С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
44 20 ное 2012, 20:27, 13078 прочитания

Нова компания влиза в TV7, Super7 и BBT

Английската Alegro Capital купува каналите, но все още не е ясно дали има реална смяна на собствеността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Английската консултантска компания Alegro Capital е придобила 100% от капитала на "Краун медия", която е собственик на каналите TV7, Super7 и ВВТ. Новината официално бе съобщена от изпълнителния директор на медията Евелина Колева. Информацията за сделката съвпада със седемгодишния рожден ден на телевизията и беше представена като своеобразен подарък за служителите й.

За влизане на инвеститор се говореше още от лятото, но и досега в Търговския регистър не е отразена промяната в собствеността. "Вече е факт продажбата на акциите на групата. Става дума за продажба на 100% от едноличния капитал на "Краун медия", компанията - собственик на TV7, Super7 и ВВТ", уточниха от TV7.


"Транзакцията приключи и вярваме, че чрез сделката с Alegro Capital осигуряваме по-добро бъдеще на хората в медията", коментира Колева. Английската компания бе представена като "дружество, което прави инвестиции в Европа и САЩ". Управляващият директор на базиранaта в Лондон консултантска фирма Патрик Мартин обясни пред журналисти на специална пресконференция, че "това е първата сделка на компанията в медийния сектор в Югоизточна Европа", и уточни, че Alegro Capital се занимава "предимно с даването на корпоративни съвети за инвестиционно банкиране". От официалния сайт на дружеството става ясно, че дейността му е да консултира клиентите си къде и как да инвестират, като обещава "конфиденциален подход към задачите". От представените отчети в британския фирмен регистър Companies House се вижда, че тя не е фонд с портфейл от инвестиции. Компанията е и сравнително малка - за финансовата година, приключила на 30 септември 2010 г., оборотът й е 4 813 086 паунда и има 16 души персонал.

Доста неясно, доста странно

Патрик Мартин коментира, че свитият рекламен пазара в България не е пречка за компанията и вече вижда първите знаци за положителен ръст в сектора. С тези думи той защити решението Alegro Capital да застане зад медийната компания "Краун медия" и да дойде на българския пазар. Нито една от страните не пожела да коментира каква е цената на сделката. Неизвестните около смяната на собствеността са много. От инвестиционна гледна точка тя изглежда странна, защото българският телевизионен пазар в момента е изключително конкурентен. Основните играчи на него в момента - bTV и Nova, са в ожесточена надпревара, докато рекламният пазар през последните три години намалява чувствително. Навлизането на нов играч между сегашните два (три, ако броим и държавната телевизия) би изисквало много сериозна инвестиция и въпреки това успехът не би бил гарантиран. Освен това особеностите на българския медиен пазар са такива, че едва ли в момента биха привлекли чуждестранни инвестиции. Основният бизнес в него не е толкова продажбата например на реклама, колкото е търговията с влияние.

В същото време вероятният собственик на TV7 - мажоритарният акционер в Корпоративна търговска банка Цветан Василев, е под сериозен натиск заради медийния монопол, който се опитва да сглоби. В неговата сфера на влияние са не само трите телевизионните канала, но и няколко вестника и печатни разпространители, както и вероятно компаниите, които ще разпространяват цифровия тв сигнал след цифровизацията. Ако за сделката сега трудно може да се намери пазарно обяснение, то вероятно трябва да се потърси в опит да се създаде впечатление, че банкерът се разделя с част от медийната си собственост. Дали сделката е само привидна ще си проличи и от това какво ще се случва през следващите седмици. Ако управлението на телевизията, както и структурата на рекламодателите остане без промяна, то най-вероятно смяната на собствеността е само камуфлаж. От друга страна, теоретично е възможно Alegro да е сформирала консорциум от инвеститори, които чрез специално създадено за сделката дружество да придобият телевизиите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 1134 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2187 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Дидие Щосел: MTG търсят възможности за нови инвестиции

Изпълнителният директор на "Нова тв" пред "Капитал"

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10