С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
44 20 ное 2012, 20:27, 13264 прочитания

Нова компания влиза в TV7, Super7 и BBT

Английската Alegro Capital купува каналите, но все още не е ясно дали има реална смяна на собствеността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Английската консултантска компания Alegro Capital е придобила 100% от капитала на "Краун медия", която е собственик на каналите TV7, Super7 и ВВТ. Новината официално бе съобщена от изпълнителния директор на медията Евелина Колева. Информацията за сделката съвпада със седемгодишния рожден ден на телевизията и беше представена като своеобразен подарък за служителите й.

За влизане на инвеститор се говореше още от лятото, но и досега в Търговския регистър не е отразена промяната в собствеността. "Вече е факт продажбата на акциите на групата. Става дума за продажба на 100% от едноличния капитал на "Краун медия", компанията - собственик на TV7, Super7 и ВВТ", уточниха от TV7.


"Транзакцията приключи и вярваме, че чрез сделката с Alegro Capital осигуряваме по-добро бъдеще на хората в медията", коментира Колева. Английската компания бе представена като "дружество, което прави инвестиции в Европа и САЩ". Управляващият директор на базиранaта в Лондон консултантска фирма Патрик Мартин обясни пред журналисти на специална пресконференция, че "това е първата сделка на компанията в медийния сектор в Югоизточна Европа", и уточни, че Alegro Capital се занимава "предимно с даването на корпоративни съвети за инвестиционно банкиране". От официалния сайт на дружеството става ясно, че дейността му е да консултира клиентите си къде и как да инвестират, като обещава "конфиденциален подход към задачите". От представените отчети в британския фирмен регистър Companies House се вижда, че тя не е фонд с портфейл от инвестиции. Компанията е и сравнително малка - за финансовата година, приключила на 30 септември 2010 г., оборотът й е 4 813 086 паунда и има 16 души персонал.

Доста неясно, доста странно

Патрик Мартин коментира, че свитият рекламен пазара в България не е пречка за компанията и вече вижда първите знаци за положителен ръст в сектора. С тези думи той защити решението Alegro Capital да застане зад медийната компания "Краун медия" и да дойде на българския пазар. Нито една от страните не пожела да коментира каква е цената на сделката. Неизвестните около смяната на собствеността са много. От инвестиционна гледна точка тя изглежда странна, защото българският телевизионен пазар в момента е изключително конкурентен. Основните играчи на него в момента - bTV и Nova, са в ожесточена надпревара, докато рекламният пазар през последните три години намалява чувствително. Навлизането на нов играч между сегашните два (три, ако броим и държавната телевизия) би изисквало много сериозна инвестиция и въпреки това успехът не би бил гарантиран. Освен това особеностите на българския медиен пазар са такива, че едва ли в момента биха привлекли чуждестранни инвестиции. Основният бизнес в него не е толкова продажбата например на реклама, колкото е търговията с влияние.

В същото време вероятният собственик на TV7 - мажоритарният акционер в Корпоративна търговска банка Цветан Василев, е под сериозен натиск заради медийния монопол, който се опитва да сглоби. В неговата сфера на влияние са не само трите телевизионните канала, но и няколко вестника и печатни разпространители, както и вероятно компаниите, които ще разпространяват цифровия тв сигнал след цифровизацията. Ако за сделката сега трудно може да се намери пазарно обяснение, то вероятно трябва да се потърси в опит да се създаде впечатление, че банкерът се разделя с част от медийната си собственост. Дали сделката е само привидна ще си проличи и от това какво ще се случва през следващите седмици. Ако управлението на телевизията, както и структурата на рекламодателите остане без промяна, то най-вероятно смяната на собствеността е само камуфлаж. От друга страна, теоретично е възможно Alegro да е сформирала консорциум от инвеститори, които чрез специално създадено за сделката дружество да придобият телевизиите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 411 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2723 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Дидие Щосел: MTG търсят възможности за нови инвестиции

Изпълнителният директор на "Нова тв" пред "Капитал"

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10