Рекламна пауза
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламна пауза

Общо три консорциума кандидатстваха в държавната поръчка, но два бяха отстранени от процедурата

Рекламна пауза

Жалби в КЗК блокираха конкурса за разяснителна кампания на цифровизацията

Весислава Антонова
4680 прочитания

Общо три консорциума кандидатстваха в държавната поръчка, но два бяха отстранени от процедурата

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Двете компании, които отпаднаха от конкурса за реклама на прехода от аналогово към цифрово излъчване - "Консорциум ДВБ - Т Консулт" и "Макс Информ", обжалват процедурата в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). По техните претенции са образувани производства, т.е. решение дали жалбите са основателни ще има след месеци (особено ако двете компании се обърнат после и към Върховния административен съд). Заради това на практика до произнасяне на решението на КЗК рекламата на цифровизацията се блокира.

Възражението на отхвърлените

Жалбите на двете отпаднали компании срещу избора на "Обединение Ти Си Ти Ви", зад което стои членът на надзорния съвет  на bTV и собственик в няколко рекламни агенции Красимир Гергов, да рекламира тв цифровизацията са внесени още на 22 и 24 октомври, се вижда на сайта на КЗК.

Възраженията на "Консорциум ДВБ - Т Консулт" и "Макс Информ" са срещу класирането. От КЗК коментираха, че според закона жалбата автоматично спира възможността на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) да сключи договор с компанията "Обединение Ти Си Ти Ви", която остана в конкурса. На практика обществената поръчка е спряна.

Ценовите оферти на конкурентните дружества за кампанията по информиране на населението за цифровото телевизионно радиоразпръскване (DVB-T) не бяха отворени. Министерството отстрани от конкурса двата консорциума, защото не отговаряли на задължителните изисквания на тръжната документация.

Кой участва

"Обединение Ти Си Ти Ви" спечели обществената поръчка с оферта за 8.311 млн. лв. без ДДС. В "Обединение Ти Си Ти Ви" влизат фирмите "Арчър айдиас" и "Пиеро 97 МД", зад които стои Красимир Гергов, и "Сова 5" на Васил Тончев.

Консорциумът "ДВБ-Т консулт ДЗЗД" включва медия агенция "Аргент 2002", PR агенцията "Ай Пи Ар консултинг", чийто управител и собственик е Ирина Кънева, която има дългогодишен опит в Комисията за регулиране на съобщенията като говорител на институцията. Участват още рекламна агенция "Смарт" (The Smarts) и агенцията за маркетингови и социологически изследвания "Маркет тест".

Другото отстранено обединение от фирми "ДЗЗД-Макс Информ" коментира, че "в момента просто ще изчакаме официалното решение на комисията". В него участват "ОМ София" (една от водещите рекламни агенции Ogilvy Sofia, която обслужва "Глобул") и агенцията за социологически и маркетингови изследвания "Маркет линкс".

Кампанията по информиране на населението за въвеждане на цифровото излъчване трябваше да започне веднага след подписване на договор с изпълнителя. За нея държавата дава 10 млн. лв., които трябва да се изхарчат до края на януари 2013 г. Това явно няма как да се случи заради обжалванията.

От септември 2013 г. българите трябва да започнат да приемат вместо аналогово цифрово програмите на телевизиите, такъв ангажимент е поела страната ни пред ЕК. При този кратък период за прехода и при блокирана процедура за подготвянето на кампания, която да информира населението за ползите от цифровизацията, е много вероятно законовият срок за цифровизацията отново да бъде променен.

До редакционното приключване на "Капитал Daily" от министерството не коментираха как ще постъпят оттук нататък.

Двете компании, които отпаднаха от конкурса за реклама на прехода от аналогово към цифрово излъчване - "Консорциум ДВБ - Т Консулт" и "Макс Информ", обжалват процедурата в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). По техните претенции са образувани производства, т.е. решение дали жалбите са основателни ще има след месеци (особено ако двете компании се обърнат после и към Върховния административен съд). Заради това на практика до произнасяне на решението на КЗК рекламата на цифровизацията се блокира.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    borabora54 avatar :-P
    borabora54

    След последните гафове, си мисля, че най е нужна кампания за ползите от това правителство да си иде...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK