Битката за пазарен дял и за зрителското внимание не е задължително да влияe на бизнес отношенията между телевизиите. За това говори договорът на собственика на Nova "Нова броудкастинг груп" да продава рекламното време на международната медийна група FOX International Channels (FIC) за България. Въпреки че оперира и няколко конкурентни собствени канала (както и такива на компанията си майка MTG), следващите три години компанията ще бъде търговски партньор и ще отговаря за всички продажби в ефира на петте канала на FIC в страната – Fox, Fox Crime, Fox Life, 24Kitchen и National Geographic Channel. "Групата на FIC ще продължи да контролира самостоятелно бартерни сделки, спонсорства, специални и социални инициативи, панрегионални сделки и кампании", уточниха от компанията.
"Решението да се доверим на екипа на "Нова броудкастинг груп" за рекламата на нашите канали е резултат от техния доказан опит и нашите усилия да развиваме и затвърждаваме позициите на брандове на FIC на българския медиен пазар", коментира Красимир Николов, регионален изпълнителен директор на FOX International Channels за България и Балканите (виж интервюто).
Изпробван модел
Тази схема не е нова за българския телевизионен пазар и бе възприета от водещите ефирни телевизии още през 2010 г. Оттогава "Нова броудкастинг груп" отговаря и за продажбите на ефирна реклама и спонсорство по каналите Discovery Channel, Disney Channel, TLC. Същият договор в началото на 2011 г. медията сключи и с Cartoon Network, както и с кулинарния канал Fiesta TV.
Чуждите програми присъстваха от години на местния пазар, като печелиха единствено от продажба на права чрез кабелните оператори. След като започнаха да излъчват предавания на български, те решиха да потърсят приходи и от реклама в страната.
FOX International Channels притежава и управлява разнообразни развлекателни, документални и лайфстайл канали, както и представлява външни телевизионни канали на всички основни световни пазари. Тя фокусира дейността си върху развиването на специализирани кабелни и сателитни телевизионни канали, като по този начин опитва да обхване публика от различни възрастови групи и интереси.
За подбрани клиенти
Изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел обясни пред "Капитал", че преди компанията да вземе решение да поеме рекламните продажби на определен канал за България анализира много фактори. "Първо, винаги преценяваме какъв е демографският им профил и дали той съответства на профила на някои от каналите, които ние имаме. Това, което е много важно, е те да обогатяват портфолиото ни. Също така, за нас е важно те да са насочени най-вече към активното, градско население, което съответно е и по-платежоспособно", коментира Щосел. По думите му определящ фактор за избора е и репутацията, която тези канали притежават както на българския, така и на международния медиен пазар. Затова в момента "Нова броудкастинг груп" представлява само световно утвърдени компании като Disney, Discovery и Cartoon Netwrok,. Сега към портфолиото си присъединяват и групата на FIC, които, по всичко изглежда, покриват критериите на Щосел.
За изминалите девет месеца от началото на годината FOX International Channels - България, може да се похвали с общо 20% ръст на нетните приходи от продажба на рекламно време в каналите си FOX Life, FOX Crimе, Nat Geo и 24Kitchen. Според данните на Be Media Consultant увеличението на привлечените бюджети е съответно 49% за FOX Life, 17% за National Geographic и 11% за FOX Crime. Спад има единствено при кулинарния канал в групата - 24 Kitchen. От средата на октомври портфолиото на групата се разшири и с FOX, който разчита на ексклузивно съдържание от 20th Century Fox, другите големи студиа и най-доброто от европейските продукции и няма жанрови ограничения. Тогава от FOX бяха категорични, че това ще доведе и до нова ценова политика - освен тарифи за рекламен спот и такива за пакети. Групата ще предлага рекламното си време и по цена на рейтинг точка.
"Всеки един рекламодател има желание да рекламира в доказани брандове, които предлагат на зрителите висококачествени и интересни продукции и се ползват с доверието на аудиторията, затова и ние непрекъснато се стремим да предлагаме все повече такива възможности на нашите клиенти", коментира Щосел.
Ефектът за другите
Според медия директорите в рекламните агенции пък това е хубав модел на работа за нишовите канали, които нямат ресурса да развиват свой отдел "Продажби" и предоставят правото за продажба на рекламното си време на големи тв компании. От търговска гледна точка това ще създаде удобства на рекламодателите, защото ще могат да купуват аудиториите, до които искат да стигнат от едно място. Като всеки млад сектор все още компаниите, които първи опитаха да продават чуждо рекламно време, засега не могат да се похвалят с висок интерес към продукта. Но логиката е, че щом работи по света, вероятно си струва да се опита и в България.
Битката за пазарен дял и за зрителското внимание не е задължително да влияe на бизнес отношенията между телевизиите. За това говори договорът на собственика на Nova "Нова броудкастинг груп" да продава рекламното време на международната медийна група FOX International Channels (FIC) за България. Въпреки че оперира и няколко конкурентни собствени канала (както и такива на компанията си майка MTG), следващите три години компанията ще бъде търговски партньор и ще отговаря за всички продажби в ефира на петте канала на FIC в страната – Fox, Fox Crime, Fox Life, 24Kitchen и National Geographic Channel. "Групата на FIC ще продължи да контролира самостоятелно бартерни сделки, спонсорства, специални и социални инициативи, панрегионални сделки и кампании", уточниха от компанията.
"Решението да се доверим на екипа на "Нова броудкастинг груп" за рекламата на нашите канали е резултат от техния доказан опит и нашите усилия да развиваме и затвърждаваме позициите на брандове на FIC на българския медиен пазар", коментира Красимир Николов, регионален изпълнителен директор на FOX International Channels за България и Балканите (виж интервюто).
4 коментара
СЕМЕЙСТВО СИМПСЪННННН ЙЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!!!!
НЕЛСЪН И КРЪСТИ + БАРНИ НАЙ-ДОБРИТЕ!!!!
Добре де,
Аз не искам да си плащам на кабелния или сателитния оператор за "пакет" програми, и заедно с въпросния пакет да ми пробутват и томовете на Ленин, т.е. рекламите!
Ако ще гледам реклами, канала трябва да е безплатен!
Освен това, въпросните пакети са на принципа "всичките големи боклуци вървят заедно, всичко по-интересно се продава едно по едно и струва колкото целия пакет"!
Няколко пъти съм предлагал на различни места, въпросните "пакети" да са по избор на абонатите - заедно с договора ти дават лист със списъка на каналите с квадратчета до имената и цената за всеки, и слагаш чавки по собствен избор. Автоматично тогава отпада и нуждата от пипъл-метрия!
А в статията е демонстриран 100% картел, предназначен за "изнасилване" на пазара!
КЗП и КЗК спинкат зимен сън!
До коментар [#2] от "The Core":
Подозирам, че самите кабелни оператори не могат да избягат от това пакетиране. Иначе всеки предпочита да има право на избор. Затова е дистанционното. Изключваш звука и си вършиш работата докато върви това, което ти натрапват. Собственото програмиране за реда на програмите също помага. Проблема е друг според мен. Все по-малко искам да гледам телевизия. Нещо ми е тесничка. Почти нищо от това което ме вълнува го няма там. С една дума действайте сами. Калъпа не ни става.
До коментар [#3] от "analiziraitova":
Не е въпроса дали ще ги гледам, или не!
Не искам да им плащам! Защото плащайки "пакет" автоматично давам живот на някоя си "телевизия", която само "гори ток" нахалост!
Т.е. - поддържаме субекти, които по пътя на простата логика не би трябвало да съществуват!
За все по-малкото гледане - така е! Но какво очаквате, когато излишъка от телевизии се напълни с очевиден "недостиг на кадри" - Посредствени, плиткоумни момиченца и момченца, които сядайки пред микрофон и камера стават "велики". Как очаквате глупав човек да задържи внманието на зрителите? Дори не говорим за повече от "задържане на внимание"?
Апропо - подобно е и тук - в този форум.
Защо не сложат бутони за оценка на статиите, вместо форумците да се оценяват един - други?