреба с господстващо положение.

"Мотивите ни са базирани както на експертиза, направена от международно признати експерти в областта на икономиката на конкуренцията и конкурентното право, така и на досегашната практика на комисията, която вече е разглеждала рекламната политика на дружеството в предходни свои решения", уточниха от компанията пред "Капитал".



От "Нова тв" логично реагираха положително. "Определението на КЗК съдържа задълбочен и точен анализ на пазара на телевизионна реклама и на фактите, доказващи нарушението... при изготвянето на икономическия анализ комисията е приложила най-модерните и общопризнати методи за оценка на наличието на злоупотреба с господстващо положение и на антиконкурентния ефект от прилаганата от bTV рекламна политика", коментираха от "Нова". Те изразиха надежда, че определението следва да бъде възпроизведено в решение, с което се установяват извършените нарушения и се възстановяват правилата на лоялната конкуренция.

Определението на КЗК не е окончателно. Оттук нататък двете страни по делото ще бъдат изслушвани от комисията. Преди това те трябва да са внесли писмени възражения по констатациите на антимоноплния орган и са задължени да представят всички доказателства, които имат в своя подкрепа.

В досегашната практика на КЗК комисията или е налагала финансова санкция на нарушаващата страна, или е предлагала мерки за отстраняване на нарушението, без да налага глоба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1408 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4347 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рекламен пъзел

Академично изследване се опитва да обясни ефектите на търговските послания

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"