Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 30 ное 2012, 17:21, 7863 прочитания

Конкуренти за зрители, партньори за реклама

"Нова Броудкастинг Груп" ще отговаря за продажбите в ефира на петте канала на FOX International Channels за България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Битката за пазарен дял и за зрителското внимание не е задължително да влияe на бизнес отношенията между телевизиите. За това говори договорът на собственика на Nova "Нова броудкастинг груп" да продава рекламното време на международната медийна група FOX International Channels (FIC) за България. Въпреки че оперира и няколко конкурентни собствени канала (както и такива на компанията си майка MTG), следващите три години компанията ще бъде търговски партньор и ще отговаря за всички продажби в ефира на петте канала на FIC в страната – Fox, Fox Crime, Fox Life, 24Kitchen и National Geographic Channel. "Групата на FIC ще продължи да контролира самостоятелно бартерни сделки, спонсорства, специални и социални инициативи, панрегионални сделки и кампании", уточниха от компанията.

"Решението да се доверим на екипа на "Нова броудкастинг груп" за рекламата на нашите канали е резултат от техния доказан опит и нашите усилия да развиваме и затвърждаваме позициите на брандове на FIC на българския медиен пазар", коментира Красимир Николов, регионален изпълнителен директор на FOX International Channels за България и Балканите (виж интервюто).


Изпробван модел

Тази схема не е нова за българския телевизионен пазар и бе възприета от водещите ефирни телевизии още през 2010 г. Оттогава "Нова броудкастинг груп" отговаря и за продажбите на ефирна реклама и спонсорство по каналите Discovery Channel, Disney Channel, TLC. Същият договор в началото на 2011 г. медията сключи и с Cartoon Network, както и с кулинарния канал Fiesta TV.

Чуждите програми присъстваха от години на местния пазар, като печелиха единствено от продажба на права чрез кабелните оператори. След като започнаха да излъчват предавания на български, те решиха да потърсят приходи и от реклама в страната.



FOX International Channels притежава и управлява разнообразни развлекателни, документални и лайфстайл канали, както и представлява външни телевизионни канали на всички основни световни пазари. Тя фокусира дейността си върху развиването на специализирани кабелни и сателитни телевизионни канали, като по този начин опитва да обхване публика от различни възрастови групи и интереси.

За подбрани клиенти


Изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел обясни пред "Капитал", че преди компанията да вземе решение да поеме рекламните продажби на определен канал за България анализира много фактори. "Първо, винаги преценяваме какъв е демографският им профил и дали той съответства на профила на някои от каналите, които ние имаме. Това, което е много важно, е те да обогатяват портфолиото ни. Също така, за нас е важно те да са насочени най-вече към активното, градско население, което съответно е и по-платежоспособно", коментира Щосел. По думите му определящ фактор за избора е и репутацията, която тези канали притежават както на българския, така и на международния медиен пазар. Затова в момента "Нова броудкастинг груп" представлява само световно утвърдени компании като Disney, Discovery и Cartoon Netwrok,. Сега към портфолиото си присъединяват и групата на FIC, които, по всичко изглежда, покриват критериите на Щосел.

За изминалите девет месеца от началото на годината FOX International Channels - България, може да се похвали с общо 20% ръст на нетните приходи от продажба на рекламно време в каналите си FOX Life, FOX Crimе, Nat Geo и 24Kitchen. Според данните на Be Media Consultant увеличението на привлечените бюджети е съответно 49% за FOX Life, 17% за National Geographic и 11% за FOX Crime. Спад има единствено при кулинарния канал в групата - 24 Kitchen. От средата на октомври портфолиото на групата се разшири и с FOX, който разчита на ексклузивно съдържание от 20th Century Fox, другите големи студиа и най-доброто от европейските продукции и няма жанрови ограничения. Тогава от FOX бяха категорични, че това ще доведе и до нова ценова политика - освен тарифи за рекламен спот и такива за пакети. Групата ще предлага рекламното си време и по цена на рейтинг точка.

"Всеки един рекламодател има желание да рекламира в доказани брандове, които предлагат на зрителите висококачествени и интересни продукции и се ползват с доверието на аудиторията, затова и ние непрекъснато се стремим да предлагаме все повече такива възможности на нашите клиенти", коментира Щосел.

Ефектът за другите

Ниша за реклама има, защото според данните на GARB 30% от аудиторията в праймтайм (най-гледането тв време от 19 до 22 часа) е разпределена извън основните телевизии - bTV, Nova, БНТ 1 и TV7. Според някои маркетинг директори на медия канали с дял между 1 и 3% имат по-голям шанс да привлекат големи рекламодатели, ако обединят усилията си.

Управляващият партньор в Carat България Мария Миланова коментира, че новината за това, че "Нова броудкастинг груп" поема рекламните продажби на FOX International Channels е изненадваща за българския рекламен пазар. "Като резултат от това очакванията са, че групата на "Нова" ще увеличи пазарния си дял и ще оптимизира покритието на телевизионна аудитория. Същевременно, пакетното предлагане на реклама в новосформираната група ще увеличи инвестициите в каналите на FOX", каза тя. По думите и концентрирането на голяма група канали ще донесе по-голяма гъвкавост при договарянето на условия за клиентите на медия агенциите и ще подобри условията, от които се ползват рекламодателите. 

Близо две години след като сключиха договор с "Нова" за продажба на рекламното им време, Discovery отчитат като успешно решението си. Пред "Капитал" директорът "Рекламни продажби" за Югоизточна Европа в Discovery Networks CEEMEA Андрей Григореску коментира: "Нова" продължава да бъде наш добър партньор до днес и ние сме щастливи с резултатите, които постигаме заедно."

През март 2010 г. MTG регистрира отделна компания, която освен рекламното време на каналите от собственото си портфолио започна да продава и рекламното време на други тв канали извън групата, с които е сключила договор за рекламно представителство. Тогава "Нова" се възползва от промените в медийния закон, който не ограничава собствениците на медии да имат собственост в компании, развиващи рекламна дейност. С днешна дата тази идея на канала обаче няма развитие.

При налагащата се нова схема на работа, при която тв компаниите в България ще се опитват да регистрират рекламни къщи за продажба на рекламно време, очевидно водещ ще е принципът на договаряне с нишови канали за откупуване на рекламното им време срещу определена сума, като им гарантира процент от приходите от продадената реклама. Телевизията купува времето на нишовия канал на определена цена и ако успее да го продаде на по-висока, съответно печели повече.

Според медия директорите в рекламните агенции пък това е хубав модел на работа за нишовите канали, които нямат ресурса да развиват свой отдел "Продажби" и предоставят правото за продажба на рекламното си време на големи тв компании. От търговска гледна точка това ще създаде удобства на рекламодателите, защото ще могат да купуват аудиториите, до които искат да стигнат от едно място. Като всеки млад сектор все още компаниите, които първи опитаха да продават чуждо рекламно време, засега не могат да се похвалят с висок интерес към продукта. Но логиката е, че щом работи по света, вероятно си струва да се опита и в България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1307 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 1206 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10