С дъх на мастика към Страсбург

Жалбата за дискриминационния характер на рекламите на мастика "Пещера" отива в Европейския съд за правата на човека

Билборд от рекламната кампания през 2008г.
Билборд от рекламната кампания през 2008г.
Билборд от рекламната кампания през 2008г.    ©  Велко Ангелов
Билборд от рекламната кампания през 2008г.    ©  Велко Ангелов
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Дали рекламните кампании "Страст на кристали" и "Сезонът на дините" на мастика "Пещера" дискриминират жените и подтикват към насилие? На този въпрос ще трябва да отговори Европейския съд за правата на човека (ЕСПЧ), след като Българският хелзинкски комитет подаде жалба до него.

Двете рекламни кампании са проведени в периода 2007-2008 г. и включват изображения по билбордове на територията на Столичната община, видеоклипове по трите телевизионни канала с най-голям пазарен дял по това време - БНТ, bTV и "Нова тв", и кампания в печатните медии. "Билбордове са налични на места в страната и днес, към момента на изготвяне на настоящата жалба", се посочва в текста на жалбата. Основният мотив за оплакването е, че рекламите оприличават женското тяло на диня и призовават за задоволяване на мъжкия сексуален апетит чрез консумацията на мастика. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове